Wat is er aan de hand in Horlogeland????

Eerst zien, dan geloven :wink: :innocent:

Maandje terug stond de mijne te koop onder list. Niet brandnieuw, maar zeker >95%. En die was ook niet zo weg. Gelukkig maar, want bedacht me al snel :nerd_face:

3 likes

Je moet niks.

Maar simpelweg omdat je rollie nu minder waard is dan vorig jaar.

En toen kochten velen er eentje omdat het een goede ā€˜investering’ was. En nu moet men niet huilen dat het tegen zit.

4 likes

on en off topic tegelijk. Ik heb nu al weer aantal jaren 2 stekkies om te wonen ( :brazil:).

Het voordeel is dat je heel veel keuze hebt bij je horloge hobby, vind regelmatig iets bijzonders en ruilen lukt ook vaak prima :slight_smile:
Ook een voordeel is dat je je over de politieke situatie in de 2 landen tegelijk kunt opwinden :rofl:. Hier neemt een zgn. communistische roverbende het hele land over zo ongeveer :stuck_out_tongue_closed_eyes:
Ik zou beter kunnen kiezen voor NL en Zwitserland, maar daar krijg ik geen verblijfsvergunning wegens teweinig saldo vrees ik :wink: . Voor de horloge hobby zou dat nog beter zijn. (Moraal van het verhaal: bezint eer ge begint :upside_down_face: )

2 likes

Tuurlijk niet. Alleen middensegment.

1 like

Dat middensegment is een ruim speelveld.
Ik ben er zeker van dat de meester flipperaars in hun vuistje lachen als ze 15% lezen.

2 likes

Wel even langs de forum politie dan. :sunglasses:

of niet hier te koop zetten :grin:

Jij reageert vast op blauwe berichten met:

Wat wil je er het aller aller minst voor hebben?

:stuck_out_tongue:

Om het met de favoriete Nederlandse uitdrukking van mevrouw te zeggen - en beeld je er een heerlijk Slavisch accent bij in - ā€œik voel me niet aangesprokenā€. :smirk: :rofl:

2 likes

Ik heb een horloge op mp.
Eerste twee berichten, je raadt het al.

Klant: Wat je er minimaal voor hebben?
Ik : Prijs xxxx

Klant reageert niet meer…

Dat gebeurt niet alleen op MP hoor. Ook hier in het blauwe gedeelte meegemaakt!

1 like

En ik ben dan nog echt kudt met peren voor afdingen. Voelde me al een ploert die de maagdelijkheid van de jongste dochter van de tapijtverkoper in de souks bij de deal probeerde te bedingen. Er was de spreekwoordelijke maat 39 van mevrouw tegen mijn achtersteven nodig om het aanbod überhaupt te sturen. :smile:

1 like

Ik zal hem niet verkopen. Dat was een hypothetisch geval. :rofl::rofl::rofl:

Nee, grappig genoeg heb ik veel meer horloges verkocht dan gekocht hier. En degene van wie ik wel iets kocht vinden me geen lowballer.

Maar als de prijs me niet aanstaat negeer ik verkoop topics dan ook. Inzicht van de verkoper kan mettertijd beter zelfstandig voort schrijden.

Ik ken je vrouw niet, maar het klinkt nou al geil.

Maar eerlijk is eerlijk, die advertentie is een mooie illustratie van het feit dat je als verkoper moet accepteren dat bepaalde zaken couranter zijn dan andere, en dat je pas echt interesse krijgt als je je prijsniveau daaraan aanpast.

Heb je die Farer nog? Ik mis hem wel eens, maar zie hem maar zelden voorbij komen.

Soms is de waarde die de verkoper vraagt niet wat ik er voor waarde aan hang. Dan kun je dat gelijk lowballen noemen, maar waarom zou je het water niet even testen. Misschien kom je wel een aardige HF’er tegen die het je gunt of eentje die toch een snelle deal wil.

Een beetje onderhandelen moet kunnen. Kom je er niet uit; ook prima. Even goede vrienden.

4 likes

Uiteraard, maar als ik bv een horloge met mijn gezond verstand te koop zet voor 2500 euro, moet je niet afkomen met een bod van 1500. Moest je nu bv aangeven dat je de prijs hoog vindt, maar vraagt of er nog wat mogelijk is, dan is dat alweer een ander gesprek. Dus lowballen is wel wat anders dan even het water testen.

Onrespectvol lage biedingen krijgen van mij geen enkele tegemoetkoming, dan is de gunfactor wel weg. Dan verkoop ik hem liever aan een ander of verkoop ik gewoon niet. De markt zal wel vanzelf beslissen of de prijs te hoog is of niet :blush:

2 likes

Hoe zo is dat per definitie een lowball? Aan het gezonde verstand van een verkopers prijs heb ik niets als koper. Als ik het bod onderbouw dan kan dat toch valide zijn. En als de prijs fair is, dan zeg ik dat ook. Hoe vaak ik wel niet zie dat men de prijs spiegelt aan een grijze dealer of Chrono of Fantasialand, zo werkt het niet in een directe prive verkoop… en beslist de markt inderdaad.

1 like

De verkoper kan zijn verkoopprijs te enthousiast bepalen, maar behalve bij zeldzame stukken of obscure merken, weet een beetje een ingelezen liefhebber wel in welke grootteorde de prijs zal zitten. Ver daaronder bieden vind ik gewoon onrespectvol. En dat zijn dan van dat type bieders die dat altijd doen. Zelfs voor een bandje van 20 euro komen ze dan af met 8 euro startbod, dan hoeft het voor mij niet meer.

Als de verkoper een goede prijs zet, dan verkoopt het altijd wel. En als hij geen interesse krijgt, dan moet hij wel zakken tot het klopt. Ik verkoop hier al 7 jaar en heb al tientallen horloges verkocht, ik ken het riedeltje ondertussen wel :wink:

3 likes

Ach het is een spel. Ik glimlach altijd als ik de zoveelste up-post zie met ā€œOk, nieuwe prijs is X, maar lager ga ik echt niet!ā€ gevolgd door nog een paar verlagingen enkele dagen/weken later.

10 likes

Hilarisch inderdaad. ā€œDit is de laatste up, dan vertrekt hij buiten het forumā€ enz :sweat_smile:

5 likes

Niks aan de hand in horlogeland.
Gewoon een dip in de markt, dat hoort erbij.

Mooi voorbeeld is mijn olijf in het blauw, ik check altijd de gerespecteerde plaatselijke GD’s voor een prijsvergelijk ( staat en service historie in acht genomen )

Daar zit ik duizend euro onder en toch verkoopt hij nog niet.
Geduld dus en gewoon blijven genieten van horloge’s.

Cheers :beers:

1 like