Wat is het meest beschamende qua horlogerie wat je hebt gedaan

:thinking:

3 likes

Zoek nou maar mee naar die jongetje!

7 likes

Allemaal jouw schuld. Jij bent dit, overigens prachtige, topic gestart. :face_with_raised_eyebrow:

4 likes

Je hebt gelijk, @Jur ik eis dat ik verbannen word.

5 likes

Het zou jammer zijn dat we dit topic op negeren moeten zetten omdat sommige lieden zich niet kunnen beheersen.

Ik ben al mee aan het kijken, maar als dat jongetje continu blijft doen alsof er niets aan de hand was, komt af en toe in mij ook de kleuter naar boven.

Ik ben zelf ook die jongetje.

image

Een portret van W.E. Met een Engels bijschrift, dat vind ik dan wel weer leuk in deze context.

4 likes

Ik ga vissen, hopelijk happen die ook zo

2 likes

Ik had voor mijn communie, ik zal een jaar of acht zijn geweest, een horloge gekregen van mijn tante. Ik kende haar nauwelijks en zag haar ook nooit. Het bleek mijn peettante te zijn. Zij was echt zo een welgestelde carrière vrouw met ook nog eens een rijke man. In die tijd was het nog niet zo vanzelfsprekend dat een vrouw een carrière had. Haar man was trouwens burgemeester ergens.
Het horloge was een 34mm Rolex. Ik mocht het horloge voor mijn ouders alleen bij gelegenheid aandoen. Ik begreep er niks van. Op een doordeweekse dag, ik het horloge uit de doos gepakt en naar school aangedaan. Ik vond er niet veel aan en begreep alle poespas niet van mijn ouders. Ik heb het toen geruild met een vriendje voor een autootje. Toen mijn ouders er achter kwamen dat het horloge weg was waren de rapen gaar. Tegen mijn ouders gezegd dat ik het naar school aangedaan had en het verloren had. Dat is nu nog steeds het verhaal. Later hoorde ik dat het een horloge was van een paar honderd gulden.
Heb al vaker gedacht om het toch maar eens te gaan vertellen tegen mijn ouders maar ja iets houd me tegen. Sommige dingen kun je beter laten zoals het is.

36 likes

Oei Das wel een pittig verhaal :frowning::frowning:

2 likes

Ik moet daar over denken. Ik weet niet wat dat met mijn imago op het forum doet.

Wacht, ik leg hem alvast klaar: :soccer:

2 likes

Ineens schiet me een anekdote te binnen, van zeker een kwart eeuw geleden.

Een kennis van me kwam uit de gevangenis en had een Rolex overgenomen van een medegedetineerde.
In mijn herinnering had het ding een bruinige wijzerplaat, maar meer details kan ik niet meer naar boven halen.
Vanzelfsprekend zat hij op zwart zaad, en zodoende bood hij het horloge aan mij aan voor honderd gulden.
Ik, op dat moment nog een puistige puber met een Camel-horloge, vond dat een dermate hoog bedrag dat ik eerst zeker wilde weten of het wel een echte was, en met zijn goedkeuring zat ik al snel met een hamer en een schroevendraaier te pogen om de achterzijde eraf te… tja, beuken.
Dit overigens tevergeefs, waardoor ik van de deal af zag en hem een flink gehavend horloge teruggaf.

Zo nu en dan denk ik er nog eens aan terug. Het zal hoogstwaarschijnlijk een neppert zijn geweest, maar helemaal zeker ben ik daar ook niet van… :thinking:

8 likes

Dat is een hele waslijst!:joy::joy::joy::joy:

1 like

Nee om mensen te bitchslappen die blijven zeuren en zanikken, worden mijn handen niet vies :stuck_out_tongue_winking_eye::+1:

1 like

Drie Omega’s waaronder een vintage de Ville? Liefhebber.

Fixed that for you. Dat kan ik vanaf hier niet beoordelen. :slight_smile:

1 like

Ach wat stoer lekker anoniem achter je toetsenbord, ik kom denk ik uit een andere wereld dan de jouwe.
Bij ons dien je je stoere uitspraken ook waar te maken.

3 likes

Die proleet had ik eerder! Grappendief! :face_with_symbols_over_mouth:

1 like

@PLP precies dit :point_up_2:.
Fijne dag verder, weinig zin om nog meer energie aan jou te verspillen. :sunglasses::+1:

Bij zulke uitspraken wel ja, je moet overigens wel grote voeten hebben ik ben nogal klein geschapen.

5 likes

Goh, ik vind je verzameling van toen geiniger dan nu. Het enige foute aan die oude foto is de clutter er omheen. Ik bedoel, kom op man, miniatuurflesjes drank, handschoentjes, het doet me allemaal denken aan de man-cave van TGV, zeg maar. Nog even en je gaat NATO’s met je zelf verzonnen Insta-logo maken.

:slight_smile:

Kom op jongens, laten we het wel even gezellig houden. Ralph heeft tenminste die shitter van Sternglas nog ridderlijk in de verzameling, hij heeft daar al zo veel voor moeten bloeden dat ik die post weer erg op prijs kan stellen. :+1: :rofl: iets met rood-koperen ballen.

Heren toch, kunnen we elkaar niet op gezelliger wijze afzeiken? Dat hele alfa-gebeuren is niet van deze tijd.

Je moest eens weten wat ik allemaal met een Speedy heb gedaan. Racket door het glas en de wijzerplaat beuken? Check. Zwemmen, hiken en langs rotsen halen? Check. Offroaden tot ie uit mekaar schokte? Check. Uiteindelijk in gemangelde staat ontevreden weggepleurd omdat ik teleur gesteld was dat een NASA-approved horloge zo breekbaar was? Check.

We zijn allemaal domme eikels geweest, maar van die move heb ik al jaren spijt. Dat ding had nu 3500 ballen opgeleverd in goede staat.

7 likes