Wat is een goed horloge voor een relatieve beginneling.

Goedenavond allen,

Mijn naam is Piet en ik ben de laatste tijd erg in de ban van de horloges, om het maar zo even te zeggen. Tot mijn verzameling reken ik tot nu toe een Seiko skx en een 5’je, verder heb ik nog een Minerva stopwatch die van mijn vader was. Echter nijg ik naar meer. Laatste tijd gaat het goed bij mijn werk dus ik heb wat extra’s te besteden gekregen, mijn budget ligt zo tussen de 2 a 3 duizend euro. Ik ben een groot fan van sporthorloges; een duiker geniet niet de voorkeur omdat ik al een mooie skx heb, en qua dresscode op mijn werk; ik zit bijna elke dag wel in pak. Wat zouden jullie suggereren bij mijn budget? Het liefst zou ik ook een horloge wilden dat relatief niet veel afschrijft, omdat ik hem misschien wil verkopen later. Qua merken dacht ik al aan Omega, Sinn of misschien wel Damasko. Ik hoor graag jullie input!

Alvast ontzettend bedankt,

Piet

5 likes

Tudor Black Bay

Seiko Marine Master 300

Omega Seamaster Professional 300m

Breitling Superocean II 42

Verder is de Tudor Pelagos ook nog wel echt nice (helaas niet in bezit)

Breitling Colt 44 is ook nog mooi horloge (ik heb de mijne toevallig te koop staan :wink:)

7 likes

Omega Seamaster, Tudor black bay, Tudor heritage Chrono, Speedy Reduced etc. Heel veel keuze!

Hallo Piet,

Wellicht is een Tudor Pelagos een erg mooie optie. Prachtig en kwalitatief hoogstandje in dat prijssegment.

Gr Jeroen

Speedmaster! Veelzijdig sporthorloge. Geen reduced maar de moonwatch kiezen, voor 3000 kan je nog wel een jong gebruikte vinden.

5 likes

Sluit ik mij wel bij aan :blush:

Zelf ben ik momenteel in de ban van de Sinn 104, onder je budget maar kwaliteit van Sinn is :ok_hand:

8 likes

We have a winner! :+1:

Maar wel op staal kopen :wink:

1 like

Omega Aqua Terra.

Ik denk aan een Omega Aqua Terra of een Rolex 1601
Mooi onder een pak en aanvulling op je duiker.

Succes met de zoektocht.

1 like

Rolex Explorer.

2 likes

Ik dacht exact hetzelfde.

:v:

3 likes

Ja. Heel mooi. Maar past niet in het budget… :v:

Er schijnt best een geinige Seamaster soccer timer in het blauwe deel te staan. :+1:

8 likes

Allemaal mooie voorstellen, zolang je gebruikt koopt ben je hem in het ergste geval met weinig verlies zo weer kwijt. Een beetje zoeken en misschien zelfs wat winst.

Wat je keus ook is, sowieso tweedehands exemplaren gaan kijken.

2 likes

Sportief, en kan volgens mij prima bij een niet te formeel pak.
Sinn 856utc.

2 likes

Kwestie van doorsparen. Go big or go home.

1 like

Nouuu… nee.

3 likes

Ja. Zo kunnen we dan nog wel even doorgaan en ach laat ook maar.

Dat was niet de vraag…
:man_facepalming:

:nauseated_face::rofl:

2 a 3k voor een horloge

Dan heb je genoeg denk ik voor 80 tot 90% van de modellen van alle horloges die je kan verkrijgen in de markt.

De rest is natuurlijk wat iedereen wil :joy: