Ik ben in het bezit van een Union Laureat,ik heb mij laten vertellen dat Union nu niet meer bestaat maar het merk is opgegaan in Glashutte.Kan iemand daar het fijne van vertellen?
Alvast bedankt,
Robert
Ik ben in het bezit van een Union Laureat,ik heb mij laten vertellen dat Union nu niet meer bestaat maar het merk is opgegaan in Glashutte.Kan iemand daar het fijne van vertellen?
Alvast bedankt,
Robert
Het is Union uit GlashĂĽtte, en bestaat nog steeds:
http://www.union-glashuette.com/
Is het zoiets?
Tabee
Union was een Duitse fabrikant van zowel zakhorloges als polshorloges. Echte Duitse degelijkheid.
uhhhmm, dat is waar, maar volgens mij was er was ook een Union in Zwitserland, en een Union in Frankrijk; hebben niks met elkaar van doen gehad, dus het is maar de vraag of dit horloge Duitse degelijkheid is…
Groet,
Paul
SPANNEND…
Ik heb even gegoogled en zag tot mijn grote verbazing Union horloges met een vanaf prijs van € 1500,00 (!!!)
Ben nu echt heel benieuwd of ik zo’n horloge heb (Ik heb hem nl op de rommelmarkt gekocht voor een euri)
Dus kenners, laat graag wat horen…
tsja, al Googelend je vind vast ook wel Union Glashütte zakhorloges van 28.000 euro, en ook wel Union Horlogere zakhorloges voor 22 euro…
D’r valt niet zoveel meer te zeggen als we niet weten over wat voor horloge we het hier hebben, plaats eens wat fotootjes (liefst ook het uurwerk), dat zou helpen.
Ik zal binnenkort eens proberen een foto te plaatsen (Ben hier niet zo handig in), maar de naam Laureat moet sommigen toch wel iets zeggen?
Begin jaren '70 werkte ik bij Pontiac en hadden als goedkoop neven merk Laureat.
Union was daarvan een serie zoals je bij pontiac hydraulica had.
Bedankt voor de reacties Ik ben er inmiddels achter dat het niet zo’n heel duur merk is, jammer voor mij maar ik vindt hem wel heel leuk en tijdloos, en daar gaat het tenslotte toch om.
Robert
Ik heb ook eens een union duiker op de rommelmarkt gekocht voor 2 euro.
Opzich wel een leuk ding maar natuurlijk geen topkwaliteit.
Vergelijkbaar met merken als zentra, ancre, junghans, etc.
Maurits van het forum heeft een toelichting gedaan, ik dacht dat Union een modellenreeks was,GEEN SUBMERK, maar is fout, is ook al 40j geleden.
Maurits schreef:
een kleine correctie:
De Belgische Pontiac vestiging had het nevenmerk Lauréat.
De vestiging in Amsterdam verkocht het nevenmerk Union.
De samenwerking tussen de twee bedrijven bij de inkoop voor deze (minder dure) nevenmerken heeft tot dit soort dubbelnamen geleid. Union was dus geen submerk in België net zo min als Lauréat een submerk in Nederland was.
??? snap deze reactie niet helemaal
ik heb er ook 1 gehad …wel een leuke klokje niet veel waard, maar dat maakt ook niet altijd wat uit
http://postimage.org/image/2wzd2skf8/][img]http://s2.postimage.org/2wzd2skf8/u_1.jpg[/img
Die is wel mooi Seamaster…ik had een duikertje…die overigens lang
Goed liep en opzicht best goede kwaliteit was.
Ik was toevallig net bezig met deze weer in ere te herstellen. Kast laat ik voor wat het is want die is verchroomd. Wel nog even het glaasje krasjes vrij maken en hij is weer helemaal top!
Moet eerlijk bekennen dat ik het een erg fijn horloge vind. Lekker maatje om te dragen (36mm breed) en hij loopt ook nog eens heel goed. Met de NATO band er op oogt ie eigenlijk ook best ok voor een budget klokkie. Leuk om nu te weten dat het eigenlijk een Pontiac is. Geeft het wel extra charme.
Met het bekende FE 233 uurwerkje.
Maar een reactie 11 jaar later is wel een record denk ik…
Wel mooi dat mensen de zoekfunctie zo goed gebruiken.
Leuk horloge hoor, veel meer charme dan veel huidige moderne horloges