Wat is het beste (mechanisch) horloge voor 200 euro?

Ik heb deze zes jaar geleden nieuw gekocht voor € 65,00. ( Wel met ander bandje.) Prima horloge. De beste? Geen idee.

6 likes

De citizen 0040, maar dan wel met de stalen band en de rubberband.:joy:

1 like

Origineel design ook. Nog niet eerder gezien…

Mooi hé

1 like

Top :ok_hand:t2:
Besteld, ben benieuwd.

1 like

Zeker :point_up:

Denk voor - 200€ en zelfs - 100€ je nergens een automaat kan vinden met geschiedenis, inhouse automatisch movement met service interval van 10j, een fantastisch technisch design (hoe ze hun waterdichtheid realiseren),…

7 likes

Zegt de man met twee Tudors met een van Rolex gekopieerde kast en andere design elementen. Ik weet ook wel dat Tudor het low budget broertje is van Rolex maar dan nog :joy::joy:

2 likes

Het is niet dat ik Steinhart hoog op zitten, maar dat hoop ik toch niet voor Steinhart :sweat_smile:

Ik had eigenlijk wel verwacht dat dit tooic intussen wel gekaapt zou zijn door de Invictianen, maar die zullen wel niet wakker zijn nog.

Maar even ontopic:

Wat is ‘beste’? Voor mij is dat waar je je goed bij voelt.
Onder €200 zou ik al snel gaan voor een Seiko 5

1 like

Ik koop zelf denk ik nooit meer een horloge rond de €300, vaak ben je ze al snel zat en het is het toch altijd net niet oftewel vreugde van korte duur waardoor je er snel nog een koopt…en nog een. En voor je het weet zit je dus met 3 horloges die het net niet zijn en had je voor het bedrag ook een Mido kunnen kopen wat zich qua specs, kwaliteit en afwerking kan meten met horloges in de prijsklasse 2K en waar je wel een bijzonder gevoel bij houdt.

3 likes

Van mevrouw Halsema hoef je geen mondkapje op hoor… gewoon gaan. En 1,5m is voor mensen die niet van democratie houden! :slight_smile:

Gelukkig heb ik ook de sub dat scheelt…

En gelukkig is Tudor een bedrijf waarvan Rolex de eigenaar en medeoprichter van is/was…

Dit is een hele mooie strakke seiko !

1 like

Invicta Pro Diver. De mijne mist zijn cyclop en zijn bezel. Maar als ik ga zeilen, dan wind ik hem even op en ik ben iedere keer weer verbaasd over hoe dit goedkope horloge aanvoelt, opstart en loopt. Miyota uurwerkje. Geen hacking, maar wel handmatig op te winden. Een stalen band die goed op lengte te maken is. En een kast en band die afgezien van INVICTA op de zijkant prima zijn afgewerkt. Oh ja, ik heb de polished center links wel gematteerd.

1 like

Maar ze hebben ook hun nadelen en merkte qua gevoel wel heel erg dat het een sub 100 euro horloge was.

Niks mis mee, integendeel.

Qua gevoel een probleemloze duiker.
Tuff as hell.
Nothing moor nothing less

1 like

Voorspelbare reactie. Wat maakt dat allemaal uit als je het hebt over originele designs?

Ik reageerde immers op jouw opmerking over het niet bijster originele design van die Invicta…

Edit: Zo naast elkaar op jouw foto bewijs je precies mijn punt😎

3 likes

Mweh, ik vind het maar goedkoop ogen en voelen.

Op het originele bandje na dan :grimacing: En dat zeg ik als persoon die CNS bandjes vaak prima vind dus dat zegt wel wat.

1 like

Corgenuet of iets in die richting had ik het over.