uit betrouwbare bron neem ik aan?
250 euro voor een stalen bracelet is niet zo gek toch?
Doet me denken aan dit verhaal:
Niet als je hem afzet tegen een stalen band van
voor een Globemaster.
Desalniettemin de duurste band die ik ooit heb aangeschaft.
Absoluut het blijft veel geld maar als ik de huidige prijzen zie…volgens is bijv. een stalen bracelet voor de aqua terra 550 euro?
Gecertificeerd wil niet zeggen dat men erbij staat als de krokodillen levend gevild worden… Alleen dat de huiden uit de fok komen en de beesten onder bepaalde minimale condities gehouden worden.
Vergis je niet, kannibalisme onder de krokodillen (teveel in weinig ruimte) komt voor, het doden is soms beestachtig en het gaat alleen om de winst.
Een certificaatje zegt mij niet zoveel.
Jas heel tof zeg!!
Mooi verwoord. Als er een certificaat nodig is dan is er sowieso al iets mis in de keten!
Je zult mij niet horen zeggen dat het allesbelovend is maar het is (voor een consument) de enige houvast.
Het gaat mij te ver om te zeggen; laat dat certificaat maar zitten want het heeft toch geen zin.
Helemaal correct, een certificaat zou niet nodig moeten zijn maar is dit helaas wel…
Ik zie een certificaat als een soort aflaat en stel er dan ook geen prijs op. Dat ik wel leren bandjes draag, gemaakt van welk dier dan ook zie ik als een guilty pleasure.
Daar verschillen we van mening maar ik draag ook (allerlei) soorten leer hoor.
Jubileebandje was het duurste. 1100 Euro geloof ik.
Qua leer dit spul. Kost 300 per stuk. Heb ook de bruine, voor iets minder overgekocht op HF.
Donkerblauwe band:
De bruine:
https://www.horlogebanden.com/hirsch-voyager-omega-vouwsluiting-louisiana-alligator-zwart/
Een Rubber B band. Toen ik hem thuis kreeg bleek er geen buckle op te zitten. Gewoon niet goed gekeken bij het bestellen. Dus wat doe je dan, dan moet er ook nog maar een originele vouwsluiting van Tudor worden gekocht. Achteraf had ik gewoon (weer) een Vanguard moeten bestellen.
Mijn duurste leren bandjes zijn 3 alligatorbandjes van elk 160.- euro. Mijn duurste stalen band is een Grand Seiko band waar ik volgens mij 500,- voor betaald heb. List is iets van 900,-
Originele stalen banden los kopen is nooit een echt goed idee denk ik. De fabrikanten proberen er allemaal een slaatje uit te slaan.
Mijn duurste nieuw gekochte leren band was 219,-. Maar goed, een nieuwe stalen band voor mijn ingenieur kort 1800,-. Dus dan valt ie wel weer mee. Voor 219,- Soms vraag ik me af waarom ik dan leren schoenen van 80 piek koop
Ligt er aan. Ik heb op mijn Rolex liever een originele band zitten dan een of ander stalen aftermarket rommelding.