Wat is het meest beschamende qua horlogerie wat je hebt gedaan

Guilty :point_up:
Zo moeilijk kon dat toch niet zijn dacht ik… Was buiten mijn 2 linker handen geteld :grin:

1 like

Een tiental jaren geleden werd er bij een inbraak bij mij thuis mijn Sea dweller gestolen.
Op het Rolexforum gingen er toen foto’s rond van een lid met een nieuwe sub 116610 LN zonder datumloupe.
Ik vond het een fantastisch idee om hetzelfde te doen en aldus de looks van de dweller te combineren met de nieuwe en tevens veel betere band van de sub.
Zo gezegd zo gedaan dus kocht ik een nieuwe sub in de stickers bij geit en limoen.
Bij thuiskomst stickers eraf en op het internet filmpjes bekeken hoe ik die cyclops eraf kon krijgen ( glaasje vervangen was te voor de hand liggend )
Ik volgde de aanwijzegingen van het net minutieus en legde de splinternieuwe sub in een opengeklapt boek om een stevige basis te hebben.
Vervolgens diende ik een scherpe houtbeitel tegen de loupe te zetten die mits een stevig tik van de hamer het onderspit zou delven , er stond bij dat je moedig en vastberaden moest zijn en dat was ik inmiddels met zekerheid …
Een stevige tik later had ik een cyclops waar een stuk was afgebroken :see_no_evil:
Nog een paar stevigere meppen volgden en weg was de cyclops.
Helaas zat er een reflecterende coating onder de loupe dus daar stond ik dan met mijn nieuwe sub …
Uurwerk binnen gebracht bij Rlx brussel en met een uitgestreken gezicht de mooie dame overtuigd dat dit het resultaat was van een stoeibeurt in de sauna :wink:
Netjes onder waarborg opgelost en de sub terug verkocht.
Heb mij sindsdien nooit meer zo dom gevoeld :joy::joy::joy:
Plaatje van het web als voorbeeld
JPG

15 likes

Ja, dat is wel vrij dom… :wink:

2 likes

:joy::man_facepalming:t2:

:joy::joy::joy:

Eeuh ik denk het inruilen op de beurs van Düsseldorf van een Fortis B42 chronograaf. Het uurwerk zat wat los in de uurwerkwerkring maar na wat gepruts met satéprikkers niks meer van te merken. Ging zo over de balie.

1 like

Vostok bezel ring gesloopt.

1 like

Even zelf een Seiko willen reguleren. “Zo moeilijk kan dat niet zijn”. Hoppa met een saté prikker dwars in de hoofdveer steken. Klaar.

3 likes

Een collega heel geïnteresseerd vragen wat voor moois hij om de pols had. En daarna uitgelachen worden omdat het een flutding was van een paar euro.

Het duurde bij mij een jaar voor ik er achter kwam dat je een automatisch horloge ook gewoon op kan winden als ie leeg is… vaak kon ik m na het ontbijt nogmaals verzetten omdat ie inmiddels weer stil stond. Toch misschien één van die 100 pagina’s dikke handleidingen door moeten lezen. Tegenwoordig draai ik ze even op gang en fluister ik hoe mooi de wijzers zijn, dan zijn ze in een mum van tijd opgewonden :smile:

1 like

Ik ken het wel, niet wetende wat een schroefkroon is :joy:. Ik heb ook eens als een malle staan trekken aan een kroon waarbij mijn nagels kapot gingen. Kwam ik er ook achter dat je m gewoon moest draaien​:joy:

Mooi is mooi. Daar hoeft geen astronomische prijs aan te hangen.

Ik had 'm zelf in dit topic al eens genoemd, maar hierbij een plaatje van het meest beschamende wat ik op horlogegebied heb gedaan:

Brrr.

2 likes

Een tweede “meest beschamende etc.”-feit is dit : afgelopen keer
ben ik tóch weer eens op de Rikketik wezen rondlopen en --kijken.

1 like

En dat is beschamend waarom?

Ik vind de Rikketik wel leuk altijd. Moet helaas altijd werken als de Rikketik valt :sweat_smile:

@anon33714818EV,

ik voel dan erge schaamte, dat ik moet toegeven (aan mijzelf) dat ik al 67 jaar jong ben.

  • Ik word niet zo graag met mijn neus op de ouder-zijn feiten gedrukt, want dáár
    zie ik voorál vele oudere mannetjes zoals ikzelf. :unamused::sweat_smile::fearful::disappointed_relieved::thinking::frowning:
1 like

Dat is toch mooi, dat je al 67 bent. Ik ken er vele die dat al niet gehaald hebben.

2 likes

Toen ik 50 werd, werd er op kantoor ook “smalend” over gedaan, en reageerde ik ook met: WORDT jij nou maar eerst eens 50 !

Kreeg onlangs een Seiko 5 cadeau voor mijn verjaardag van mijn zus. Trots gepost op topic Wat dragen we vandaag en kreeg gelijk de hele HF over me heen omdat het een nepper was van Wisch.com. Ik ging er van uit dat het om een origineel Seiko was. Ik verhaal halen bij mijn zus en ze zei dat het een werkhorloge was ( lekker goedkoop en nep). Maar de bedoeling was goed. Natuurlijk gelijk verwijderd.

8 likes

Ik denk dat die link niet helemaal correct is; ik kom uit bij een of andere fitness guru die je helpt bergen te beklimmen. Ik denk niet dat die ook nog nep-horloges verkoopt :stuck_out_tongue:

1 like