Wat is het beste (mechanisch) horloge voor 200 euro?

En lekker besparen door onderdelen, kasten, in te kopen bij de achterdeur van de replica fabrieken

4 likes

Ik denk dat het voor hun nog niet meevalt voor deze kwaliteit.
Maar hoeveel horloges lijken niet op Rolex!

Op de rest ook hoor…

1 like

Deze niet in ieder geval… :upside_down_face:

1 like

En die low budget astronauten onlangs nog met een batterijklokkie naar ISS laten vertrekken, schande. :rofl:

1 like

Seiko 5 is inderdaad erg goed, met uitzondering van de 5KX want dat is echt een aanfluiting van je welste en de teloorgang van Seiko. Seiko 5 is met name de onbetwiste winnaar in de categorie tot 100 euro. Daarboven is de Citizen specwise mijns inziens vele malen beter.

:white_check_mark:

2 likes

Seiko maakt al 52 jaar seiko 5 sports duikers! How bout them apples. Het merk is sinds 68 niks meer…

1 like

Is het horloge voor je broer.?

1 like

Technisch gezien kan er niets op tegen een Tisell sub.
Saffier, keramische bezel, een Steinhart niveau van afwerking en een Miyota 9015.
Maarja, sub kloon enzo :upside_down_face:

8 likes

tja… :joy:

Hommages he. Blijft een lastige discussie.

Merk toch dat ik ze niet snel koop.

1 like

Het is al een paar keer gezegd hier, maar volgens mij kun je beter 200 ballen verspijkeren aan een quartz (zeker een eco-drive) dan aan een automaat. Want je zit dan in een mid-range tot goed quartzuurwerk versus de absolute bodem-uurwerkjes aan de mechanische kant.

Die zullen accurater zijn, niet schrikken van een rondje off-roaden op schokkend terrein, en waarschijlijk langer meegaan, er vanuit gaande dat je ze gebruikt tot ze stuk gaan.

Geen van twee, uiteraard. 25 meter is niks, zowel voor je Citizen als voor m’n SKX. Die nieuw 180 was, ik kan het niet vaak genoeg zeggen.

Hardlex versus Citizen mineraal? Seiko for the win.
Magic lever winding versus Citizen’s uurwerk? Seiko for the win.
Stotterende seconde versus Seiko’s uurwerk? Seiko for the win.

Puur technisch gezien, dan toch. Ik vind de Sunburst, wijzerplaat en het ontwerp van de Citizen echt cool.

Leg dat eens uit met een daadwerkelijke specificatie die niet goed is. Ik weet dat veel Seiko 5 100m WR doet, uiteraard, maar het glas en het uurwerk zijn in mijn ogen beter, dus dat kunnen we gelijk spel noemen tussen een 5je met 100m WR en de citizen. :slight_smile:

2 likes

Voor mij de Citizen NY0xxx serie, met de SKX als goede tweede. Voor mij gaf de doorslag dat de Citizen met de hand opgewonden kan worden en over het algemeen nauwkeuriger loopt dan de Seiko. Een eigen gezicht met een beetje historie erbij is ook leuker dan de zoveelste hommage.
Ik draag hem overigens met net zoveel plezier als bv de Snowflake. Het ding heeft iets vind ik.

1 like

Vraag me inderdaad wel af bij Parnis, Corgeut en Pagani ā€œdesignā€ hoeveel er van maandag tot vrijdag rolex kopieĆ«n maken en op zaterdag onder eigen ā€œmerkā€.

2 likes

In mijn ervaring is dat niet waar en zit je ook aan de instap/wegwerp quartz uurwerken.

Ja das ergens wel jammer. Nooit n excuus om wat nieuws te kopen.

als ik 200 zou besteden en naar mijn idee het meest waar voor mijn geld zou willen krijgen denk ik dat ik bij Steeldive op ali zou kijken… NH35, saffier, keramische bezel die volledig gelumed is dat een woord? is, 200 meter of 300 meter waterdicht, banden die van hoge kwaliteit zijn… Maar dan heb je wel een keiharde hommage. Vind ik persoonlijk niet erg tho.

(plaatje van het interwebs)

8 likes

:joy:

Dit was wat mij overhaalde om een ny0040 te kopen toen ik dit las in een review :grin:

3 likes

Wat voor bandje heb je daar? Mooie combi.
Wil een andere rubberen band op de mijne hebben.

4 likes