De reden dat ik een horloge kocht was dat het me rust geeft.
De hele tijd je telefoon uit je zak te halen dan zie je weer whatsapp berichten, ga je die weer lezen het geeft geen rust.
De reden dat ik een horloge kocht was dat het me rust geeft.
De hele tijd je telefoon uit je zak te halen dan zie je weer whatsapp berichten, ga je die weer lezen het geeft geen rust.
Van mijn tientallen collega’s heeft er pas één iets gezegd over één van mijn horloges het afgelopen jaar dat ik verzamel. En dat was over een Vostok Radioroom, een “aparte wijzerplaat”.
Ik werk in een omgeving met wetenschappers en techneuten en die letten helemaal niet op horloges. Een deel draagt er geen, een deel een smartwatch en een klein deel een horloge waarbij een Casio Edifice nog de mooiste en origineelste was die me is opgevallen.
Kortom, buiten het HF en mijn gezin zijn er weinig mensen nog echt geïnteresseerd in horloges…
Laat staan dat ze zeggen dat je de tijd kunt aflezen op je telefoon…
Ach, “alles van waarde is weerloos”, zei Lucebert🤪
Dat is die nazi toch?
Lekker genieten van je hobby, ieder zijn ding!
Als ze dat zeggen is mijn antwoord…
Je kan ook naar de zon kijken dan weet je ook hoe laat het is.
En als die dan niet schijnt zeggen ze meestal ja maar die schijnt nu niet.
Dan is mijn antwoord nee dat klopt daarom heb ik een horloge om.
Meestal is dat einde discussie…
Die vind ik leuk
Als ik dit zou antwoorden word ik verbaal afgemaakt, pretentieus gedrag word niet zo getolereerd in mijn omgeving. En terecht imo…
Ik hou graag van een mooie sieraad aan mijn pols.
Een telefoon om mijn pols is ook zo raar.
(trouwens, telefoon uit je zak halen, scherm aanzetten etcetera kost veeeeeel meer tijd dan alleen je pols ff omdraaien)
Wat is er dan pretentieus aan ?
Wij praten gewoon nederlands, ik zou ze eerst moeten uitleggen wat ik nou wil zeggen.
Je wordt geboren, maakt er het beste van en gaat dood. Al de rest over spiritual journeys blah blah etc is bs. Dit is mijn kijk op het leven.
Mijn standaard antwoord naar TS is: pick your battles.
Ik kan op mijn (“slimme”) horloges ook SMS-jes zien…
Mijn standaard antwoord: je kan ook altijd met je eigen vriendin op vakantie, maar afwisseling is veel leuker
Is net zo pauper als
Het laat me koud of een ander mijn hobby’s en interesses begrijpt. Die opmerking hoor ik nooit eigenlijk, maar als dat zou gebeuren dan kan diegene op een vrij kort antwoord rekenen.
Gaat niet werken voor mij, ben namelijk ook autoliefhebber.