Wat is het nut van een cyclops?

Ik snap dat iedereen hier een mening over heeft ( i.h.k.v. opinions are like a-holes, everybody has one​:wink::joy:)

Ik vind het juist een esthetisch element dat bijdraagt aan het karakter van een horloge. Ik vrees dat ik hier weer eens afwijk van het gemiddelde, maar ik vind het echt leuk.

1 like

Afhakken zo n kijkglas, en dat bedoel ik letterlijk :sunglasses:

Anders zijn is goed🤣

Is ook niets mis mee :wink:

1 like

Dat is veruit het lelijkste kijkglas ooit! :scream:

Ikzelf heb ook een hekel aan die lelijke puist op het glas! Dus voor mij geen Cyclops!:+1:

1 like

Nee van jouw hoofd maken ze posters.

1 like

pssst dit zouden we onder de pet houden :sunglasses:

1 like

Ik vind het een bijkomend voordeel dat je de kwaliteit (of het gebrek aan) van de print op het datumwiel goed kan bekijken.
Een fake horloge valt op dit punt ook vaak door de mand.

Helaas, pindakaas. We kunnen niet meer terug! We kennen inmiddels een cyclops op een horloge en zijn aan dat beeld gewend. En we nemen een standpunt in. Vóór of tegen.
Het zou anders zijn, als we de cyclops niet zouden kennen en een merk, laten we eens zeggen Steinhart, komt met een horloge met zo’n pukkel. Ik denk, dat 99,9% van de HF leden te hoop zou lopen tegen de cyclop. Weg ermee! Wat afschuwelijk, zo’n ding. Een enkeling zou nog wat pruttelen, maar al snel een eenzame plaats hebben ingenomen.
Ik ben tegen, maar ben me bewust van het feit, dat ik ook een beetje tegen Rolex was. Ook dat is alweer aan het over gaan. En principieel als ik ben: ja, ook ik heb inmiddels een horloge met een cyclop.

3 likes

Ja dat vind ik wel mooi. Een cyclops onder het glas.

Wacht maar tot je wat ouder bent, dan betaal je met plezier extra voor een builtje op het glas. :nerd_face:

2 likes

Of je koopt een bril! :wink:

1 like

Of 5 brillen en dan nog heb je hem niet binnen handbereik als je hem nodig hebt. :nerd_face:

1 like

Is een grotere datum op een uurwerk niet gewoon een dure complicatie? Ik zie het namelijk vaker op (dure) automatische horloges dan op goedkope.
Een cyclops is m.i een hele slimme oplossing voor een (wellicht niet bestaand) probleem. Ondertussen zijn we er aan gewend. Ik stoor mij er soms wel aan en soms niet. Als het mij wel stoort koop ik het horloge niet, dat is ook een oplossing voor een (luxe) probleem.

Ik heb twee Roamers met een cyclops. Was voor mij geen reden om ze niet te kopen…

De datum staat veel duidelijker op je smartphone, datum op je horloge is leuk, maar helaas met cyclops wordt het er niet mooier op.
Vandaar dat ik ook gekozen heb voor de submariner.:joy:

Hij doet vooral hele nare dingen met wijzers

Ik zeg https://youtu.be/SzhYmhawDCg

Ik vind het ook helemaal niets. Alsof iemand een doorzichtig goedje op je horloge heeft gemorst.

1 like