Royce
Zeker Oris, heb al n paar TT1’s gehad, de voorloper van de aquis. een horloge met smoel en uitstraling en in titanium het meest comfortabele horloge die ik al gehad heb.
Als het tweedehands mag zijn…. Dus aan marktprijs is er volgens mij niets dat nog maar in de buurt komt van Breguet
Dit natuurlijk. Dubois en zoon
Een geschiedenis die teruggaat tot de hunnebedbouwwers, series van maximaal 100 stuks , dus lekker exclusief, en toegangkelijk voor mensen die een Lange & zoon niet kunnen of willen betalen ![]()
Heel mooi ![]()
Ik mis in de opsommingen Zenith
Ebel mooie kwalitiet, kom je nog weinig tegen helaas
De Edifice-lijn van Casio, Edox, Citizen, Tissot, Buren. Er zijn er waarschijnlijk nog veel meer die underrated zijn, maar dat is wat ik zo snel kan bedenken.
Ondergewaardeerd, niet over.
Zeker ook ORIS!
Onafhankelijk merk, nooit in de quartz -hoek verdwaald ![]()
En maken stiekem super exclusieve kwaliteit!
Rolex.
Of je loopt bij de AD in Luxemburg binnen! Zag ik van de week behoorlijk wat horloges staan. Zonder exhibition only bordje. Zelfs de prijzen stonden er bij.
Voor mij is dat 100% Jaeger LeCoultre!
Kun je Jeager-leCoultre ondergewaardeerd noemen?
Volgens mij zijn de meeste horlogeliefhebbers het er wel over eens dat JLC een zeer respectabele geschiedenis heeft en prachtige horloges maakt.
Bulgari, in mijn ogen een algemeen modemerk, wel high end……maar kijk dit nou, de Octo Finissimo Ultra. COSC uurwerk in een case van 1,7mm (!!) dikte
Ook als Tourbillion en dan 1,85mm dik
Panerai!
Voor mij blijft Panerai toch iets bijzonders. Twintig jaar geleden ben ik meegegaan in de hype rondom het merk, maar inmiddels heb ik Panerai opnieuw ontdekt. De afwerking, de betrouwbare uurwerken en de keuze uit verschillende kastmaten maken het merk nog steeds erg aantrekkelijk. En misschien wel het leukste van alles: met een Panerai wissel je in een paar minuten van band, waardoor het horloge telkens weer een compleet andere uitstraling krijgt. Dat maakt het dragen gewoon ontzettend leuk.











