Slechte foto maar deze was wel heel fraai.
Tijdens Watches & Wonders 2025 even mogen lenen van iemand uit het movement R&D team.
Zalig gesprek en impressionant horloge.

Mooi horloge! Toen ik er eentje wilde bestellen ben ik van de stoel gevallen… ![]()
Platina is niet goedkoper geworden de laatste tijd ![]()
Veel mooi dingen mogen passen de afgelopen jaren, van übergaaf vintage (pp, vc) tot moderne wonderstukjes en alles met kroontjes, griekse lettertjes en dergelijke ertussenin. Hard to say what het beste was… de IWC “everything burger” met tourbillon en perpetual calendar voor complicaties, explorer 36 voor draagcomfort, vintage PP voor chic en ga zo maar door. Qua afleesbaarheid wint trouwens niks het van de Tudor FXD, jammer dat die net te groot was ![]()
SBGX265.
Kost de hele wereld niet, is mooi, draagbaar, bomb proof, hyper accuraat, en kan vrijwel altijd en overal.
Vond het wel leuk om even een tussenstand te maken van de merken die men aandraagt als beste horloge. Rolex en Casio doen het erg goed wat te verwachten was, Cartier, Tag Heuer, Tissot en Squale (wat hier toch een heel levendige groep heeft) hebben dan nog helemaal geen stemmen.
| Rolex | 9 | |
|---|---|---|
| Casio | 7 | |
| Tudor | 6 | |
| Citizen | 3 | |
| Omega | 3 | |
| Seiko | 3 | |
| Sinn | 3 | |
| CWC | 2 | |
| Grand Seiko | 2 | |
| Zenith | 2 | |
| A Lange & Söhne | 1 | |
| Breitling | 1 | |
| Damasko | 1 | |
| Fortis | 1 | |
| Hamilton | 1 | |
| Invicta | 1 | |
| IWC | 1 | |
| Longines | 1 | |
| Nomos | 1 | |
| Patek Philippe | 1 | |
| Seagull | 1 | |
| Staudt | 1 | |
| Universal Geneve | 1 | |
| Vacheron Constantin | 1 | |
| Velona | 1 |
Jeuj!
#teamCasio Bedankt voor deze tussenstand. Het is natuurlijk niet objectief, niet compleet, niet wetenschappelijk, N=1 enzo, maar toch leuk.
Als snookerfan moet ik denken aan het verhaal dat tijdens een toernooi, in het hotel waar veel spelers sliepen, er brand uitbrak. Toen stonden er snachts snookerspelers in hun onderbroek op straat met alleen hun keu. Hun waardevolste bezit.
En dan is waardevol niet hetzelfde de ‘beste’. Met horloges vooral. ‘De beste’ kan per seizoen veranderen, per dag, per uur! Met welk horloge overleef je een oorlog, met welke maak je goede kans in de disco?
Ik heb daarom ook niet gestemd. Maar met Casio op nummer 1 word ik wel een beetje blij.
Volgens mij is het sowieso altijd een momentopname. Wat je nu vindt, vind je morgen wellicht niet meer, maar zo zwaar moet je er ook helemaal niet aan tillen.
Ik heb zelf een Tudor One aangegeven, omdat het op dit moment het beste horloge is dat ik gedragen heb. Maar als het me gegund is heb ik nog bijna een half leven te gaan dus wie weet wat het over een aantal jaar is.
Doel is vooral gezellig neuzelen en zien waarom mensen graag bepaalde horloges dragen. Dat maakt de hobby zo mooi.
Als ik dit topic mag geloven, (en waarom zou ik dat niet doen) moet ik toch echt aan de Casio Oceanus.
Naast alle kwaliteiten die het hier toegeschreven krijgt ook nog eens een prachtig ding.
Maar voor mij is het tot nu toe deze.
Maakt alles wat ruw is samen met mij mee.
Is al eens van boven uit de cabine van de vrachtwagen op straat gedonderd, zit altijd met laden en lossen om de pols,zit altijd mee in de aarde te wroeten in zowel tuin als moestuin.
En op een flinke krab op z’n steenpuist na nog vrij ongeschonden, loopt perfect op tijd, heeft een langere gangreserve dan dat de Nautilus z’n adem in kon houden, dus wie heeft er méér nodig?
Hahaaa schitterend! ![]()
Of dit het allerbeste horloge is dat ik ooit heb gepast? Dat weet ik niet maar afgelopen zaterdag mocht ik in bij Pijnenburg in Eindhoven de L.U.C Chopard Quattro Spirit 25 passen en ik vond ‘m prachtig.
Helaas kun je het op de foto’s niet goed zien en heb ik dat zelf ook niet gefotografeerd maar de witgouden kast is op een prachtige manier geborsteld, de kast heeft een “zijdeachtige” uitstraling. Ik weet niet hoe ik het anders benoemen of beschrijven kan.
(Foto van web)
In de kast tikt het prachtige L.U.C 98.06-L uurwerk, uitgerust met maar liefst vier veertonnen, goed voor een gangreserve van 192 uur. De jumping hour en de diepzwarte, gemailleerde wijzerplaat maken het geheel af.
Helaas hangt er ook een prijskaartje aan dat ruim boven de grens van wat ik redelijkerwijs aan één horlogebesteed ligt.
Dat kan er maar één zijn. Eentje die mij nooit in de steek laat. Die vanzelf de zomer- en wintertijd instelt. Als ik op vakantie ben, in een andere tijdzone, de tijd en datum goed zet. Als ik weer (te)veel gezopen heb en mijn polsen nog dikker zijn geworden, ik de aanpasbare sluiting kan verstellen. En dat is de Seiko Astron ![]()
![]()
![]()
![]()
Deze wint met overmacht!!!
Vorige week in Loosdrecht?
Het allerbeste horloge is voor mij toch echt de g-shock.
Perpetual kalender, automatische tijdsynchronisatie, loopt altijd mbv solar, niet kapot te krijgen, tijdzone correctie, automatische verlichting als je je pols draait, enz, enz.
En <100 euro.
Geen omkijken aan. Gewoon altijd omdoen en alles is goed.
Welk type is dat?
Bij Schaap en Citroen heb ik ooit een rozegouden yachtmaster met rubber band gepast. Fantastisch.
Dat is zonder twijfel men eerste de Breitling Colt Oceane.
Bij de aanschaf gelet op grote, draagcomfort en afleesbaarheid. echt 20 jaar dagelijks gedragen, motoren mee gedemonteerd en weer opgebouwd van 20000Pk, wereld meerdere keren mee rondgereisd, mee gedoken op zee, eigenlijk alles mee gedaan, en meegemaakt dit horloge. Op een bepaald moment de centerlinks van de band een beetje gebrushed met een dremel was ook lekker gelukt😎. Daarna door Breitling weer helemaal als nieuw laten maken en echt alles laten vernieuwen. Zeker een blijver.