Wat is het omslagpunt of je verzamelaar bent of een probleem hebt?

Da’s nog best lang…:sweat_smile:
Gelukkig zie ik het zelf niet als probleem. :grinning::+1:

1 like

Ik laat dit hier door mijn vriend lezen, ik heb maar 6 horloges en hij is er al van overtuigd dat ik een probleem heb. :roll_eyes:

7 likes

6?
Hij heeft dan een probleem, niet jij.

1 like

Leuk item, ik moest door dit topic er aan terugdenken dat ik onlangs als leidinggevende een beslissing heb genomen waar niet iedereen het eens mee was. Een van m’n muziekcollega’s die het niet eens was met m’n beslissing “wenste” me toe dat ik maar snel weer tot bezinning moest komen. Als ik nu naar m’n verzameling horloges kijk, zou deze opmerking hierop wel heel toepasselijk zijn. Eigenlijk hoop ik dat ik nooit tot bezinning kom😀!

7 likes

Ja Guess was ooit een cadeautje van mn vrouw en ik heb meerdere Gshock horloges maar dit zijn allemaal versies van de square modellen dus ik tover er soms een andere uit de hoge hoed

Superhandig ding

8 likes

Wij ook niet hoor :stuck_out_tongue:

1 like

Nee, ik noem mijn partner geen lieverd. De kreet “Honey, I’m home” wordt gebruikt, maar da’s toch echt sarcastisch. :slight_smile: Ook hoeven we het niet over pakketjes te hebben.

Ik zit nu op 26 exact. Daar zitten er twee bij die ik echt nooit draag omdat het niet horloges zijn die ik respecteer. Als ik die wegjoris heb ik dus nog ruimte over voor de HFLE van dit jaar en één Grand Seiko er bij. En daar moet het maar eens stoppen.

Nu denk ik ook dat ik met een lichte GS en een donkere GS wel m’n twee end-all-be-all horloges zou hebben, dus dan zijn er plotseling 24 facultatief. :thinking:

2 likes

Het sparen van horloges is niet zo verkeerd!
Ik merk dat vele van mijn horloges veel meer waard zijn geworden.
En niet alleen Rolex enz.
Maar ook Seiko’s enz.
je moet wel een beetje kwaliteit kopen natuurlijk.
En een paar jaar wachten.
Maar op de bank krijg je ook geen rente meer dus dan maar iets moois om naar te kijken en dragen.
Ik draag er veel niet zit nieuw in de doos.
Gewoon het willen hebben en bewonderen dat is ook mooi.
Ik spaar en koop nog steeds zeker omdat ik het geld en meer voor terug krijg!

2 likes

Dan wordt het tijd om te ‘flipperen’!

OT: Ik ging in het begin ook verzamelen. Toch; less is more! Ik flipper daarnaast veel te graag en met een kleine collectie ruilen/verkopen/wisselen is een stuk overzichtelijker :wink:

Omslagpunt is denk ik wanneer het problematisch en dwangmatig wordt? Wanneer je jezelf in bochten gaat wringen om je ‘hobby’ in stand te houden of wanneer er anderen onder gaan lijden?

image

Zolang er nog geen intervention is geweest, is er geen probleem wat mij betreft

3 likes

Ik vind druk van buitenaf niet zo leuk, als ik voor de etalage van een juwelier blijf treuzelen krijg ik gegarandeerd rare blikken

En stil… :grin:

Probleem? Anderen die jou een probleem aanpraten, dát is het probleem.

tenor (31)

7 likes

't leven is mooi

1 like

Dan heb je dus een klap van de molen gehad😂

Meen je dit? Ik spuug niet op een snelle 800 piek namelijk.

4 likes

Ik ook niet was een realistisch gedachte.

als je op MP koopt, pak je wel alle risico, ik snap een flinke premium wel voor die diensten

1 like