Wat is jouw beste koop in 2017?

Ik heb verschillende horloges weer tot mijn collectie kunnen toevoegen in 2017(kan ook moeilijk afscheid nemen van één van die horloges😁)
Maar bij mij steekt er één met kop en schouders boven de rest uit…Welke is dat bij jullie het afgelopen jaar?:slight_smile:

Bij mij is het deze…ben echt helemaal ondersteboven van deze🤗…En wie weet ga ik nog meer van de Signature Collection toevoegen aan mijn collectie.







Nu een tijdje in bezit en loopt +5 sec per dag…heerlijk🤗

46 likes

Voor mij deze. Hoewel ik hem ook in 1x kon kopen heb ik er echt naar toe ‘gespaard’ door middel van kopen en verkopen.

25 likes

Toen ik in april lid werd van HF had ik 2 horloges (Lorus en Festina) en een zakhorloge in m’n bezit. Ook heb ik m’n oude Citizen nog (die niet meer loopt).

Sinds april is er veel veranderd, er is bij gekomen:

Tissot Classic Dream,
Tissot PRC 200 Automatic Chrono,
Junghans Quartz (1974)
Omega Quartz (1979)
Oris Big Crown Pointer Date (40 mm)
En verder nog een aantal leuke oude horloges.

Wat nu de beste koop van dit jaar is weet ik eigenlijk niet zeker, het waren allemaal goede aankopen, wat aankoopprijs betreft is m’n Oris zeker een hele goede aankoop geweest. Een schitterend horloge in een uitvoering (goud/staal), waar ik eigenlijk vroeger nooit voor zou hebben gekozen :grinning::

31 likes

29 likes

Bij mij zijn het er 2, kan gewoon niet kiezen.

Eerst kwam via de Seiko fb pagina een full set beschikbaar vd Seiko World Time 6217-7000 uit 1964 (toevallig om de pols nu).

Met een mooi historisch verhaal erbij.

En recentelijk de Breitling Old Navitimer A13322. Een beauty en in zeer goede staat. Zie je niet heel vaak meer. Vind deze subdial configuratie schitterend.

30 likes

Mijn beste aankoop van 2017 is/was tevens mijn ‘grail’ en heb deze eerder dan verwacht al dit jaar mogen verwelkomen :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

De Rolex Oyster Perpetual 39mm Rhodium dial !!

Deze heeft de flipperitus verdrongen !!

67 likes

Voor mij zonder twijfel de Hulk

29 likes

Zolang ben je volgens mij nog niet genezen toch :joy:

2 likes

Leuk topic! Ik vind het zelf lastig te kiezen wat mijn absolute favoriet is. Ook omdat 2 klokjes die ik erg mooi vond nu al een half jaar bij de horlogemaker liggen. :upside_down: Die twee zouden zeker ook mee dingen naar de titel van favoriet 2017. Ook is er een incomming die nog op valreep wel mijn favoriet zou kunnen worden. Maar van wat ik nu thuis heb is de onderstaande denk ik wel de favoriet van 2017, de eerste duiker die een blijvertje geworden is. Ook was het een goeie koop in thermen van geld, ik begrijp nog steeds niet waarom hij zo goedkoop was haha :joy:

16 likes

Deze twee, waarbij ik tot mijn eigen verbazing toch moet zeggen dat ik met de speedmaster de beste klik heb.

31 likes

Nee klopt maar normaal had hij nu al in het blauwe gedeelte gestaan :wink: en deze dus eeeeeecht niet !

2 likes

Als je de Rolex ooit wilt verkopen :wink:

1 like

Dat is absoluut de Breitling.

19 likes

Ik heb 1 horloge gekocht dit jaar. Gekocht op de dag dat mijn vader 70 zou zijn geworden.

62 likes

Haha nog niet helemaal flipperitus vrij dus😂 Als er maar wat moois langskomt.

1 like

Dit jaar is het virus opnieuw echt aangeslagen.

Mijn eerste Seiko’s, de Squale en mijn recentste aankoop: de Tudor BB.

Deze laatste is mijn beste koop voor dit jaar.
Dank aan jouw vervelende ‘ziekte’ @Number4 !

26 likes

Mijn beste aankoop was de in perfecte staat verkerende Datejust uit mijn geboortejaar 1973. Simpel, kleiner dan ik gewend ben maar pure klasse wat mij betreft. ik vind hem prachtig :sunglasses:

50 likes

al 48 uur? :joy:

2 likes

Nee al bijna een hele week :joy::thinking:

Simpel, saai, klein en oud, mooi om te zien hoe mensen horloges kiezen die ze reflecteren. :upside_down:

9 likes