Iedereen op dit forum heeft wel een horloge om zijn pols, alleen niemand heeft zijn of haar droomcollectie.
Laat zien wat jouw droomcollectie is, of je die al hebt etc…
Ben benieuwd waar jullie allemaal mee aan komen!
Ik zal alvast starten met die van mij:
Ik zou persoonlijk gaan voor een ‘two piece’ watch collectie.
Deze is te starten met een nieuwe Rolex Submariner No-Date
Pretty happy at the moment. In de toekomst hoop ik meer Rolex in de collectie te brengen. En ooit later als ik groot ben holy trinity merken zoals Patek Philippe, Audemars Piguet en Vacheron Constantin. Of uit Duitsland Lange & Sohne.
Ik begin overigens een Cartier Tank ook steeds toffer te vinden en een Doxa Sub300T blijft mij gezien zijn rijke history en Heritage met Jacques Cousteau ook trekken.
De droom collectie zou zijn: Een of twee horloges welke ik nooit meer weg wil doen.
Tot nu best kansloos, want op een bepaald moment moeten ze er allemaal aan geloven.
Er zijn wel een paar horloges welke ik graag zou willen, maar dat zijn meestal flinke afschrijvers. Dus dat weerhoudt me dan.
Maar echt dromen van een bepaald horloge … dus over een lange periode er echt mee bezig zijn?
Op dit moment is dat een Vacheron Constantin Patrimony Traditionnelle. Dat is wel een horloge wat mij al langer bezighoud.
edit: waarom dit horloge? Ik hou van een handopwind uurwerk en dit uurwerk is prachtig en klassiek. Daarnaast waardeer ik een sub second wijzerplaat. Bij dit model is dat gewoon perfect in balans. De subdial is niet te groot, niet te ver naar boven geplaatst.
Mij ook. Maar alhoewel de wijzerplaat layout van de handopwinder logischer is, heb ik toch een paar automaten met datum en de small seconds op de 9 in mijn favorietenlijstje staan.
een week heeft 7 dagen he? 2 dive, 2 dress, 2 allround en eentje uit Delft want op een steenworp afstand. groen, blauw, wit, champagne, zwart, bruin. ja hier moet ik wel mee uit de voeten kunnen