Wat is het meest beschamende qua horlogerie wat je hebt gedaan

Ik vind dit een prachtig verhaal, ook omdat ik dit zelf geschreven zou kunnen hebben. :roll_eyes:

4 likes

Had voor m’n verjaardag m’n eerste gloednieuwe echte horloge gekocht. Ruim 4k, voor m’n gevoel een rip uit m’n lijf maar wel super euforisch. Diezelfde avond tijdens het feest kreeg ik een nieuwe bokszak cadeau, op voorwaarde dat ik een kleine demonstratie op de zak zou geven. Tijdens het rammen springt de pushpin los en vliegt de kast door de feestzaal om vervolgens 10 meter verder op de vloer te landen.

Twee dagen daarna het hele verhaal uit mogen leggen aan juwelier opdat hij het weer kon maken. Kosteloos dat wel.

12 likes

Exact. Kan zowel VII als in de X staan :slight_smile:

4 likes

Niet dingen zeggen als je er geen verstand van hebt :wink:

4 likes

Ooit, in een ver verleden, nog vóór enige horlogekennis te hebben opgedaan, een Esprit horloge van mijn ouders gehad. Veel gedragen, en dat was goed te zien. Op een gegeven moment was het glas, toch wel hier en daar behoorlijk bekrast.

Laten vervangen, geloof voor 40 gulden ofzo, en op de dag dat ik hem terug kreeg, uit mijn vingers lagen glijden. Uiteraard land dat ding met het glas naar beneden op een grindtegel… gelijk alles gruis :persevere:

Dus, linea recta weer terug en voor wederom 40 gulden wederom een nieuw glas in laten zetten. :man_facepalming:t3:

6 likes

Ow en ik heb een keer bij één mijn eerste review horloges voor MONOCHROME Watches de kroon uit een horloge getrokken. Schrok me dood want het ding kostte net geen 8k. Bleek een proto te zijn, maar waren ze even vergeten te vermelden.

Nieuwe opgestuurd, dit keer uit de productierijpe serie, dus toen had ik er ineens twee :joy:

5 likes

Vroegah had ik een Maurice Lacroix horloge. Dat was mijn eerste automaat en was er erg blij mee. Het horloge had saffierglas dat krasvast zou zijn.

Op een saaie avond kreeg ik ineens het briljante idee om de krasvastheid te testen. Ik pakte mijn horloge en liep naar de deur. De deurklink was het beste om de krasvastheid te testen natuurlijk!

Ik haalde het glas over de klink en tot mijn grote vreugde bleef het glas krasvrij! Twee tellen later zag ik dat ik een paar flinke krassen op de lunet had gezet want gepolijst staal is blijkbaar niet krasvast :laughing:

10 likes

Probeer volgende keer een diamant op het “krasvaste” glas. Dan kan je pas lachen :sweat_smile:

3 likes

Ouch :sweat_smile:

Ik heb dit voor mijn dochter gekocht:

Daar schaam ik me wel een beetje voor… maarja dochterlief is er blij mee :joy:

7 likes

Mission accomplished dan toch :slight_smile:

4 likes

Vostok.

Heb er echter geen spijt van. Schaamte is niet zo’n ding meer in mijn leven.

Heb een hele waslijst :joy:

  • 6542 bakelite bezel gebroken (in all honesty was die al flink gaar)
  • flat four bezel gebroken
  • zakje superdome tropic glaasjes weggegooid
  • Ellipse aan diggelen laten vallen
  • op de beurs 15k afrekenen boor een horloge maar had meneer verkeerd verstaan. Hij zei geen fifteen maar fifty. Toen ik het had uitgeteld keek hij zo heel afwachtend waar de rest bleef. Heel awkward maar de 15k teruggepakt en weggelopen :joy: hij sprak toch nauwelijks Engels
  • plexi glas polijsten maar was niet aan het opletten. Werd veel te heet, hele glas gesmolten.

Ben er vast nog een aantal vergeten

49 likes

Maar ik heb er zelf wel een beetje moeite mee :sweat_smile:
Ik wou gewoon iets van een Baby-G halen voor haar, maar dat was niet bling bling genoeg :roll_eyes:

Vrij recent vertelde een collega van me, dat hij me had gevonden op HF en met veel plezier een NA van mij had gelezen.

Owh? Wat leuk, maar…

Damn, wat heb ik hier eigenlijk allemaal over m’n werk gepost? :thinking::cold_sweat:

Hoi Peter! :joy::+1:

16 likes

Dat is gewoon lomp.:joy:

Dit heb ik ook gedaan op mijn Sarb…

Ik lees ze ook altijd op de achterkant van het NRC. En kijk er nu ook met een ‘professionele interesse’ naar de strips. Ze zijn heel knap simpel getekend. :+1:

1 like

Ahja en die was ook nog eens niet van jezelf, zal wel even zweten zijn geweest.

1 like