Wat is jouw 'eindhorloge'?

Ik ben alweer een tijdje bezig met de horlogehobby. Meer dan dertig jaar, inmiddels en bijna 12 jaar lid van dit mooie forum. Veel gekocht, in die periode, en ook weer het nodige verkocht. Ooit zat ik op 22 stuks. Nu op 11. Maar ik heb al een tijd lang het idee dat er, voor mij, ook zoiets als een ‘eindhorloge’ is. Zeg maar een horloge dat de kroon op de hobby is. Waarna de ‘meer, meer, meer’-druk er misschien eindelijk vanaf is. En tja, zoals mijn forumnaam waarschijnlijk al doet vermoeden, zou dat iets zijn (liefst uit mijn geboortejaar) in de sfeer van…

Wat zou jouw ‘eindhorloge’ zijn? M.a.w. met welk horloge zou jouw collectie compleet zijn?

22 likes

Dat zijn wel mooie pareltjes inderdaad! Zit er voor jou ook een emotionele reden achter dat deze modellen het eindstation zouden zijn? Dus daarmee een echt een snaar geraakt waardoor je “klaar” bent?

Voor mij zou een eindhorloge niet het einde van de hobby zijn, wel de kroon op de collectie. De Snoopy is dan hetgeen altijd bij mij opkomt.

1 like

En klaar !!!

10 likes

Wel, als ik daar zo over nadenk, dan zal het ook best mogelijk zijn dat ik op dat moment in demente roes rond zal huppelen.
Mijn eindhorloge zou dan de volgende zijn.

dixi

8 likes

Dan is het cirkeltje weer rond :wink:

1 like

Eindhorloges nog niet (hoop ik), maar wel een heerlijke basis-collectie.
Mocht het er nog eens van komen, dan nog een GS Springdrive met lichte wijzerplaat (zonder fratsen zoals Birch of Xflake)

SARX055

King Seiko SPB369J1

Grand Seiko SBGR309

11 likes

:point_down:

23 likes

Ach, eigenlijk dacht ik dat ik een einddoel, een eind-horloge had… maar het blijkt dat iedere keer als ik denk dat ik hem (haar?) in handen heb, er weer iets op aan te merken is.

Een prachtige JLC, een witgouden Rolex, noem het maar op, vanalles voorbij gekomen…

Nu al een tijdje bezig om de collectie terug te schroeven.

En hopelijk blijft dan die ene (twee, drie, vier of vijf) over …

3 likes

Om de pols deze

En ooit een keer deze

10 likes

Weet niet of er echt een eind gaat zijn en of dit gewenst is. De reis is net zo leuk als de producten…

Wat voor mij wel een ideaal zou zijn (one watch to do it all) is een model die momenteel (nog) niet bestaat.

Een GS met de volgende specs:

• 37mm staal heritage case
  • Saffier met AR coating onder het glas
  • Spring Drive
  • Closed caseback
  • Zwarte dial
  • No date
  • Max 11mm dik
  • Bracelet met micro adjust
  • Diashield coating
1 like

There is no such thing als een eindhorloge ben ik inmiddels achter, maar als ik het de rest van mijn leven met iets als deze zou moeten doen, zou ik daar vrede mee hebben.

9 likes

Als het moet dan moet het… :blush:

1 like

Mijn eindhorloge is dat wat ik aan het einde draag…

Heb zoiets niet!! En ik denk een echt eindhorloge is lastig! Wat zodra je het hebt, heb je misschien een tijdlang rust. Maar kriebelen begint het zeker weer een keer!

Daarom, zoek ik niet naar zoiets, maar laat het me “overkomen”!

Ben momenteel zeer tevreden met mijn IWC… is nog niet het eind! Maar al een stuk in de buurt :slight_smile:

3 likes

Deze :grin::

12 likes

Eindhorloge? Ik denk toch wel de bovenste van deze lijst. :joy:

4 likes

AP, maar moet waarschijnlijk nog jaaaren wachten…

Interessant topic en mooi die Heuers! :slightly_smiling_face:

Ik ben mijn collectie aan het inkrimpen, vooral i.v.m. mijn leeftijd. Dit om te voorkomen dat ik over enkele jaren van mijn AOW een paar duizend piek per jaar aan service moet betalen voor de verschillende horloges. :thinking: Maarrrr… wanneer ik er een stel succesvol heb kunnen verkopen zou ik graag nog eens een mooie Breitling Navitimer aanschaffen om dagelijks te dragen. Zoiets als deze…

10 likes

Ik denk dat ik die al heb en dat dat één van deze twee is. Twee van mijn meest favoriete ontwerpen aller tijden die godzijdank nog een soort van bereikbaar zijn ook. Al is dat natuurlijk relatief.

8 likes

Zonder twijfel deze:

En tis niet omdat je het WK gewonnen hebt, dat je moet stoppen met voetballen. Zelfde geldt voor horloges.

10 likes

@TagEd bestaat er geen Bundeswehr uit jouw geboortejaar?

:heart_eyes:

8 likes