Wat is jouw droomcollectie?!

Iedereen op dit forum heeft wel een horloge om zijn pols, alleen niemand heeft zijn of haar droomcollectie.
Laat zien wat jouw droomcollectie is, of je die al hebt etc…
Ben benieuwd waar jullie allemaal mee aan komen!

Ik zal alvast starten met die van mij:
Ik zou persoonlijk gaan voor een ‘two piece’ watch collectie.
Deze is te starten met een nieuwe Rolex Submariner No-Date

Hiernaast zou ik graag 1 van de volgende vintage horloges willen hebben:
Rolex Submariner 5513

Rolex Submariner 5513/5517 Mil-Sub

Tudor Submariner Snowflake No-Date
Vintage Tudor Snowflake No-Date
Nu is het jullie beurt!

6 likes

Alle Seiko modellen die ooit gemaakt zijn :smile:

11 likes

Je bent al hard op weg toch?

Pretty happy at the moment. In de toekomst hoop ik meer Rolex in de collectie te brengen. En ooit later als ik groot ben holy trinity merken zoals Patek Philippe, Audemars Piguet en Vacheron Constantin. Of uit Duitsland Lange & Sohne.
Ik begin overigens een Cartier Tank ook steeds toffer te vinden en een Doxa Sub300T blijft mij gezien zijn rijke history en Heritage met Jacques Cousteau ook trekken.

5 likes

De droom collectie zou zijn: Een of twee horloges welke ik nooit meer weg wil doen.
Tot nu best kansloos, want op een bepaald moment moeten ze er allemaal aan geloven.
Er zijn wel een paar horloges welke ik graag zou willen, maar dat zijn meestal flinke afschrijvers. Dus dat weerhoudt me dan.
Maar echt dromen van een bepaald horloge … dus over een lange periode er echt mee bezig zijn?
Op dit moment is dat een Vacheron Constantin Patrimony Traditionnelle. Dat is wel een horloge wat mij al langer bezighoud.

edit: waarom dit horloge? Ik hou van een handopwind uurwerk en dit uurwerk is prachtig en klassiek. Daarnaast waardeer ik een sub second wijzerplaat. Bij dit model is dat gewoon perfect in balans. De subdial is niet te groot, niet te ver naar boven geplaatst.

18 likes

Dit comes wel close bij wat ik zou willen.

114060 :white_check_mark:
5513 :heart_eyes: grail materiaal
Polerouter :white_check_mark:

Tudor sub zou ik niet dragen als ik een 5513 had.

Zou dus alleen nog een polerouter toevoegen.

7 likes

Wat dacht je, ik begin het weekend even met een eenvoudige vraag dje hier nog nooit gesteld is?

3 likes

Mij ook. Maar alhoewel de wijzerplaat layout van de handopwinder logischer is, heb ik toch een paar automaten met datum en de small seconds op de 9 in mijn favorietenlijstje staan.

1 like

een week heeft 7 dagen he? 2 dive, 2 dress, 2 allround en eentje uit Delft want op een steenworp afstand. groen, blauw, wit, champagne, zwart, bruin. ja hier moet ik wel mee uit de voeten kunnen

f77f51041036bff055ac72d66c18be00fd7267db_1_492x500

11 likes

Poooohhh dat is wel echt een heerlijke collectie. Zou linea recta deze badge opleveren…

5 likes

Dat is echt een super vette collectie die je hebt!
Ken alleen het horloge helemaal bovenaan op de foto niet.

1 like

Dank! :blush::+1:

Dat zijn twee vintage horloges van mijn beide opa’s geweest.

Eterna Sonic Electronic ESA9162 met stemvork uurwerk en een Omega Seamaster 600 136.011

6 likes

Pontiac en Citizen, een kast vol :ok_hand:

Met deze 2 ben ik goed :slight_smile:

9 likes

Geen enkele restrictie? Dat kan mijn brein niet aan. Ik moet helaas passen op deze vraag. sorry.

1 like

Heb er nog een paar op mijn lijstje staan, maar ben meer dan tevreden met de horloges die ik heb.

Staan nog enkele Minerva’s, enkele speciale modellen van andere merken.

2 likes

Ik ben best tevreden. :wink:

Ik ook en hoe raar het ook klinkt, deze zou erbij zitten …

De andere (thans totaal onbereikbare) is een PP Nautilus ref. 5990/1A. :heart_eyes:

2 likes

Ik heb een droomcollectie van 3 ‘pieces’ samengesteld uit de horloges die ik gedurende de jaren in mijn bezit heb gehad:

Rolex Submariner Date (116610LV)

Rolex GMT-Master II (16710)

Tudor Prince Date (79260)

8 likes

Kijk hier kan weinig tegenop door de emotionele waarde.:grinning:

1 like

BB36✅

BB58🔲

Zenith EP 1969🔲

5 likes