Wat is het meest iconische model per horlogemerk?

Laco:

Natuurlijk de echte:

5 likes

Van Steinhart vind ik de Apollon wel het icoon

1 like

Vind hem heel mooi…maar jammer van die drukmeter ofzo…denk dat het niet zo lekker zit…maar wel mooi🖒😊

Van Alpina de 4. Hier de GMT. Al vind ik de Startimer mooier.

1 like

Van Ginault moet dat deze zijn:

5 likes

De Girard-Perregaux Sea Hawk II Pro. IMO een van de meest ondergewaardeerde duikers en tegelijkertijd een van de meest hardcore:

4 likes

Denk eerder dat het deze is
De El Primero Tri Colore

8 likes

Nee, dan iig de vintage uitvoering. Overigens wel een heel mooi horloge hoor.
Voor mij is het een 135 uurwerkje.

3 likes

Dit is voor mij de meest iconische Invicta:

6 likes

Dat is geen icoon maar een icloon

:upside_down:

3 likes

Haha mooi​:+1: Ik ben het helemaal met je eens Ginault is een legendarische iCloon!:joy:

2 likes

:facepunch:t2::+1:t2:

1 like

De Sturmanskie . eerste horloge in de ruimte 1961. Van de 1sr Moscow watch factory.

4 likes

Is het bij de meeste (ook niet liefhebbers ) voor Rolex : de day date en voor breitling de '90 chronomat ?

Movado Museum Watch:

4 likes

Het Reichsluftfahrtministerium is de moeder van alle Fliegers.

Die zijn gewoon gebouwd volgens de Fl. 23883 spec van het Reichsluftfahrtministerium. IWC werd net als Wempe, Laco, Stowa en Lange & Söhne gewoon gevraagd, en zij draaiden. Al dan niet onder lichte dwang, neem ik aan. Het was moeilijk nee zeggen, behalve misschien voor IWC.

Tudor:

3 likes

Ja, dat was ook mijn suggestie…

3 likes

Vostok Amphibia

4 likes

Het is ook meer een gevoelsmatig iets natuurlijk. Over de modellen die je noemt is amper discussie mogelijk, bij vele andere merken zullen we er met zijn allen wat van moeten maken :slight_smile:

Wat mij betreft is voor Tudor de Snowflake ook een kandidaat bijvoorbeeld. Maar hier zullen een hoop mensen het ook niet mee eens zijn :dart: