Hebben ze dat echt alleen in Amerika?
Deze 24-uurs ipv subseconde-discussie was er maart jl. ook, over een jubileum-Seiko notabeneā¦
Kennelijk is mijn brief niet aangekomen in Schiedam.
Bij Seiko zitten dus echt mensen die denken dat het een goede oplossing is, een centrale secondenwijzer met een extra subregistertje voor de sfeer ā¦of voor saus
De oorspronkelijke
En de hedendaagse variant
Kende deze discussie niet. Het voorbeeld dat jij geeft is niet uit te leggen
Voor saus, zoals jij stelt. Dat koopt toch niemand

Nope. Maar ik denk dat Noord-Amerika en Australiƫ (wellicht ook India) in deze de grootste markt betreft.
Daar lopen de meningen uiteen. Het gaat deels ook om het principe. Dat je de moeite neemt om een meester vakman wijzerplaten van dit kaliber te laten maken, maar er dan steeds van die nare off the shelf pruts uurwerken in gooit, dat begrijp ik niet. Maak het dan af.
Als dat betekent dat ik 3500 ballen neer moet leggen voor een gemodificeerd 6L uurwerk in een duurdere versie, prima. Maar maak het af.
Dit is exact hetzelfde als Patek Philippe die jaren lang Calatrava verkochten in een Jumbo case, maar met een veel te klein uurwerkje.
Het is lui, het is ongeĆÆnspireerd.
Wanneer het zo te sprake komt⦠Tja, ik had graag een horloge met porseleinen plaat gehad, dan is het lullig dat ze steeds weigeren het juiste te doen.
Deze ergernis is volkomen begrijpelijk.
Hier is er eerder sprake van verbijstering.
Waarom doet Seiko dit? Waarom?
Het maakt dit horloge totaal mislukt helaas terwijl het zo eenvoudig een groot succes had kunnen zijn.
Jij bent Seiko fan, jij bent in dit geval de uitzondering die de regel bevestigd
Als jij het een mooi horloge vindt is het een mooi horloge.
Horloges draag je voor jezelf immers.
Dit is een horloge die je als echte Seiko liefhebber in je collectie moet hebbenāļø,
Buiten dat om het is een uniek pareltje.
Zo is er op elk horloge wat aan te merken. En zoals jullie weten bestaat er geen perfect horloge.
En dat is maar goed ook.
so true
En smaken en voorkeuren verschillen nu eenmaal. Gelukkig maar, anders was het hier op HF wel heel saai
Niet alleen hier, dan zou je ieder met het zelfde klokje zien rondlopen.
Ik draag bij voorkeur iedere dag van de week een ander horloge naar kantoor, het valt echter niemand op. Op HF kom ik gelukkig wel liefhebbers tegen
Want?
Dat is toch overduidelijk ontworpen voor als je een eskimo-trouw moet bijwonen tijdens de zomer of winter.
Zonde dat het niet op walvisleer staat.
Dat is wel de enige mogelijke functie die ik zo snel niet bedacht had.
En voor diegenen die niet weten waar het over gaat; door het wijzertje van het 24-uur register in de richting van de zon te richten, wordt het noorden aangegeven door de 24 op de wijzerplaat.
Er is een merk - met een 12 uur verdraaide wijzerplaat indeling - die voor die functie een N op de plaats van de 12 zet: Montre Mono-aiguille AndrƩ : Argent et bleu - Gustave & cie
Voor het geval je dat niet weet bedoel je�
Ja, ik vind wel dat een functie op een horloge op zān minst functioneel moet zijn, een doel dienen. Of je het gebruiken wil is een tweede.
Ik zie ook goedbedoelde horloges (vaak onwetende mods) met een 24-uurs bezel, terwijl er op het horloge dan geen 24-uurs wijzer zit. Dan is het misschien alleen omdat je een zoān bezel mooi vindt, maar ik kan er niet overheen stappen dat deze er voor jan-joker op zit.
Deze is zo mooi, de tranen springen mij bijna in de ogen.

door het wijzertje van het 24-uur register in de richting van de zon te richten, wordt het noorden aangegeven door de 24 op de wijzerplaat.
FTFY
Ik ben ook een Seiko fan, en het in grote lijnen met je eens; het horloge wat je hebt/toont is een uniek pareltje, en een perfect horloge bestaat niet.
Maar een horloge met een functie zonder functionaliteit vind ik toch lastig, of het nou van Seiko is of van een ander merk. Van een ander merk kan ik me overigens - behalve mods met een 24-uurs bezel zonder 24-uur wijzer - zo geen voorbeeld voor de geest halen.