Wat is het nut van een cyclops?

Mensen die heel content zijn met hun kijkglas moeten maar even niet kijken.

Zo makkelijk is het dus om die puist te verwijderen :scream:
3 likes

Ik vind cyclopsen(?) juist gúúr!!:sunglasses::+1:t2:

Of liever : loepjes. Of niet @junior?!

Die over de gehele datum / dag , gaan mij soms ook wat ver. Maar een subtiele over de datum vind ik juist wel wat hebben.

Sterker nog: op mijn Sarb033 had ik er graag één gezien.

En op mijn SPB077 zou ik er ook wel ééntje willen.:crazy_face:

1 like

Bedenk ook dat niet alles in het leven een nut dient te hebben. Soms is het gewoon zo omdat het kan.

1 like

Leuk stukje achtergrond over de “cyclops”:

Why was the cyclops invented? Some sources state that Hans Wilsdorf made it because his wife had difficulties reading the date on her watch – Editor’s note: we are referring to his second wife Betty Wilsdorf-Mettler, since his first wife May Wilsdorf-Crotty passed away in 1944 at the age of 62 (the information was not confirmed by Rolex).

Het hele artikel vind je hier:
www.monochrome-watches. com/the-rolex-cyclops-lens

1 like

puist :joy:

Ik begrijp dat je cyclopsen kunt verwijderen. Lukt dat voor elk horloge? Want zoals sommigen al aangaven is geldt ook voor mij dat ik veel horloges niet eens overweeg omwille van dat ding.

Een loep op het glas is strikt noodzakelijk voor de totale kitsch-ervaring. :smile:

1 like

Wat veel mensen niet weten is dat, als je van een afstandje bij iemand anders schuin onder de cyclops doorkijkt, de Rolex kroon geweldig vergroot wordt. Dat is dus het nut. Kwestie van marketing.

Nog uit de tijd dat er geen varifocus brillen waren. En ook nog geen brillen met een leesdeel.