Wat is HET dameshorloge?

download (6)

2 likes

1 like

Had ook ff gekeken, vond de JLC vergelijking opvallend. Een Dolce Vita quartz start vanaf 1600 adviesprijs, tot over ergens 6k voor automatische varianten. In die regionen kun je vast een oudere JLC vinden?

Ik denk eerst aan smaakarmoede of kuddegedrag, vervolgens begin ik pas te beseffen dat iemand er misschien wel bewust voor gekozen heeft… Kan het niet helpen, maar volgens mij kom je als vrouw alleen bij een datejust terecht omdat je een Rolex wil. Niet perse omdat je dat model nou zó mooi vind. Misschien omdat je opa er één had ofzo… :man_shrugging: Breek me vooral de bek niet open over vrouwen en Subs…

2 likes

Cartier pasha

Het klassieke dames horloge is uiteraard de Cartier Tank.

Maar in mijn ogen alleen leuk voor dames die er al een heel leven op hebben zitten en geen verandering meer willen… :slight_smile:
Ik vind een dame die lak heeft aan of iets een dames of heren horloge is veel meer hebben :upside_down_face:

2 likes

:moneybag:

Joah zo’n reverso is wel gaver, maar dat mag ook wel. Ik zag ook leuke Dolce Vitas, bicolor, voor 2200 reguliere prijs. Quartz weliswaar. Als ik een cadeau moest kiezen dan kreeg ze die, en niet een aangevroten JLC :grimacing: Als het een eigen aankoop is, dan is een horloge met wat ervaring een ander verhaal.

Edit, plaatje voor de sfeer!! Vind zo’n model op leer doorgaans wel mooier!

1 like

:joy:

1 like

Dit is natuurlijk heerlijke snobbisme, vooral de vooroordelen zijn het smeuïgst als je het achtergrond verhaal niet weet.

Nou, weet niet of het snobisme is hoor, eerder een smaak dingetje. Vooroordelen zeker. Kan doen alsof het niet zo is, maar dit is dan zo’n erge nog niet om te uitten :grimacing: M’n punt had overigens geen betrekking op jouw voorbeeld specifiek hoor!
Boven alles, men moet dragen wat 'ie wil. Hoe meer schijt aan de mening van anderen des te beter eigenlijk, maar juist daar scoort Rolex volgens mij niet fantastisch…

1 like

Snap ik, en dit is nu net ook eigenlijk de kern die ik wou aansnijden. Mensen hebben gewoon snel vooroordelen. En buiten horloge nerds om zijn het vaak mensen die het horloge dragen voor de kroon.

Zo kwam ik iemand tegen met een super mooi gedragen 16570.
Toen ik vroeg of het een explorer was, zei hij famously:’2’
Dus toen ik het gesprek verder wilde laten ontwikkelen heb ik hem uiteindelijk een beknopte uitleg gegeven wat hij met die 4e wijzer kon doen!

Vond hij wel gaaf! Haha

Maar zo zie je…

Je kan beter gewoon een Seiko dragen!

Verder on topic vind ik deze ook erg mooi voor een vrouw, maar wellicht wat groot met 40.5 mm

1 like

Gehad. Geeneen idee waar hij is gebleven… stommmmm

Als je wilt wat iedereen draagt dan koop je dit:

Als je onbetwistbare stijl en tijdloos wilt koop je dit:

2 likes

Nou ja om even eerlijk te zijn, je koopt die PP niet voor het uiterlijk - dat ding ziet er zo generiek uit als maar kan.
En de Cartier Tank en de Longiness Dolcevita zijn visueel ook gewoon compleet inwisselbaar.

Je koopt dat horloge om het gevoel dat dat horloge jouzelf geeft, of om de techniek.
Maar als je denkt dat iemand anders naar je arm zal kijken en zal denken “OMFG Dat is een [X]!” dan kom je van een koude kermis thuis.
In het beste geval zal iemand aan je vragen of het een echte [X] is… :slight_smile:
…en als ze het moeten vragen had een neppert ze ook voor de gek gehouden :grinning:

1 like

Welkom bij de Patek Philippe Calatrava. Het horloge waar alle ‘Calatrava’s’ van andere merken naar vernoemd zijn.

Je bedoelt inwisselbaar in de zin van de benchmark voor vierkante horloges en een late interpretatie daarvan?

Just asking…

Ja, inderdaad inwisselbaar in die zin.

#insertdoubtmeme

Rolex datejust 36 met diamantjes en mop dial. Eventueel met Jubilee band.
De band kan je na enkele jaren nog erbij kopen, dan heb je twee verschillende horloges.

1 like

Lijkt wel erg veel op die ik al heb

Ik snap het niet meer met die hommages, wat een … is dat. Kun je elk merk wel aanpakken Seiko doet aan hommages Orient noem maar ook een Oris enz enz.
Zo jammer.