Wat is het nut van deze 24-uurs wijzer? Seiko SPB445

Nou… ik zie inmiddels het overgrote deel van de mensen in het wild wel met een Apple Watch lopen, dus we zijn er niet zo ver vanaf…

1 like

Thnx, klopt helemaal :joy:

Op een 24-uurs wijzerplaat, met de 24 boven en de 12 beneden, wijst de 24 naar het noorden als je de wijzer naar de zon richt.

Bij het horloge wat ik als voorbeeld gaf staat de 12 boven en de 24 beneden, maar bij de Seiko (en de meeste andere horloges) is dit andersom.

1 like

Hou het binnen Jan! :joy:

1 like

Gerard, snap je
Maar dit is wel degelijk een functie die gebruikt kan worden.
Ook al is het vergezocht, maar dat geld ook voor chrono horloges en Gmt,'s of zelfs de duikers bezel
Wie gebruikt nu dit werkelijk?
het zijn gimmicks die het horloge voor sommige individuen compleet maken.

Ik vind de oplossing en keuze van Seiko grandioos, ze hebben de basic gehouden, en in principe een kleine detail verandering aangebracht.

Vind dit juist mooi, vooral je nu een grote seconde wijzer hebt, wat ik een perfect detail vind in het complete concept.

Chapeau Seiko,
:pray:

vergeet niet dat deze keuze een duurder concept is , ook hebben ze een nieuw uurwerkje moeten fabriceren.

1 like

Behalve als kompas - wat ik wat vergezocht en op een dergelijk type horloge nauwelijks passend vind - zie ik geen functie. Bij chronografen, GMT’s, en duikhorloges zijn die functies veel duidelijker; je weet waarvoor ze dienen.

Ik ben het met je eens dat die functies ook meestal niet gebruikt worden, maar het is niet zo dat de functionaliteit niet duidelijk is.

2 likes

:joy:,
Klopt maar ik denk dat maar weinige weten hoe ze er dan mee om moeten gaan.

:innocent:

1 like

Inderdaad…vandaar dat ik de anders erg mooie en vrij zeldzame Zen Gardens (in wit met blauw geverfde wijzers en in zwart met wit geverfde wijzers) een ander, meer liefhebbend thuis heb gegund via Chrono24.

1 like

Daar kun je wel eens gelijk in hebben inderdaad.

En begrijp me niet verkeerd, ik ben een groot voorstander van ‘als je het niet aanstaat moet je het niet kopen’. Sterker nog, als het een kleine seconde geweest was had ik het horloge ook niet gekocht, dus ik zoek absoluut geen redenen waarom mensen dit horloge met 24-uurs wijzertje niet zouden moeten kopen.

Ze hebben geen keuze, de geblauwde wijzer is alleen toebedeeld aan Grand Seiko.

Je zult nooit een Seiko vinden met deze.

Helaas

1 like

Naar die Credor ben ik nog steeds op zoek. Of de großdatum Spring drive.

Voor mij wel. Diverse zelfs.

2 likes

Niet dus,
Dan was het er 1.

1 like

Dat is een keuze.

Een stompzinnige keuze. Als het inderdaad waar is. Je ziet overigens ook geblauwde wijzers bij Credor.

Je verwart perfectie met uniek zijn.

Ik kan zo vijf perfecte horloges bedenken, voor mezelf, die ik allemaal als one and done zou kunnen pakken, maar die ik ook naast elkaar zou kunnen hebben.

1 like

Die porselein wijzerplaten van Seiko gaan nooit vervelen! Ik denk dat dit een populair complicatie is in Japan.

2 likes

Dat is toch geen Seiko

:face_with_peeking_eye:

3 likes

En ja, dat is waar.
:heavy_check_mark:

1 like

Denk dat je de issue niet begrijpt,
Voor jezelf ja,
maar dat hoeft toch niet ook voor een ander te zijn?

Je bent toch geen God.
:hugs:

2 likes

Tja, jij begint met de stellige bepaling dat het perfecte horloge niet bestaat. Als ik dan waag het daar niet mee eens te zijn begin je over goden. Heel vreemd.

2 likes

Een hele handige functie in Noord-Finland waar in de zomer de zon niet ondergaat en in de winter het lang donker blijft.

3 likes

Klopt, maar dan had ik wel graag een combinatie met lichtgevende wijzers en index markeringen gehad zodat je het horloge in het donker ook kunt gebruiken… :wink:

2 likes

Was maar een anekdote,

waarschijnlijk ook na het aanschouwen van je profielfoto.
:joy:

1 like