Wat is het meest beschamende qua horlogerie wat je hebt gedaan

Ik heb ooit een Danish Design gekocht. Een nepduiker. Van keramiek. In het wit.

Punt.

4 likes

Aiiiii…

Ik heb me via marktplaats laten oplichten voor een Casio GMW B5000. Kreeg echt een ontzettend fake ding opgestuurd.

Och jee ik heb er nog een. Ver voordat ik het forum ontdekte, jaar of 16 geleden, kocht ik een horloge van een Nederlands merk dat niet meer bestaat, in Bern of all places. Blijkbaar had ik dat ooit laten vallen en zat er een barst in de zijkant. Dat merkte ik toen het horloge na een tenniswedstrijd in de regen, onder het glaasje volledig was beslagen. Wekenlang legde ik het horloge op de verwarming. Als dat vocht erin was gekomen kon het er toch ook uit verdampen? Maar nee. Inmiddels raakten de wijzers aangetast en verkleurde de wijzerplaat.

Maanden later keek ik in een opwelling op internet of er de mogelijkheid was om het op te sturen of zo. Wat bleek: men had een reparatieadeling. Die zat op 5 kilometer van mijn woonplaats…

Ik daarheen, het was in een loods op het industrieterrein. Een mannetje in een stofjas schroefde achteloos het horloge open en verving de verkleurde wijzerplaat. De mooi strakke wijzers echter had hij niet meer. Dus verving hij de verroeste exemplaren door kortere en dunnere wijzers. Een beetje wijzers voor een vrouwenhorloge, achteraf gezien.

Ik ging het horloge weer dragen en heb twee jaar tegen die kutwijzers aangekeken in de hoop eraan te wennen. Het gemis van de oorspronkelijk wijzers beschouwde ik als een straf. Voor het laten vallen, het dragen tijdens het tennissen en het te laat zoeken naar de juiste oplossing. Maar uiteindelijk trok ik het niet meer. Het horloge ging in een la en ik heb het nooit meer gedragen. De enige op het forum die dit horloge ooit heeft mogen aanschouwen is @Thehaguedragon, die ik tijdens de Vierdaagse tegenkwam. Het ligt nog steeds in een la, maar die durf ik niet meer open te trekken.

15 likes

Ik heb het boek “waarom ik mensen niet in mootjes hak” van haar. Het is echt hilarisch, het was een ontdekking. Maar op de website staan ze ook allemaal.

1 like

Ik heb een keer een SKX beschadigd doordat ik de fat springbar er niet uit kreeg. Ik had een bandentooltje als hefboom gebruikt tov de kast. Springbar eruit, maar deukje in het achterdeksel. Tot overmaat van ramp dacht ik dat het minder op zou vallen als de kast mat zou zijn, dus toen heb ik hele horloge laten beadblasten. Natuurlijk viel het daarna alleen maar meer op. Toen was ik het zo beu dat ik het horloge inclusief (tevens gebeadblaste) solid oyster heb verkocht voor €90 :expressionless: Alleen de band en het beadblasten hebben me al meer gekost.

Minder erg, maar zeker ongemakkelijk: Ik heb een zichtbaar beledigde leidinggevende met een Breitling Windrider eens gevraagd of ‘het een echte was’. Wat een gedrocht was dat zeg, two tone en dan een blauwe haaienleren band.

Oh en ik heb een keer een 1st gen Seiko monster onder een halogeen bureaulamp gelegd ‘om de lume lekker op te laden’. Het resultaat was een gesmolten chapter ring :raised_hand:t2:

Gelukkig blijft het bij gesloopte Seikos, ik ben blijkbaar toch zuiniger op mijn duurdere horloges.

13 likes

Helemaal vergeten dat ik dit model, de vergulde versie, ooit heb gehad! Thanks voor de onbedoelde reminder.

2 likes

Jamaar Stefan, als hij zichtbaar aan het beledigen was dan vroeg hij er toch om?

