Voor mij is dit de Sinn UX, is ook het enige horloge waarvan ik met 100% zekerheid kan zeggen dat ik deze nooit ga verkopen. Dit horloge heeft gewoon iets speciaal…
Zeker op de rubberen band vind ik deze fantastisch dragen.
Het allerbeste is voor mij een Seiko Tuna, maar niet op de originele band.
De stalen band is wat zwaar, de rubber band zit niet lekker, en op een vintage MN strap werkt het gewoon.
Easy, op zeker de Damasko DS30.
Mooi in al zijn eenvoud. Het formaat is perfect. De kast is van superhard kras bestendig materiaal. Dus als daily blijft deze mooi.
De zwarte wijzerplaat met contrasterende witte indexen en wijzers zorgen ervoor dat deze super helder en duidelijk afleesbaar is. Bovendien staan alle soorten bandjes van rubber, canvas tot verschillende soorten leer er goed op.
Binnenin zit een ETA uurwerk welke, naast dat deze zeer precies loopt en uiterst robuust is, is deze goed te servicen door je lokale horlogemaker.
Met de crosshair op de wijzerplaat maakt het geheel voor mij helemaal af.
Hier nog wat smileys —>
Het beste was gewoon men saaie, zwarte, klassieke, perfect afleesbare, comfortabele Rolex OP
Nu heeft die het maar een paar weken overleefd, waarschijnlijk door de omschreven eigenschappen van hierboven. Echter als je niet veel met horloges hebt en wil er eentje voor de komende 30 jaar met ultiem draagcomfort denk ik niet dat er iets beter bestaat.
Het beste waar zowat alles omgekeerd is van de Rolex is de Zenith defy el primero. Heb deze nu sinds vorig jaar nieuw en gevoel dat ik nog steeds in de honneymoonfase zit. Normaal duurt dit maar een paar weken. Deze is echt een blijver.
Woef
Het is geen G-shock.
6 zijn gesneuveld bij skateboarden en graffiti projecten ov vroeger ![]()
Sinds ik maanden geleden nog eens voor de lol een g-shock ben beginnen dragen, komt er niets anders meer om de pols. Zal nog wel eens veranderen maar dit is voor mij een perfecte keuze voor zo goed als elke dag. En dat maakt het voor mij het beste.
Mijn fijnste:
- de pruple dial Oyster Perpetual 36MM die ik bezat: droeg heerlijk, lekkerder dan de pre-ceramic Sub m Datejust, maar wel een saai horloge. Precies zoals @SteakFriet beschrijft.
De mooiste/vetste:
- de Zenith El Primero 10 Striking die ik bezat: supervet om te zien hoe secondewijzer in 10 seconden een rondje maakte.
De meest teleurstellende:
- de Omega Speedmaster Speedy Tuesday die ik kocht net na hij uitkwam en niet veel later weer verkocht. Ik vond het te overhyped voor wat gelumde dials. Maar ik ben gewoon geen Speedmaster-fan, de Speedmaster Moonphase heb ik ook niet lang in bezit gehad.
De minst fijn dragende:
- de IWC Ingenieur 7 Days: gigantisch horloge, droeg door de grootte niet fijn en was door de grootte moeilijk om hem te verkopen, maar heel mooi uurwerk met het doorkijkglas.
Op dit moment blij met mijn 3548 IWC maar weet niet of hij fijner draagt omdat ik niet de mogelijkheid heb gehad om hem te vergelijken met een Rolex OP 36MM. Het is mij al die tijd bijgebleven dat de OP 36 het fijnst heeft gedragen.
Gedragen? Enkele seconden een platinum ALS zeitwerk minute repeater.
Het interesseert me bijzonder matig met welke rationele criteria je komt aandraven, daar kan weinig tegenop.
Vandaag is het deze maar dat kan morgen zomaar weer een andere zijn.
Gelukkig zou ik haast zeggen want waarom zou ik anders wisselen en iets minder goeds dragen?
Chunky, nl. iets groter en dikker dan de klassieke chronomat en de solid endlinks maken de effectieve lug2lug afstand iets langer.
Casio Oceanus S100
Afleesbaarheid tijd en datum is top, krasvast saffierglas, loopt altijd door sunpower, loopt altijd gelijk door radio-control en superlicht door gebruik titanium.
En betaalbaarheid is voor mij ook een plus ![]()
Begin deze Citizen ook steeds meer op prijs te stellen. Retro uiterlijk (net als z’n baasje), voor een automaat gemakkelijk in te stellen zo zonder datum, licht in gewicht, power reserve van 60 uur en super nauwkeurig!
Al naar gelang de omstandigheden.
Tijdens een mooie wielerrit mijn Garmin.
Tijdens klussen een casioak
Etc.
Maar als ik een echte topper moet noemen dan is dat voor mij mijn longines legend Diver….
Jammer dat er geen fatsoenlijke stalen band bij past.
Anders zou het voor mij alle boxen aanvinken