Wat is er te koop rond 3K?

Na alle geweld van SIHH and Baselworld, wil ik graag een nieuw horloge toevoegen.
Ik heb ongeveer een budget van 3K. Ik heb twee horloges op het oog. Dat is: Longines Big Eye. heerlijk vintage militair feel. Zocht laatst naar een dirty dozen horloge maar, kon geen vinden die redelijk geprijsd is en niet afgedragen. De andere die ik op het ook is Nomos Tagente Neomatik Update. Nieuw verschenen op Basel en met een aparte datum aanduiding. Kijk al jaren naar Nomos, maar kan steeds de trekker niet overhalen. Denk ook aan de Zurich maar die is weer 1K duurder.

Ik denk dat beide op de tweede handse markt niet goed doen. denk dat Nomos iets meer markt voor is. Die longines lijkt me een koopje. De hoogte van de kast heb ik niet zoveel problemen mee. Breguet type XX is net zo dik. Als die Longines komt dan gaat er een flieger weer uit mijn collectie.

Ben benieuwd wat jullie vinden van mijn twee voorkeuren? en wat jullie nog leuks hebben gezien in de range van 3K.

Alvast dank voor het lezen. en nu twee foto’s van de genoemde horloges.

4 likes

Zoiets misschien leuk?

8 likes

Tudor Black Bay 58. Prachtige duiker in mooi formaatje, nl. 39mm!

19 likes

Nomos is idd een leuk merk maar een Tangente van 41mm zou ik echt links laten liggen. Veel te groot naar mijn bescheiden mening, vooral omdat het bijna alleen maar wijzerplaat is en nauwelijks bezel.

Ben zelf ook in deze prijsklasse aan het rondkijken maar kom er ook nog niet helemaal uit. De Tudor die @JWZ noemt lijkt mij ook heel gaaf. Verder zou je bij Sinn kunnen kijken of natuurlijk Omega. Een mooie Speedmaster pro of SMPc.

1 like

Ik zou Nomos echt laten liggen. Ik vind die Longines Big Eye fantastisch. Lekker clean zonder datum of dag.
Maar de net getoonde Sinn is ook wel mooi, ondanks dat ie juist weer wat drukker is. Lekker retro.

1 like

Voor mijzelf zou de keuze tussen deze twee snel gemaakt zijn…de Big Eye :ok_hand: Je weet ongetwijfeld dat ie best dik is met 14.5mm? Maar verder een prachtige nieuwe Longines.

Ik hoop stiekem dat het 'm wordt…ik meld mij hierbij alvast aan als flipperkonijn :blush:

2 likes

Tudor Black Bay all the way :sunglasses::+1:

4 likes

2 volledig verschillende horloges natuurlijk. Ik heb zelf een 35mm Tangente en met die om de pols te kennen zou ik nooit een 41mm kopen, tenzij je berenpolsen hebt van 20cm :wink:

Die Longines vind ik wel prachtig op foto’s, heb die wel nog nooit in persoon gezien. Wat groter en dikker, maar voor een chrono mag dat wel. de afgesneden 4 en 2 moet je er dan maar bijnemen. Kolomwiel, automaat, mooi merk… moeilijk te kloppen denk’k.

Mijn keuze staat hierboven al, Black Bay 58 dit najaar, wat een prachtstuk :smiley:

1 like

@Erik11 die Sinn is zeker mooi. Maar vind hem best druk. Maar ik hou hem erin

@JWZ tudor 58 zeker mooi, maar ik heb al een BB en een tweede kom er niet. Misschien de GMT dan :stuck_out_tongue_winking_eye:

@Hamari @Rolf_K 41mm daar zit ik ook tegen aan te hikken. Had de 38 mm Tangente al eerder gepast en die vond ik ook al mooi zitten.

Omega is niet mijn ding. Al meerdere keren naar gekeken en gepast maar krijgr geen klik mee. Alleen dark side of the moon kan me eventueel overhalen :sweat_smile:

3 likes

Wat heb je al in de collectie?

1 like

Hahahaha eigenlijk al teveel.

Nu is zelfs de nieuwsgierigheid gewekt. :wink:
Zou iig helpen om enkele passende suggesties te doen.

1 like

Even Out-of-the-box: Victorinox Airboss:

4 likes

Hier dan even in-the-box: :upside_down_face:

10 likes

Erg apart dat iedereen lyrisch is over de BB in 39MM.
Een Omega PO in 39,5 gaf hele andere reacties. :thinking:

Budget 3K , Ik denk dan aan een Omega AT van de vorige generatie.

Edit : geen Omega… tja , Longines is erg mooi 🖒

1 like

Tja, op vrijdagmiddag had ik die kunnen verwachten natuurlijk. :joy::joy::joy:

1 like

Logisch, die PO in 39.5 is veel te dik. De BB58 is veel dunner en staat daarom 39mm veel beter.

2 likes

Ach so , natuurlijk , scheelt inderdaad wel.
Ik vind hem prachtig die nieuwe BB.

1 like

Zou de PO in 39.5 ook geweldig vinden als die wat dunner was, vind de verhouding nu net wat gek

1 like

Deze :point_up_2:t2: