Wat is het meest beschamende qua horlogerie wat je hebt gedaan

Project binnenkrijgen op kantoor, in mijn zak (spijkerbroek) doen, compleet vergeten.

Mijn vrouw waste mijn spijkerbroek, terwijl de was nog aanstond realiseerde ik het me ineens.

Horloge was en waterdicht en heel schoon en liep nog prima (Seiko 6309). Ik voelde me wel goed dom.

1 like

Doortastende maatregel, misschien een beetje drastisch. Waar heb je het lichaam gelaten?

15 likes

:rofl:

Mijn eerste automaat, en Alpha jump hour zelf proberen af te stellen en daarbij het horloge om zeep geholpen. Het was een goedkoop ding, maar toch zonde.

1 like

Late reactie, maar bemoedigend bedoeld: ik had onlangs een bandje bij de juwelier zelf laten vervangen (omdat het niet helemaal goed lukte en ik het horloge niet wilde beschadigen). Toen ik thuis kwam en eens goed keek naar het bandje, zag ik dat de juwelier het bandje verkeerd om had geplaatst. Ik kon er wel om lachen.

2 likes

Ik snap weer waarom ik boer wilde worden…
In het verleden een horloge gesloopt omdat ik zelf wel even zou zorgen dat de datum weer goed verstelbaar was… met een “gewone” schroevendraaier moest dat wel lukken…

Vandaag dacht ik wel even de vergrootglaasjes van diverse horloges af te halen… Waarom? Omdat het kan en ik veel filmpjes had gekeken…
Het leek zo simpel, brandertje erbij…

Het eerste horloge, inderdaad no sweet… binnen 1 minuut netjes en naar wens.
Het tweede horloge? Bezel beschadig en die lelijke puist zit er nog op… het glas was wel warm, zeg maar heet… maar blijkbaar was deze niet gelijmd of zo, met geen mogelijkheid er af te krijgen.

Dit keer ondanks mijn grijze haren wel gestopt, ik was van plan om de Aquaracer 500m hierna te doen… maar het leek mij verstandig om te accepteren dat er een vergrootglaasje op zit…

1 like

Een Invicta Pro Diver 1953 besteld. :face_with_hand_over_mouth:

4 likes

een oude kapotte Lincoln uit elkaar halen maar niet meer in elkaar kunnen zetten. Zeker niet beschamend maar toch zonde…

Kopen, verkopen, kopen, verkopen, kopen verkopen.
En dat vanaf mijn 18e. Nu 56.
Dat heeft me ongeveer een Audi gekost denk ik :joy:

2 likes

Troost je: ik flipper geen horloges en heb ook geen Audi.

1 like

Heb je ze allemaal gehouden? Dan heeft het je misschien wel 4 Audi’s gekost.

2 likes

Het zou slechts een 1:43 schaalmodel zijn geworden :wink:

2 likes