Van Steinhart vind ik de Apollon wel het icoon
1 like
Slin
4 april 2017 om 19:03
103
Vind hem heel mooi…maar jammer van die drukmeter ofzo…denk dat het niet zo lekker zit…maar wel mooi🖒😊
Van Alpina de 4. Hier de GMT. Al vind ik de Startimer mooier.
1 like
Warroo
4 april 2017 om 19:41
105
Van Ginault moet dat deze zijn:
5 likes
De Girard-Perregaux Sea Hawk II Pro. IMO een van de meest ondergewaardeerde duikers en tegelijkertijd een van de meest hardcore:
4 likes
Denk eerder dat het deze is
De El Primero Tri Colore
8 likes
Bidle
4 april 2017 om 20:13
108
Nee, dan iig de vintage uitvoering. Overigens wel een heel mooi horloge hoor.
Voor mij is het een 135 uurwerkje.
In a previous article, we explained you a bit more about what is a chronometer, why they were so important and why the chronometry contests had been so crucial for the evolution of the industry, for the innovation. A chronometer (in the noble way,...
3 likes
Dit is voor mij de meest iconische Invicta:
6 likes
Dat is geen icoon maar een icloon
3 likes
Haha mooi:+1: Ik ben het helemaal met je eens Ginault is een legendarische iCloon!
2 likes
De Sturmanskie . eerste horloge in de ruimte 1961. Van de 1sr Moscow watch factory.
4 likes
Is het bij de meeste (ook niet liefhebbers ) voor Rolex : de day date en voor breitling de '90 chronomat ?
Het Reichsluftfahrtministerium is de moeder van alle Fliegers.
Die zijn gewoon gebouwd volgens de Fl. 23883 spec van het Reichsluftfahrtministerium. IWC werd net als Wempe, Laco, Stowa en Lange & Söhne gewoon gevraagd, en zij draaiden. Al dan niet onder lichte dwang, neem ik aan. Het was moeilijk nee zeggen, behalve misschien voor IWC.
Eddy_C
5 april 2017 om 06:18
118
Ja, dat was ook mijn suggestie…
3 likes
Eddy_C
5 april 2017 om 06:46
120
Temporis:
Klopt wat u zegt over het reissueën. Misschien dat ik met een icoon meer denk aan een horloge wat belangrijk is/was voor het merk en nogsteeds geproduceerd wordt waar de nieuwe versie nauwelijks afwijkt van het origineel. Dit soort modellen hebben veel bovengenoemde merken wel (sub bij Rolex, Reverso bij JLC, Calatrava bij PP, Speedmaster bij Omega etc) maar Tudor of Oris niet. Verder, een horloge wat minder dan 10 jaar op de markt is kan nog geen icoon zijn, vind ik. Derhalve vind ik de Monte Carlo een prachtige vintage met een mooie re-issue maar nietecht een icoon (ook mede doordat voor het ontstaan van de monte carlo de daytona nodig was).
Het is ook meer een gevoelsmatig iets natuurlijk. Over de modellen die je noemt is amper discussie mogelijk, bij vele andere merken zullen we er met zijn allen wat van moeten maken
Wat mij betreft is voor Tudor de Snowflake ook een kandidaat bijvoorbeeld. Maar hier zullen een hoop mensen het ook niet mee eens zijn