Wat is jouw eerstvolgende horloge?

Een tijdje geleden werd hier op het forum gevraagd naar het ultieme horloge van de forumleden, de zgn. grail. Vele mooie, onbetaalbare klokken kwamen langs. Genieten dus, maar in veel gevallen ook blijven dromen.
En dromen is leuk, maar echt doen/hebben is nog veel leuker, vind ik in ieder geval.:wink:
Vandaar de vraag:
‘Wat is het eerstvolgende horloge dat jij gaat kopen?’

Ik zal meteen aftrappen.
Ben zelf aan het kijken naar een nieuwe automatische duiker van Seiko.
In m’n top 3 staan het zwarte monster en de blauwe FFF, maar m’n eerstvolgende aankoop gaat waarschijnlijk toch worden:

Voor mij vertegenwoordigt deze toch het beste het prototype ‘Seiko-duiker’ met een heel eigen stijl (lees: geen sub-hommage). Daarnaast vind ik deze Pepsi-uitvoering van de 007 net even wat leuker ogen dan de 007 zelf.
Maar goed, op dit moment is de bodem van het horlogepotje nog erg goed te zien, dus ik verwacht dat ie er rond het eind van het jaar komt.

Ik hoop een tag heuer monaco (vierkant) Blauwe wijzerplaat.

Een horloge met cijfers in koningsblauw :smiley:

Mijn beste,

Ik ben nogal gecharmeerd door de Omega Seamaster Chrono.
Dus wie weet!!

Foto van William Wien Watches

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Heb net al mijn drie horloges verkocht en er drie teruggekocht. Getwijfeld of ik al het geld aan 1 horloge zou besteden (een baume mercier classima 8870) maar toch gekozen voor drie zeer verschillende horloges, allen jonge occasions
De stalen Magrette van de tour, met drie leren banden, 2 maand oud
De Oris team williams day date van dit forum, dus op staal en rubber, 2 maand oud
Een longines master collection chrono, drie jaar oud.

Maar heb ze alledrie nog niet. De laatste twee verwacht ik vrijdag, de Magrette met een week of twee.

De polsen zijn dus kaal, een raar gevoel.

Was het maar vast vrijdag…

Als ik ze allemaal heb volgt een uitgebreide voorstelronde van alledrie…

Ik wil erg graag een chronograph. Idealiter een Tudor Chrono Heritage of Speedmaster! Maar omdat dit over realistische opties gaat; misschien een Poljot sturmanski of een andere betaalbare chrono?

gr, Huub

Mijn gedachte ligt bij de Luminox 3051 BO maar het zou zo maar weer eens een G-Shock kunnen worden!

Afhankelijk van veel factoren zeg maar…

Geen idee :slight_smile:

Ik vind een hoop mooi, en meestal besluit ik binnen een paar seconden nadat ik een moie aanbieding tegen kom. Ik heb vrijwel al mijn horloges op die manier gekocht, en dat vind ik best, want zo blijft het ook voor mij zelf een beetje een verrassing wat de volgende aanschaf is :stuck_out_tongue:

Een hele goede vraag… Ik ben de boel een beetje aan het omgooien, geen idee wat de volgende gaat worden. Eerst wat verkopen!

Heb eigenlijk niet veel wensen. Denk dat er nog wel een keer een Max Bill van Junghans komt, maar eigenlijk twijfel ik nog een beetje of ik in plaats van de Max Bill een Nomos Orion aanschaf in de versie met geblauwde wijzers, gouden indexen en stalen kast.

Maar goed, m’n eerstvolgende horloge zal wel een vintage-aankoop worden. Daarbij laat ik mij meestal verrassen door hetgeen er “voorbij komt”:wink:

Mijn doel is een Rolex GMT Master met coke bezel. De precieze verie weet ik nog niet, maar de datumring moet de beroemde open 6 en 9 hebben.
Of ik iets voor moet of ga verkopen weet ik nog niet.

Een blauwe Mako XL. Heb de zwarte gisteren ontvangen maar die heb ik terug gestuurd omdat de bezel was beschadigd. Maar ongeacht de kleur, die Mako XL voelt behoorlijk solide aan :slight_smile:

Momenteel staan er 3 op de lijst, de twee eerste nog dit jaar.

Seiko mini Somo

Fortis B42 Marinemaster day-date (met die grove bezel)

en als laatste de Steinhart Nav B chrono op leer

Ik ben eigenlijk wel redelijk content met mijn collectie zo. Ik heb nu al te weinig plek in de draaidoos en er zijn nu al meer horloges dan dat er dagen in een week zitten …

Maar mocht het toch een nieuwe aankoop worden (afgezien van het goedkope chineesje dat onderweg is), dan zal het iets moeten zijn dat iets toevoegt aan de huidige collectie.

• Seiko
  • blauwe wijzerplaat
  • sportief
  • te combineren met een mooi leren bandje
  • chrono

Of zal ik eens vreemd gaan en een Oriënt o.i.d. aanschaffen ?

Paul.

De nieuwe Tactico TC2 ligt vanavond op mij te wachten bij de DHL! Daarnaast nog een Seiko SKX011 besteld bij Rob welke nu bij de Douane ligt te wennen.

Tissot62 Schreef:

Mijn beste,

Ik ben nogal gecharmeerd door de Omega Seamaster
Chrono.
Dus wie weet!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YOHKABRW-D.jpg
Foto van William Wien Watches

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Die is inderdaad erg mooi!

Hm, lastig. Ik heb nog geen chrono in de collectie, maar de chrono’s die ik mooi vind zitten flink boven mijn budget. Laatst stond hier een ouwe Heuer chrono te koop, die was echt oogverblinden. En die Junghans Max Bill chronoscope is ook beeldschoon. Maar ja, centen…
Anders zou het best wel weer eens een Seiko kunnen worden. Ik ben flink besmet met het modvirus, en ik heb al driftig zitten Photoshoppen op dit horloge.

Maar dan anders… :smiley:

U R a Bus Schreef:

Momenteel staan er 3 op de lijst, de twee eerste
nog dit jaar.

Seiko mini Somo

Fortis B42 Marinemaster day-date (met die grove
bezel)

en als laatste de Steinhart Nav B chrono op leer

Leuk.
De mini-Sumo heb ik ook nog wel 'ns aan gedacht. Vind ik wel heel mooi, maar lijkt erg op de Lorus-duiker die ik al heb. En wat ik jammer vind is dat de mini-Sumo geen schroefkroon heeft; dat heeft de Lorus dus wel.

Bert K Schreef:

Anders zou het best wel weer eens een Seiko kunnen
worden. Ik ben flink besmet met het modvirus, en
ik heb al driftig zitten Photoshoppen op dit
horloge.

Heb jij laatst niet opgebiecht dat je toch eigenlijk wel heel blij bent met je Seiko-‘duiker’ op staal in de vorm van je FFF-mod?
Waarom niet een Seiko-solarduiker (200m wr, schroefkroon én -pushers en duikersextensie!)?
http://www.monsterwatches.nl/index.php/seiko-chronos/solarchrono/ssc017

PlummerNL Schreef:

Een blauwe Mako XL. Heb de zwarte gisteren
ontvangen maar die heb ik terug gestuurd omdat de
bezel was beschadigd. Maar ongeacht de kleur, die
Mako XL voelt behoorlijk solide aan :slight_smile:

Mako XL is mooi (en heel goede value for money!(tu)), mits je voldoende dikke polsen hebt, imho.
Waar heb je 'm besteld?