Nope.
Wist je dat als je Omega en Rolex zou samenvoegen tot 1 bedrijf je dan horloges van ’ Ome-Lex ’ zou kunnen kopen
Plak merk!
Ik een Zwitsers zakmes
Het ‘premium’ merk van Citizen. Veelal van titanium dus licht, zeer nauwkeurig (~5sec/jaar afwijking, perpetual calender tot het jaar 2100), solar, dus volledig onderhoudsvrij.
Ik ben gek op mechanische dingen. Heb een mechanische rekenmachine. Dat mensen zoiets konden maken, ongelooflijk.
En dus ook horloges.
Alleen ben ik te krenterig om er veel geld aan uit te geven, dus ik heb alleen Chinese en Japanse mechanische horloges. Bij “swiss made” betaal je meteen 5x (of meer) alleen voor die 2 woorden.
Ik heb nog regelmatig een Omega of Zenith zakhorloge bij me en dan geen polshorloge. Sfeer, nostalgie en liefde voor het uurwerk. En staat ook mooi in mijn vest. Polshorloges zijn in bepaalde kringen verworden tot een statussymbool, en dan tel je niet mee zonder Rolex om de pols. Dat houdt me tegen, terwijl ik het schitterend gebouwde horloges vind. Zo ook andere luxe merken, zelden zie ik een echte liefhebber ermee lopen. Dat maakt dit forum wel weer leuk, hier zitten echte liefhebbers voor wie de financiële waarde van het horloge geen waarde heeft.
Goed dat je het even zegt, we schrokken al
TL1 topic…
Ik Zwitsers geld, doet het beter
hmm soort honda nsx voor om je pols dus?
Ik ga mijn egonop nog wel even kietelen dit weekend, ja!
Omdat mensen dan denken dat ik succesvol ben. Ook weten ze dan dat ik veel geld aan een horloge heb uitgegeven. Dat heb je bij een Van der Klauw niet.
Maakt Honda ook al horloges dan
?
Wat is een rolex?
dat is een klein egonopje
Ik denk daar heel anders over. Ze zijn mooi hoor, maar ze kunnen niet tippen aan een Rolex. Van een Citizen weet ik het niet. Nog nooit in mijn handen gehad.
Smaken verschillen. Maar ik ken geen rolexen die maximaal 5 of 10 sec/jaar afwijken en dat presteren die GS-en en The Citizens (dat The hoort er wel voor, het zijn geen standaard Citizens) wel.