Een Horloge van 35 mm is fragiel als er ook nog een bezel op moet. Hier heb je geenbezel en oogt het horloge een stuk groter dan je zou verwachten.
Naast de le locle, heb ik nog 2 vintages die ook aardig in de buurt komen van mijn dresser grail en verre van 5000 euro zijn haha. En ze komen dicht bij " de Definitie "
Ik heb ook een pols van 17,5 dus ik kan 35-40 goed hebben, maar ook 40-45. Een paar 46 in mijn bezit, maar dan zit zoân Sporturaband ook echt goed om je pols, anders is het te groot. Ideaal denk ik tussen de 39 - 42. Mijn monsters zijn veelal 43 maar dragen niet groot. Als Tuna liefhebber ga ik regelmatig groter en hoger, maar dat hoort juist bij zoân horloge.
Voor mij de Grand Seiko SBGW047 die TagEd al eerder postte. Hoewel ik eigenlijk al een andere âdresserâ grail heb, de Monaco Cal.11 silver dial.
Ik weet dat menigeen dit geen dresser vindt, maar volgens mij bestaat er geen officiële definitie van dresser en is het juist mooi dat iedereen zelf kan bepalen wat zijn of haar dresser is.
Deze draag ik dus onder pak en overhemd:
Daar ben ik het helemaal mee eens. Wie bepaalt hoe een dresser eruit moet zien.
Dan zou ook iedereen bijna hetzelfde horloge dragen.
Een plaatje die Monaco!
Eigenlijk heb je ook gewoon gelijk. Stel ik meteen mijn dresser grail even bij naar deze. Die gaat er ooit komen, linksom of rechtsom.
Discussie op WUS met enkele definities
Voor mij is een dresswatch een dun klokje met uur en minuten aanwijzing. Evt nog seconden verder niets.
De Hamilton Intra-matic is daar een mooie voorbeeld van.
Maar ieder zijn ding natuurlijk
definitie loslatend komt deze ook aardig in de buurt voor mij
@Erik-de-Gast: Helemaal mee eens. Kan prima en bijzonder mooie klok, trouwens!
Die Carrera is MOOI! Maar de prijs helaas wat minder.
5000 dollar, is te overzien
Phoe, echt mooie klokken komen hier langs hoor. Persoonijke grail zou toch een omega speedmaster zijn, bij voorkeur de Grey side of the Moon la valt die wel weer boven de gestelde 5K grens⊠en ze zijn natuurlijk niet echt dressy.
Van origine geen dresswatch, maar ik vind de reverso wel netjes en leuk. Vooral als de achterzijde t uurwerk toont. Voor gelegenheden waarop n horloge ongepast is, heb je nog steeds n mooi uur/kunstwerkje om de pols.
Ik zou een reverso nooit anders dan als dresser dragen eigenlijk. Het is nou niet bepaald een sportief modelletje.
je speelt waarschijnlijk ook geen polo te paardâŠ
@anon50762135EV,
Ik dacht dat de prijs hier ruim 5600-5700 Euro was. Dat vind ik teveel voor wat je krijgt.
Maar het blijft een super mooi horloge!
Ooit in bezit gehad en zo stom geweest om hem weer te verkopen (de enige verkoop waar ik ooit spijt van heb gehad).
Omega Seamaster XXL (49mm).
Is dat een Seamaster? Er staat Railmaster op de plaatâŠ