Wat is het beste (mechanisch) horloge voor 200 euro?

Een tissot le locle moet je voor dit bedrag ook wel kunnen vinden…

2 likes

Eens en al voor €220,- nieuw op de mat

3 likes

Het is een beperkte categorie, desalniettemin is er mijns inzien genoeg te vinden. Het is met name Seiko 5, Orient ray(2)/Mako/Kamasu en Citizen NY0040 denk ik.

Ben zelf heel tevreden met mijn Seiko 5 SNXS79K, maar hier bestaan ook veel varianten op die allemaal charme hebben. Als je handig zoekt hoef je er niet meer dan 150,- (nieuw) voor neer te leggen.

3 likes

Ook een serieuze competitor! :sunglasses::+1:

1 like

Weird flex but okay. Overigens vind ik die Tudor op rechtsbuiten de mooiste van de drie.

1 like

Or did you mean heteroclite grandiloquence? :wink:

3 likes

Potáto, potàto

1 like

Monsterwatches heeft die zelfs voor 97 dacht ik.

Found it!

https://www.monsterwatches.nl/product/snxs79/

2 likes

Ik zie het, hele goede deal! Wat betreft bang for buck zit je wel goed met deze. Standaard band valt alleen tegen.

1 like

Voldoende budget over na het kopen van het horloge om een leuk bandje uit te zoeken toch? :grin:

1 like

Is dit een iso-gecertificeerde duiker? Zo niet, dan heeft voor mij de Promaster NY0xxx serie een stapje voor.

Kijk mensen, volgens mij kunnen we hier heel kort over zijn. Dit topic kan na dit bericht wat mij betreft gewoon dicht. Als je met je hoofd koopt en je geen enkele moeite hebt met een onderbroek aan je arm te lopen is de Calvin Klein Infinite op dit moment het beste ooit.

Onderdeel van Swatch, saffierglas en een ETA 2824-2 automaat voor rond de $130 op Ashford.com met lederen band, ‎$150 op Jomashop met stalen jubilee, en de variant met zwarte wijzerplaat was zelfs een aantal dagen beschikbaar voor $99,99

$99,99 voor een Zwitsers horloge met een ETA 2824-2.
https://www.jomashop.com/calvin-klein-infinite-watch-k5s3414y.html

3 likes

Volgens mij is de Orient dat niet. Citizen NY0040 Promaster for the win :sunglasses::+1:

1 like

Dat dacht ik ook. Alleen de Orient Neptune is soort van gecertificeerd, maar dan alleen door de Japanse equivalent van de ISO organisatie. Maar dat horloge ligt minstens €100 boven de 200-grens.

Wie kan dit topic in drie advieshorloges - mechanisch, onder de € 200,-- - samenvatten? B.v.d.

1 like
  • Alle Seiko 5-jes en 5-Sports (minus 5kx)
  • Alle Vostoks Amphibia en Komandirski
  • Orient Mako II /Ray II (of Kamasu voor iets boven € 200)
  • Een hoop andere Orients (@MechanicalFreak :wink: )
  • Citizen NY0040 en afgeleiden (NY0080, NY0086 enz enz, maar die zijn meestal ook boven € 200)
  • Invicta Pro Diver
  • Swatch System 51
  • Die Calvin Klein van drie posts boven de jouwe
3 likes

Je vergeet de hele Orient-lijn onder de €200 :smile:

3 likes

Kijk hier maar even tussen. Veel leuke Seiko modellen met een automatisch uurwerk. Heb er vaker besteld en gewoon een betrouwbare (Nederlandse) verkoper. Je kunt zelfs je polsmaat doorgeven zodat het op maat wordt gemaakt.

https://www.besttime.nl/

2 likes

Och, heb ik toch jouw vraag niet goed gelezen, je vroeg om een top drie…
Dat lijkt me een persoonlijke keuze uit de lijst die uit dit topic te halen is. Ze zijn allemaal goed, kijk naar welke specs je zelf het belangrijkst vindt.
Groot, klein, duikerlook, duikerspecs enz enz

1 like

Ik vind de Orient stúkken fraaier dan de Citizen en duiken doe ik er niet mee.
Maar goed, als je per sé die ISO-certificering wil, dan valt o.a. de Orient af…