Waarom ben jij zo gek van horloges? En vooral, wat roept het in je op?
Ik heb hier lang op het forum rondgelopen, veel gekocht en verkocht en ik kan zeggen dat het forum heeft bijgedragen aan de kennis, maar vooral passie die ik ben voor horlogerie…
De techniek, de uurwerken, het ambacht… allemaal vooral ook dingen die ik als spreekbeurt hield voor het hoofdkantoor (mijn vrouw) als ik weer een veel te gekke aankoop wilde doen…
Maar als ik dat echt zo mooi zou vinden, waarom koop ik dan niet een Van der Klauw, of een Holthinrich of een ander mooi merknwat en Nederlands is of gewoon gecompliceerde uurwerken maakt.
Nee, ik wordt toch altijd getrokken naar de ‘marketing’ merken… toch het gevoek hebben iets bereikt te hebben of gewoon je egonop een bepaalde manier een beetje kietelen.
Waarom draag jij nou bijvoorbeeld een Rolex of een Omega, maar zou je diep in je hart eigenlijk iets anders willen?
Ik draag Rolex noch Omega. Nouja, ik heb een moonswatch maar das maar een halve Omega.
Ik verzamel en draag mijn horloges om dezelfde reden als dat mijn vrouw verschillende sieraden heeft en draagt. Gewoon omdat ik het mooi vind en het leuk vind om een klein wondertje der techniek om mijn pols te hebben.
Ik draag geen Rolex en ook geen Omega, niet omdat ik ze niet zou kunnen betalen maar gewoon omdat ik ze overhyped vind. De kwaliteit zal best in orde zijn maar ze kunnen niet tippen aan bijv. een Grand Seiko of een The Citizen.