Wat is jouw beste koop in 2017?

Twee absolute toppers!

Ik denk deze, nee weet ik wel zeker😍

15 likes

De beste koop van 2017 is ongetwijfeld deze:

https://www.horlogeforum.nl/t/na-seiko-sdgm001/128453

Tophorloge voor een quasi weggeefprijs.

De meest overpeinsde (en duurste) is dit klokje:

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/9/4/4/9441b0835adfd9e11c0bbe42515075ccd891c630.jpg

Van de andere (vintage) aankopen ben ik ook erg tevreden en mag ik in alle bescheidenheid zeggen dat 2017 een topjaar was voor mij en mijn aankoopbeleid :stuck_out_tongue_closed_eyes:

26 likes

Een hond kopen? Neen! Eerst de dierenasielen leeg, daar komt deze ook vandaan…

4 likes

Hele mooie Citizen! Erg knap gedaan.

Mijn beste koop, in de zin van een zekere blijver;
Deze Sub uit 2004 in bijna nieuwstaat en full set

19 likes

Ik denk deze :

Maar er is er een onderweg die ook een goede kans gaat maken :smiley::+1:

33 likes

Mooi dat deze nog in de collectie zit , en ook nog favoriet is​:+1::+1:

1 like

De @HanDavinci Seiko Turtle Subzero!

  • BMW K12000S
  • Philips 4K OLED TV 55POS9002
16 likes

Deze Certina. Sonderangebot, dat ik niet kon laten lopen …

21 likes

Verrassend genoeg is dat voor mij de nieuwe Samurai. Heel erge klik mee op de een of andere manier.

9 likes

Zodat ik 2018 pas echt de Horlogemarkt kan vol spammen,

@Jur is je Pm al vol :rofl:
Zelfde tarief als afgelopen jaar? 3 Bandjes en een tooltje voor omkoping :laughing:

3 likes

Als je mij hetzelfde opstuurt vertel ik niemand over die fabriek die je net stiekem gekocht hebt…

20 likes

Mijn beste aankoop van 2017 is ongetwijfeld de Damasko DA38.


Met als goede tweede de Sinn 104.

Mocht ik voor het einde van het jaar een Speedy bemachtigen dan zal dat wel de topper van het jaar worden.

20 likes

beste koop ?
ik denk deze

gekocht van zeer wazige foto’s van een zeer wazige verkoper (week bezig geweest om een paypal account voor hem aan te maken etc ) uit een ‘red neck’ gebied van de USA

53 likes

Voor mij de Sinn 556 Jubileum. Was een beetje een gok en impuls aankoop maar nog letterlijk geen seconde spijt van gehad.

17 likes

Deze Calypsomatic. Leek zoek te zijn geraakt tijdens het versturen, maar uiteindelijk toch ontvangen!:sweat_smile:

15 likes

2017 was voor mij een verhoudingsgewijs rustig jaar op horlogegebied. Een geplande ‘grote’ aanschaf kon door omstandigheden geen doorgang vinden, dus bleven mijn horloge-uitgaven beperkt tot enkele onderhoudsbeurten, de aanschaf van een viertal ‘kleine’ horloges, en één wat substantiëlere aanschaf. Evenwel hebben me die bijzonder veel plezier opgeleverd.

  • De Casio Overland was een nostalgie-aanschaf: een horloge uit mijn jeugd waaraan ik fijne herinneringen heb maar dat (net als die jeugd ;-)) helaas verloren is gegaan. Ik vond er een bij een Spaanse horlogedealer in nieuwstaat voor een spotprijsje.
  • De Seiko Monster is een terugkoop: een hele tijd geleden verkocht aan een forumlid. Het toeval wilde dat juist op het moment dat ik 'm miste en aan het zoeken was naar een eerste generatie oranje monster, de mijne hier in het blauwe gedeelte werd aangeboden. Nu is hij dus weer terug in de doos.
  • De Vulcain Cricket stond al langer op mijn lijstje. Ik wilde graag een horloge met een mechanisch alarm en dan komt een Cricket al gauw in beeld. De conditie van het ding is werkelijk geweldig, en ik kan nog steeds genieten van het snerpende geluid en de prachtig verkleurde wijzers.
  • Een Aevig Valkyr had ik al in het brons, maar dat was geen dealbreaker omdat in mijn ogen de stalen variant toch voldoende anders is. De versie met deze prachtige blauwe plaat was al uitverkocht, maar Chip (die ik ken via de HFLE 2016) wist er gelukkig nog één voor me te regelen.

Maar de winnaar was voor mij dit jaar toch wel de Omega Seamaster 176.007. Nu is dit voor mij niet de eerste versie van deze referentie, maar ik was al een tijd op zoek naar een uitvoering met de blauw-metallic sunburst wijzerplaat en de eerste generatie wijzers. Zeker wanneer ik de prijs die ik ervoor betaalde in ogenschouw neem, was het voor mij absoluut de beste koop van 2017.

17 likes

WOW☺…Mooie klokken!

1 like

Mijn BB mét Solid end links op een saffiano leren band, ten koste van de Peter Blake!

6 likes