3 likes

Eh aangepast, dankje :smile:

1 like

Wat te denken v die schaamteloze op/in/onder water reclame plaatjes v smartphones.
En dan claimen dat waterschade niet gedekt wordt en dat t toestel niet geschikt is om op/in/onder water te gebruiken :see_no_evil:

2 likes

Nu ben ik wel heel benieuwd naar een foto!

1 like

Wat een heerlijke verhalen haha, niet gedacht dat dit topic zo zou eindigen :sweat_smile:

3 likes

Gelukkig dit alles, altijd gedacht dat ik de enige was😂.

1 like

Zekers, peentjes.

Volgens mij zijn er twee soorten Invicta dragers, de echte liefhebbers (en lid van HR) die naast een Rolex en Een Omega ook nog een Invicta ‘voor erbij hebben’ en ‘leken’ die slechts 1 horloge hebben en een Invicta gekozen hebben vanwege de ‘prachtige azuurblauwe wijzerplaat’.

Ik ken exemplaren uit beide categorieen… :wink:

Je vergeet de fanboy(s). :wink:

38 dagen leestijd in krap 3 jaar op dit forum.
Beetje sneu, best wel beschamend.

gal

3 likes

Of dat echte liefhebbers zijn wil ik nog wel eens kritisch bekijken.

Het hebben van drie ontzettend veel voorkomende merken does not a liefhebber make. Zo heb ik sloten mensen op kantoor wisselend rondlopen met een Rolex, IWC en Omega die echt geen vokking benul hebben maar gewoon wat bling wilden kopen van een bonus.

Dan denk ik dat figuren die in een Campertje naar Luzern rijden om daar een horloge van 8000 ballen op te halen bij een stel broers waar nog nooit iemand van gehoord heeft omdat de annual calendar complicatie zo cool is en de kast zo precies ontworpen… ja, dat zijn in mijn ogen toch eerder echte, echte liefhebbers. Sorry dat ik je als voorbeeld gebruik, @Honey_Badger, maar het schoot me zo te binnen.

Ook denk ik dat je verschil moet maken tussen een persoon die een Sub, een Speedy en een moderne Invicta heeft en iemand die z’n vintage C-shape Connie uit 1972 met die linen dial waar ie zo lang naar zocht helemaal mint op laat knappen, daar een Turn-o-graph bij scoort en vervolgens een knappe jaren 60 Invicta bij koopt omdat ie er niet af kan blijven als ie 'm op vakantie ziet.

Maar goed, mijn toelatingseisen om je liefhebber te noemen zijn wat, eh, strenger.

7 likes

En de categorie “ik vind invictas best leuke klokjes om te zien ook al zijn ze nageaapt van rolex en ik zoek een stoere, niet al te dure beater?”

Of zo iets dergelijks

Want voordat ik op vakantie ging zocht ik een vakantie horloge en zat ik echt te twijfelen tussen een invicta en een vostok. Uiteindelijk is het de Vostok geworden vanwege een goede deal en daar ben ik echt blij mee maar ik was heel dichtbij het kopen van een invicta omdat ze er zo leuk uit zagen en vanwege de aantrekkelijke prijs. Heb zelfs toen nog @Chillekasper een berichtje gestuurd om wat info te winnen over invictas. En misschien komt er ooit nog wel een invicta voor de leuk

5 likes

Hmmm ik heb geen camper maar wél een vintage Omega Seamaster de Ville én 2 nieuwe Omega’s en een SKX en G-Shock:

Ben ik nu een profeet, liefhebber of beide? :see_no_evil:

2 likes

Ooit in een ver en duister verleden was ik de eigenaar van deze bak met stront :sweat_smile:.

De enige enigszins acceptabele stukken waren de Turtle SRP775, Tissot Perpetual Calendar (maar Quartz), Seiko Solar Chronograph en paar retro Casiootjes en de Casio duro mdv-106 marlin diver.

De rest allemaal afkomstig uit Shittertopia :joy:. But I guess we all made our mistakes…

5 likes