Wat is jouw beste koop in 2017?

Beste koop van 2017 op horlogegebied: niet zo moeilijk want ik kocht er in het hele jaar maar drie.
Het voornemen om in 2017 helemaal niks te kopen ging in de eerste maand al mis, toen kwam deze Accutron langs die ik niet kon laten liggen.
Fantastisch horloge, mits met een goede band:

Vervolgens kwam de tweede beste koop, een alom bekende GShock 5610.
Had een toolwatch “nodig” vond ik en uiteindelijk mijn aversie tegen deze dingen overwonnen.
Eerlijk is eerlijk… het zijn fantastische dingen.
En dat vond mijn dochter ook.

Om dan toch ook zelf ook een GShock te hebben kocht ik er een met een “andersom” display.
En dat was dan ook gelijk de derde maar ook de slechtste aankoop van 2017.
Wat een waardeloos ding om af te lezen. Dus in de kist en er niet meer uit gekomen.

Maar… mijn zoon kwam gisteren langs en die vond het een heel gaaf ding, makkelijk op zijn werk.
Dus…

Maar ik wilde nog steeds ook zelf een Gshock, zo’n vierkante die het altijd doet, altijd gelijk loopt, nauwelijks stuk te krijgen en waar je geen omkijken naar hebt…
Ontdekte dat ze er ook zijn met een schroefdeksel maar oefffff… wat zijn die duur.
Dus een “gewone” 5610 besteld, komt over een paar weken.
En om dan die twee identieke 5610’s uit elkaar te kunnen houden gat op die van mij voorlopig een ander bandje:

7 likes

Voor mij makkelijk: mijn enige aankoop van 2017!

20 likes

Meestal de laatste NA en dat geldt dit jaar ook…mijn Damasko DA38. Wat een topper :thumbsup:

19 likes

Beste aankoop was de Archimede, nog een sharkmesh ervoor zoeken dat wel :grinning:

10 likes

Begin het jaar de mooie Moon Pro.

Daarna de MarkII.

Tussendoor de Reduced.

Eind van dit jaar de PO.

20 likes

Had me voorgenomen om het in 2017 rustiger aan te doen, maar toch nog het nodige gewisseld.
Een paar keer een Breitling Colt gehad, en een Explorer en een Datejust uiteindelijk bij Crownguard de Sub gekocht en zeker weten mijn beste aankoop van 2017.
.

11 likes

De Marathon TSAR medium

10 likes

Allen nog in je bezit ?

Wat is de maat van die PO ?

Daar is maar 1 maat van…45,5mm

Even mijn beste aankoop van 2017 wat extra swung gegeven door deze prachtige Omega Speedmaster lederen band met Omega Deployant Buckle erbij aan te schaffen.:grin:

Foto’s geleend van vorige eigenaar:

2 likes

Nee 1 heeft het veld geruimd. en de maat is 45.5 mm van de Po :slight_smile:

Beide dit jaar aangeschaft super happy mee !

10 likes

Al langer naar gekeken en in 2017 eindelijk van gekomen om te kopen. En tot nu toe zeker geen spijt van gekregen! Kan nog een 312 worden, maar voorlopig is deze Panerai Pam 111 er nog!

12 likes

De SKX007, enige aankoop maar ook echt een van mijn beste ooit.

14 likes

Beide mooi!!!

1 like

Mijn beste koop is vanuit Japan via Spanje nog op weg. De SARY085 en SARY087.

2 likes

Best goede aankopen kunnen doen het afgelopen jaar en het is verleidelijk om een lijstje te posten maar ik hou het bij een van mijn leukste aankopen. Deze Mido Worldtimer, het is een quartz zonder seconde wijzer maar met een uni directionele bezel waarmee je een tijdzone kunt kiezen, één druk op de kroon en de tijd wordt ingesteld

11 likes

Nou op de valreep nog deze gekocht. Iedereen weet het bijna al. Maar misschien nog niet iedereen…

Sinds bijna 30 uur


10 likes

Laat de autohandelaar/drugdealer/voetballer comments maar komen :joy:

In mijn optiek veel gestroomlijnder dan de oudere Chonomats, vandaar is dit mijn beste koop van 2017. Proost!

12 likes

De Aramar Long Beach Racing Chronograph by far.
Eigen ontwerp horloge, hier op het HF ontstaan, wie kan er zeggen een “eigen” horloge te hebben :blush:
Duurste horloge dit jaar trouwens ook :sweat_smile:.

Tweede plaats voor de Heuer Carrera 1964 re-issue.

En op plek drie mijn Pierre Denill Squale Super Squale 30 atmos, hier op het forum van @XXoF kunnen overnemen

16 likes