Wat is het beste (mechanisch) horloge voor 200 euro?

:rofl::slightly_smiling_face::rofl:

Zie tegel no. 8

Ah ok maar dat maakt voor mijn punt niet uit. We hadden het over (niet) originele designs en ik vind Tudor daar een mooi voorbeeld van als goedkopere Rolex kopie. Dan kan je wel stoer gaan doen met dat je ook een Sub hebt maar dat slaat niet echt ergens op in het licht van wat ik schreef.

1 like

Daar zijn zijn broertjes het mee eens😉

6 likes

Allemaal perceptie.
Je mag m wel een maandje lenen hoor.
Je gaat zien mattie je gaat zien.

https://www.horlogeforum.nl/t/na-vostok-amphibian-12512/188731?u=sybrenanne

Al ontelbare malen hard gestuiterd en hij loopt binnen Cosc-normen(!). Zit wel onder de krassen, maar dat is voor mij het bewijs van zijn kwaliteit

Edit: Ik weet ook dat ik enorm veel geluk heb dat hij zó nauwkeurig is…

5 likes

Ik heb hier thuis ook zo’n skirr ding liggen. Maar het is gewoon net niet.

Wil hem wel ruilen met die seiko sus van je van hierboven als jij zo’n amphibian zo geweldig vind :full_moon_with_face:

1 like

Tudor is owned by Rolex. Hans Wildorf de oprichter van Rolex is ook de oprichter van Tudor :wink::+1:

Ja dus? Lastig he om goed beargumenteerd te reageren :joy:

4 likes

Nee. De Patek Philippe Nautilus is door dezelfde ontwerper (Gerald Genta) als de AP Royal Oak ontworpen. Als een auto bijvoorbeeld de Jaguar XK door dezelfde ontwerper als van de Aston Martin DB9 is ontworpen is het ook geen replica of kopie. Tudor en Rolex hebben een gemeenschappelijke historie.
Invicta, Steinhart, Tisell hebben geen fluit met Rolex te maken en teren alleen op het succes en op het succesvolle design.

2 likes

Jij kan echt alles naar je eigen mening lullen :+1:t2:

Een SKX mag niet meer meedoen trouwens, die stijgen harder dan de Sub:

Niet eens een mod :joy: damn

5 likes

Hahaha😂

Maar ook dat heeft niks te maken met de vraag of een design origineel is of niet. Maar dat lijk je niet te snappen. Ik schreef immers al:

Tudor BB - Sub is -om jouw vergelijking maar eens toe te passen- eigenlijk hetzelfde als de 5KX - SKX :joy:

1 like

Hahaha dat doet Tudor ook tov Rolex.

Nee want met een Tudor sub kun je wel duiken. Het ziet er niet allee uit als een duik horloge, het is het ook. That’s the difference :wink:

Tudor is van Rolex. Dat is heel anders. Tudor is daarbij geen parasiet wat de eerder genoemde merken

Denk dat een originele J meer waard is dan de gemiddelde mod (tenzij daar dure/speciale onderdelen in zitten)

1 like

Jij bent echt de man van de goede en slimme argumenten. Tudor is gelieerd aan Rolex dus als Tudor leentjebuur speelt bij Rolex dan is het een origineel design. Slimme jongen!

I rest my case :joy::joy::joy:

4 likes

Ik zal even een paar topics combineren: ik wacht al 4 weken op een 5-je (dat is echt zo’n shitter dat daar gewoon een saffier in moest…) van Rob, zonder bericht! Wie vindt hier eigenlijk iets van?

3 likes

Verdorie :muscle:

breaking news! :sweat_smile::sweat_smile:

1 like

Nee man :joy:

Waarom koop je drie horloges die (in mijn ogen) hetzelfde zijn?

3 likes