“Terug de kluis in want hij móet niet weg”

We kopen minder spullen online dan een jaar geleden
Uit onderzoek van GFK blijkt dat het aantal bestedingen aan producten online met 3 procent is gedaald. Bestedingen aan diensten blijven nog wel op peil.
“Terug de kluis in want hij móet niet weg”
Dat zijn de beste… de verkopers die eigenlijk helemaal niet willen verkopen “tussen haakjes” .
nou en of.
Heb je die Farer nog? Ik mis hem wel eens, maar zie hem maar zelden voorbij komen.
Zeker, die zie ik niet snel weg gaan. Zit nu ook in de koffer om mee te patsen op het trouwfeest morgen, met een nieuw bandje erbij dat ik eens wil uitproberen.
Maar wel skere bende hier idd, heb al drie dagen een beauty in het blauw staan maar nul berichten tot zover… is het geld op ofzo?
Ik ben met je eens hoor, het moet wel realistisch zijn wat je als koper biedt.
Al heb ik een beetje het idee dat er de laatste tijd wel heel “alleen lowballers dus nog geen deal” geroepen wordt door verkopers.
Je moet gewoon bereid zijn om te ruilen met cash-up of down. Er zijn weinig kopers die in deze markt grote bedragen neertellen zonder zelf iets kwijt te raken. Prima toch, zo help je elkaar verder.
Het kan ook zijn dat er helemaal niemand geïnteresseerd is. De verkoper doet dan alsof er volop interesse is.
Al heb ik een beetje het idee dat er de laatste tijd wel heel “alleen lowballers dus nog geen deal” geroepen wordt door verkopers.
Er zitten een paar undercover handelaren op het forum. Meer dan ooit. Die lowballen op al het gangbare en hopen dan beet te hebben. Dus die berichten van verkopers dat ze veel lowballers hebben gehad geloof ik wel.
Er zitten een paar undercover handelaren op het forum.
Ook niet undercover. HF voorraad komt later in de (digitale) winkel. En later weer op HF in een NA topic.
Zolang iedereen zich goed voelt bij de deal, prima.
De bonafide handelaren misgun ik het niet. Q-watches en ten2two bijvoorbeeld. Dat komt omdat zij eerlijke prijzen hanteren. De lowballende gelukszoekers zonder daadwerkelijk bedrijf en hooguit een marktplaatshandeltje gun ik helemaal niets. Die zitten hier alleen maar om liefhebbers het vel over de oren te trekken.
de prijs spiegelt aan een grijze dealer of Chrono of Fantasialand, zo werkt het niet in een directe prive verkoop…
Bij grijze dealers heb je het in mijn optiek voornamelijk over nieuwe horloges. Zodra iemand een handeltje heeft in tweedehands horloges kijk ik gewoon naar wat ik een geschikte tweedehandsprijs zou vinden voor een bepaald object. Of daar een bedrijf of een privépersoon achter zit zal me een worst zijn, eerlijk gezegd. Als ik van een bekend forumlid iets kan kopen voor dezelfde prijs die een tweedehands-zaak op de sticker zet, en die prijs is goed, dan is het toch goed?
Dat valt me ook op, maar blijkbaar is de interesse niet zo groot dat ze het bedrag betalen wat ze er voor willen hebben.
Sommige verkopers hebben prijzen die reëel zijn, maar sommige zien alleen maar €€€ tekens.
Er zitten een paar undercover handelaren op het forum. Meer dan ooit. Die lowballen op al het gangbare en hopen dan beet te hebben.
Ik heb daar ook wat moeite mee eerlijk gezegd. Op zich moet ieder z’n eigen handeltje maar regelen, maar je hebt wel erg vaak te maken tegenwoordig met types die op zoek lijken naar liefhebbers die minder kennis van de markt hebben om daar volop misbruik van te maken.
Zelf weet ik niet hoe het op het HF is aangezien ik geen lvl2 ben, maar ik heb een horloge op andere sites staan. En daar krijg ik toch wel een hoop van dit soort low ball types in m’n inbox. Eerst leuk praatje maken, om vervolgens vol overtuiging te brengen dat een horloge dat zo’n 15K waard is toch echt op andere plekken voor 4k tot 6k te vinden is. Ze doen je eigenlijk een plezier als ze 5 bieden, en dan ook nog in de vorm van één of ander horloge waar je echt nooit meer vanaf komt. Dat soort verhalen.
Of handelaren die bij een nieuw in stickers horloge van 20 jaar oud beweren dat zonder het garantiebewijs de waarde toch echt maar de helft van een vergelijkbaar horloge is. Alsof er ook maar 1 persoon op deze wereld is die 2x de prijs van een mint horloge wil betalen voor een gebruikt exemplaar met een verlopen garantiebewijs erbij…
Uiteindelijk weet ik ook wel dat ik geen dealer ben en daar heb ik mijn prijs en verwachtingspatroon op aangepast, maar er zijn wel erg veel bodemvoeders en mensen die onverkoopbare horloges willen dumpen actief lijkt het.
vers van de pers ;
Uit onderzoek van GFK blijkt dat het aantal bestedingen aan producten online met 3 procent is gedaald. Bestedingen aan diensten blijven nog wel op peil.
Het kan ook zijn dat er helemaal niemand geïnteresseerd is. De verkoper doet dan alsof er volop interesse is.
“Een hoop biedingen mogen ontvangen, maar de juiste zit er nog niet tussen”.
“Priced to sell”, en dan een prijs die je met kleine korting ook gewoon bij de AD betaalt of duurder dan Chrono24 voor een nieuwe.
Er zal sinds de uitgestelde COVID-aankopen inmiddels sprake zijn van enige verzadiging.
-3% is een afvlakking van de piek.
Vandaar al die gekke belastingheffing en toeslagen.
Nog los van het veels te grote (rijks) ambtenaren apparaat.
Bij deze wil je graag bedanken. Ik ben ambtenaar en oa dankzij jouw belastingbijdrages heb je feitelijk mee betaald aan m’n horlogecollectie. Dus nogmaals dank
Bij deze wil je graag bedanken.
Dat zouden er meer moeten doen
Hulde.
De mooiste zijn degenen die een high ticket item te koop hebben en het draadje uppen met een korting van wel 50 hele eurootjes!
Of uit ellende iedere week/maand met de chrono24 prijs meezakken i.p.v. 1x een goede prijs te geven om er van af te zijn.
Tudor verkopers vind ik ook mooi, die denken dat ze een Rolex te koop hebben.