Wat is jouw favoriete "Marmite" horloge?

Mijn moeder smeerde het vroeger op ons brood. Ik vond het heerlijk maar mijn broer vond het zo afschuwelijk dat hij er letterlijk voor de kamer uit rende.

Op het forum besteden we veel tijd aan de favorieten. De lievelingetjes. De iconen. Misschien wel zo veel dat het soms lijkt alsof we horloges evalueren met een soort hive-mind. Maar niets is minder waar. Ieder zijn eigen ding. Koop en draag wat je prikkelt en boeit. Neem het aan van iemand die zo dom was dat hij ooit een keurige collectie had van goedgekeurde horloges die hem koud lieten.

Dus mijn vraag aan jullie: Wat zijn je favoriete Marmite horloges? Je weet wel. Dat gekke niche horloge dat voor jou helemaal klopt maar waar niet met regelmaat en liefde over wordt gesproken. Hier je gelegenheid om dat recht te zetten.

Cartier pasha

De Grand Seiko Spring Drive Chronograph SBGC001

Omega Seamaster Aqua Terra Railmaster

17 likes

Volgens sommigen op dit forum heel erg lelijk, niet waardevast en sowieso zijn geld niet waard.
Ik vind hem nog steeds mooi hoewel hij toch wel erge gebruikerssporen begint te krijgen. Maar ook dat heeft voor mij zijn charme.

8 likes

Prachtig horloge.

1 like

Omega Chronostop 145.008 :slight_smile:

Redelijk platte kast, matte wijzerplaat met diepte, mooie lange subdials, oranje details, bedoelt voor race fanaten, gewoon top… maar veel mensen vinden hem maar niks… wat mij betreft minstens zo mooi als een Speedmaster, die ik ook prachtig vind, maar een Speedmaster uit 68 kost 4x zoveel

5 likes

Telt de Steinhart OVM39? Veel liefde is daar niet voor.

6 likes

Die asymmetrische Monaco moet je maar eens laten bijbuigen ofzo :joy:.

2 likes

fantastisch horloge!!!

1 like

Vanwege de kleur deze:

In al het geweld van de laatste tijd heb ik 'm niet omgehad, en vandaag maar weer eens om de pols. Voor mij werkt ie goed, maar ik zie hem en z’n broers nooit ergens. Niet alleen denk ik dat veel mensen de bruine plaat niet zien zitten (die zie je hier ook weinig) maar buiten dat wordt er gewoon nooit over de Klassik-serie gesproken. Of over Archimede.

7 likes

Deze Franck Muller kloon. Kastvorm tonneau, goud met blauw en zalm en ook nog eens een Rus met Zwitsers hart zal niet ieders ding zijn. :laughing:
I love it :sunglasses:

5 likes

7 likes

De Aviator Flying Tank Battle Plane IL-2 Sturmovik 3603.

image

Ruim voor mijn HF-leven, een keer van Marktplaats gevist en daar ook weer verkocht.

6 likes

Deze of de ploprof.
Verhoudingen zijn nogal zoek :slight_smile:

edit: Omega Seamaster “Anakin Skywalker”

4 likes

1 like

Voor mij prachtig, maar voor de rest lijkt het er op dat de tonijnblikken, de damschijven en de hockeypucks toch minder vaak voorkomen tussen al het Rolex, Omega en vele andere grote namen hier op het forum.
Alom geroemd vanwege de techniek, maar dat uiterlijk…
(Ik draag ze dagelijks, de 300m versie is comfortabeler dan de 1000m.)

2 likes

Ha, ik heb ook zo’n kloon! :smile:
Die van mij is wat meer ingetogen. Toen ik hem kreeg zat er een zwarte band om, dat vind ik saai en omdat de seconde wijzer een oranje puntje heeft leek me een oranje band wel passen.
Het merk, Erken Mechanik, is volgens mij Italiaans. Het uurwerk is een ETA 2824.
Ooit krijgt hij een nieuw glas.

1 like

Gaaf horloge! Heb jij die in je bezit?

if only :wink:

1 like

Bij die van mij ook dus :slightly_smiling_face:

1 like

Waar heb je deze vandaan en welk type is dit? :smiley:

Voor mij deze Ebel sportwave, quartz ,

ergens uit de 90er jaren. Een half jaar geleden hier op HF overgenomen en het meest comfortabele horloge om te dragen wat ik ooit gehad heb. Niet ieders smaak uiteraard maar ik ben er blij mee

2 likes