Wat is je ergste “regret to have sold”; welke heb je achteraf met spijt verkocht.

Vooral veel vintages die nu 5 keer over de kop zijn gegaan en dus eigenlijk te leuk waren om weg te doen (omdat ik ze voor een prikkie kocht):

• Titus Calypsomatics
  • Bulova Oceanographers (van die recente re-issue heb ik zeker 3 of 4 originele gehad)
  • Universal Genève (Unisonic Sub)
  • Paar UG Polerouters
  • Paar Bulova Accutron Astronauts

en zo nog een en ander…

2 likes

Bulova Oceanographers Ja die snap ik heel goed. :grin:

de daytona was pijnlijk om te laten gaan.vriend van me wou hem te graag, te zeggen hij heeft mij al zo dikwijls geholpen dat ik hem heb laten gaan.khad t horloge amper n paar weken in mijn bezit…mooiste tot zover.

14 likes

Om vervolgens een topic te openen over hoe je de beleving die je eerst bij horloges had soms mist. How’s that working out for you? :grin:

Ik heb m’n Stargate al terug, m’n 171 had ik ook niet weg moeten doen. Verder mis ik niks. Nu heb ik er ook maar vijf verkocht.

3 likes
2 likes

Ik heb erg veel spijt van het verkopen van deze Datejust 16233 uit 1997. Was ongepolijst en aan de juiste band zonder een mm rek. Porcelain dial met Roman indices. Kocht hem in 2014 voor 3300 Euro bij een bekende handelaar. Nu zijn ze toch wel zo’n 1500 euro duurder… en dat in slechts 5 jaar tijd…:thinking: Maar ik mis hem gewoon omdat het mijn lievelingsklokje was… :pensive:

14 likes

Zomaar een selectie van horloges die ik graag nog steeds in bezit zou willen hebben:

2

20 likes

Ik heb een van mijn eerste grails de “oude 300smp chrono” gehad weggedaan en daarna van pure ellende weer gekocht ik kon niet zonder. Dit was het eerste horloge die een kennis van mijn vader droeg. Was een off-shore werker en kon zich een Omega veroorloven. Het gezin waarin ik geboren werd droeg men niets duurders of exclusievers dan een Casio of Seiko quartz van HFL 75/100,- piek. Meer was er niet in het gezin te besteden. Later als ik groot ben wil ik ook zo’n Omega dacht ik toen. Ik had hem… 8 mnd en ja toen er weer uit. image
Nu nooit meer er uit en dus enkel spijt van de Rolex. Gekke hobby eigenlijk🙄

7 likes

Mijn DJ 1601 aan @PeterLC, dan was ie nu niet gejat…

En had ik ook meer winst kunnen maken…:wink:

Mooi die Yema… :smiley: Maar die Seiko zeker ook! :ok_hand:

1 like

Waarom verkoop je je lievelingshorloge?

2 likes

Vrijwel nooit maar deze…man, man, man wat stom !!

18 likes

Omega Seamaster Aqua Terra black 150 m 39 mm, nieuw gekocht in 2004 voor 2K (list prijs was 2,3K). In 2016 verkocht voor aaiiii € 850,00 (hij was toe aan een grote servicebeurt en dat had ik er toen niet voor over. STOM).

1 like

Ik had een heel stel Rolex-en toen en moest er een stel weg doen. Besloot een Datejust met roze plaat te behouden. Aan dat horloge was ik emotioneel heel erg gehecht en nog steeds. Gaat over een paar jaar naar mijn dochter en ook mijn kleindochter staat al op de lijst. :blush: Om die te kunnen behouden moest ik het horloge wat ik het liefst dagelijks droeg opofferen… :pensive:

7 likes

Ja, die @Sub-Zero en ik… helemaal Jappie… euh… Wappie. :wink:

2 likes

Die linnen plaat was echt tof.

Ik zou mijn linnen 1803 ook wel weer willen dragen, maar spijt van de verkoop heb ik niet.

9 likes

Steinhart Triton, geproduceerd in april 2013, de maand dat mijn vader stierf. Ik kon hem niet dragen om die reden, achteraf gezien had het altijd in de horlogekist moeten blijven liggen.

4 likes

Hij was wel heel erg mooi Han. :ok_hand::slightly_smiling_face:

1 like

Je wat ?

Zeker. Was in puike staat voor zo’n oudje. Maar het is allemaal onderdeel van de reis, zolang ik ze maar heb kunnen ervaren. Ik zal de Onyx DD ook niet missen wanneer de 18049 in beeld komt.

5 likes