Wat is het beste horloge voor een 'One Watch Collection'?

Beste mede horlogefanaten,

Al zo’n twee jaar mag ik een heel erg mooie klok uitzoeken van een familielid met wie ik een speciale (en tevens bijzonder goede) band heb. Ik ben halverwege de twintig en omdat het zo’n speciaal cadeau is en het ook best een hoop geld kost wil ik een horloge uitzoeken waar ik (zo mogelijk) een leven lang van kan genieten. Belangrijk is dus ook betrouwbaarheid van het uurwerk en een tijdloos design. Richtlijn van het budget is om en nabij de 5k, maar mag iets hoger uitvallen.
Ik zoek ook een horloge welke ik het liefst op zo veel mogelijk verschillende gelegenheden kan dragen, versatility is dus belangrijk. Ik zoek een horloge dat niet misstaat bij een zomervakantie of barbeque, maar welke ook geschikt is voor kantoor of formele gelegenheden. Ik kan genieten van duikhorloges, maar duikers vind ik net te sportief bij een kostuum. Om deze reden vallen helaas ook persoonlijke favorieten als de Tudor Black Bay 58 en Omega Seamaster PO en 300m professional helaas af. Aan de andere kant kan ik ook erg genieten van dress watches, of in ieder geval iets nettere horloges. Een horloge is niet snel te net, maar de stalen Omega De Ville Tresor, welke erg mooi is valt bijvoorbeeld helaas af omdat deze naar mijn idee alleen bij een net hemd/pak hoort. Wellicht gaat dit ook op voor een JLC Master Ultra Thin (eigenlijk ook iets te prijzig).

Al een tijdje lijkt de Omega Seamaster Aqaua Terra een hele mooie optie. De versie met blauwe dial in het bijzonder. Mijn polsomvang is zo’n 16,75 centimeter. Om deze reden, naast het draagcomfort, zou ik neigen naar de 38 millimeter (zie foto). Deze zal ik normaal gesproken op leer dragen. Groot bijkomend voordeel zijn de mogelijkheden met de verschillende banden als het gaat om diverse gelegenheden en ook de duurzaamheid bij de stalen bracelet.

Andere opties die ik in mijn hoofd heb zijn de JLC Master Control en de IWC Portugieser Chrono Blauw.

Ik ben ontzettend benieuwd of jullie nog mooie suggesties hebben!

25 likes

Datejust

Zoiets

13 likes

Terwijl ik aan het lezen was dacht ik aan de Seamaster AT, en wat blijkt, daar ben je zelf ook al op uitgekomen. Prima keuze lijkt me. Rolex Explorer 1 is denk ik ook een goede optie. Succes met kiezen.

Groeten
Rutger

5 likes

Explorer 1

11 likes

Leuk dat je zo’n mooi cadeau uit mag zoeken! Ik zou als ons piece een omega speedmaster nemen met de glazen case back of een vintage datejust.

1 like

Mijn inziens: DJ36

1 like

Wat een waanzinnig cadeau zeg.

Denk dat je met de Omega een hele mooie keuze maakt. Explorer I in in 36mm kan ik ook van harte aanbevelen. Blijft interessant om te zien, maar valt nooit op. Succes en vooral veel plezier met de zoektocht!

Is de Speedmaster al genoemd? Bij deze. Wel aan de (extra aan te schaffen) 1171/633 band. Ik vijl de net-iets te brede endlinks wel voor je op maat. :grin: Kom je, retail, een fractie over de 5K. Daar moet dan nog wel wat af kunnen.

Komt-ie nog een keer. :upside_down_face:

4 likes

Grote kans dat het dit horloge voor mij is. Kan overal bij en erg praktisch; titanium, mooi afgewerkt, 10atm, solar powered met schrikkel-etc, schokbestendig, anti magnetisch,…

28 likes

Super gaaf, de Explorer 1 moet je in het echt zien maar ook de 36mm Datejust zijn allebei perfect en kun je werkelijk met alles combineren!

1 like

https://www.ten2two.nl/product/rolex-explorer-214270/

Iets lager?

https://www.ten2two.nl/product/rolex-datejust-116200/

Datejust zoals hiervoor al aangegeven :ok_hand:t2:

1 like

5 likes

Ter onderbouwing :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Of als je van iets dressiers houd en een wat kleinere maat is een vintage gouden Cartier Louis tank of een nieuwe gouden tank solo ook wel vet. Voor 5k heb je veel keuze qua luxere horloges, zowel vintage als nieuw. Vooral veel gaan passen zou ik zeggen en echt een goede keuze maken waar je vooral zelf achter staat.

Wellicht kan je ook naar een Glashütte Original kijken? Genoeg keuze, mooie afwerking en kan zowel sportief als dressier gedragen worden.

1 like

Deze Tudor gmt, maar als dat te sportief is dan deze:

Rolex op39 wit of zwart

image

11 likes

De AT vind ik een uitstekende keus. Zoals daniel997 al adviseerde, zou ik ook zeker bij GO gaan neuzen. Prachtig spul!
Als alternatief voor de AT zou de blauwe GM ook iets kunnen zijn dat je aanspreekt.
001

13 likes

Zeker weten de Speedmaster! :slight_smile: :new_moon:

2 likes

Niets is zo persoonlijk als een horloge kiezen. Er is maar één persoon die een goede keuze kan maken en dat ben jezelf.

Ik zou je in ieder geval wel willen meegeven om eens te kijken naar de Rolex Oyster Perpetual 39mm.

Veel beter dan dit wordt het niet voor een one piece collection.

17 likes

Ik doe mee met @Bidle en kies de Citizen Chronomaster met washi wijzerplaat !

2 likes