Wat is jouw gemiste kans?

Nee, in ben serieus. Ik vind het onbeschoft om in een discussie over de waarde (in culturele of innovatieve zin) van een horlogemerk met persoonlijke aanvallen te komen, waarbij het blijkbaar bon ton wordt gevonden om zowel je karakter als je opgebouwde verzameling af te zeiken.

Als je dan zegt dat je daar niet van gediend bent zou daar wat mij betreft een kort “sorry, dat was ongepast” volstaan om te kou uit de lucht te halen.

Helaas is er een type Nederlander wat vindt “dat alles gezegd moet kunnen worden”. Deze mensen schieten altijd in de volledig walgelijke reflex om zaken als “ik challenge je maar” te roepen bij tegenwind.

Dat maakt het voor mij nog veel onbeschofter. Iets is simpelweg onbeschoft omdat de ontvangende partij dat zo ervaart. Slap gelul om je onbeschoftheid te rationaliseren is het toppunt van een gebrek aan manieren.

Natuurlijk heeft iedereen andere ideeën bij betamelijk gedrag, en zegt iedereen hier wel eens wat. Ik hoop alleen dat ik er gracieus mee om kan gaan wanneer ik ergens op aangesproken word.

Nee, het was een set persoonlijke aanvallen. Dat gaf je zelf nota bene toe. En nee, ik vind dat niet acceptabel.

Als ik zeg Patek niks te vinden, en jij komt met argumenten waarom jij dat wel mooi vindt, zul je mij nooit uit m’n plaat zien gaan. Dat is een meningsverschil. Dit niet.

Excuses voor deze off topic blurb. Ik zou iedereen aan willen raden om zich bij verdere vragen via een PB te melden, zodat we in dit topic verder kunnen met de horloges die men heeft laten liggen.

8 likes

Ok, die zie ik niet helemaal terug. Misschien lees jij hem anders dan ik. Ik vind helemaal niet dat hij jouw karakter en opgebouwde verzameling afzeikt. Misschien interpreteren we de tekst van Brick op een heel andere wijze. Ik had er in ieder geval geen aanstoot aan genomen. Voor mijn gevoel hebben mensen veel ergere dingen over mijn smaak en verzameling gezegd. Maar goed, zoals ik al zei: wellicht is dit een verschil van inzicht.

Ok sorry, te laat. Niet meteen tot het einde gelezen

2 likes

Begrijpelijk, die is ook prachtig :ok_hand:t2:

Das waar ook! Ik had hem al gezien. Dat was ik eventjes vergeten. Hele leuke toevoeging.

Iets sportiefs, dressy of eentje die (in positieve zin) een beetje buiten de boot valt? Jij maakt namelijk altijd hele leuke en bijzondere keuzes. De speedmaster is dan wel weer ‘gewoon’, maar wat in het blauw staat ook stuk voor stuk bijzondere items.

Das een goede beater idd!

2 likes

Dat allemaal ja, imo :upside_down_face:. Een slaper zeg maar.

Bedankt, dat is ook wel de reden dat ze in het blauw blijven staan helaas :sweat_smile:. Mensen hier willen het altijd op veilig spelen. :man_shrugging:

Zeker. Ik hou er bewust rekening mee dat de horloges die ik in mijn roulatie breng gracieus oud worden. Er is geen tritium meer, dus op warme lume kleuren hoeven we niet meer te rekenen. Dan moet de kast mooi zijn met wabisabi. Deze ezm3 kast heeft dat wel.

2 likes

Ik heb, och arme, deze GMT eens laten lopen omdat de GMT-ring me net iets te veel wiebelde. Ding kostte een scheet en een knikker maar dan toch van de koop afzien :sweat_smile: Nadien nooit meer zo’n gaaf exemplaar tegengekomen en al helemaal niet voor die prijs. Geen idee wat er in mij was gevaren.

9 likes

Ik heb deze gehad en weggedaan omdat ik toch liever voor een big crown wilde gaan. Nooit meer zo’n nette gezien.

11 likes

Oh die is mooi!!

Lag die in Düsseldorf?

2 likes

Ik heb geen idee meer. Ik zag hem op chrono24. Hij stond ook op de site van de handelaar, maar geen idee meer wie dat was.

2 likes

Ik denk brevetwatches. :ok_hand::ok_hand:

2 likes

Volgens mij heb je niet helemaal door dat als je het volgende dropt:

dat je dan ook heel veel verzamelaars afzeikt, maar laten we wel wezen, dat doe je natuurlijk bewust. Als je dan een tegenreactie krijgt hierop die je niet bevalt, ga je lopen huilen. Bedenk dat als je de bal kaatst, je die ook terug kan krijgen.

6 likes

Wellicht dat iemand Fate kan taggen, want zoals bekend sta ik op geblokt :slight_smile:

Een open excuus, aangezien PM niet mogelijk is.

Beste Fate / Chris,

Het kan inderdaad zo zijn dat je je gekrenkt voelt naar aanleiding van in jouw ogen een aanval op je persoonlijke smaak/keuze en /of gedrag.

Zelf zie ik dat niet zo serieus, immers dit forum, mensen om mij heen en meer, zijn er om mij uit te dagen binnen deze hobby. Indien ik in onze recente berichten, jouw gevoelens gekwets heb, bied ik bij deze oprecht mijn excuses aan.

Laten we wel wezen, deze hobby is niet het belangrijkste in ons leven. Alles wat hier gezegd en geschreven wordt, mag met een korrel zout genomen worden.

Zo doe ik dat ook met jouw opmerking dat de holy trinity saaie horloges maakt. Ik voel dat echt niet als een aanval, kan er ook wel een beetje om lachen als je zo een ‘boute’ uitspraak doet. Je triggert daar mensen en mij mee, maar ik ga jouw stelling niet verdedigen, te meer alles smaak sache is.

Wat mij betreft verder zand erover, maar indien je nog iets wilt zeggen voel je vrij.

Groet Brick

12 likes

Hij had het niet over Seiko, Tudor en Rolex

3 likes

Het merk niet cool vinden is geen reflectie op jouw verzameling of je karakter. Ik ga je dus ook niet vertellen of je arrogant bent, dat je een heel andere verzameling aan moet gaan leggen, of dat je een schop onder de kont nodig hebt.

Desgevraagd heb ik een mening over AP, PP of VC. Als sommigen menen die mening persoonlijk te moeten nemen is dat betreurenswaardig, maar het is fundamenteel anders dan een ad hominem.

Maar nogmaals: Off topic, gaarne verder per PB als je dat verder uit wilt spitten.

4 likes

Dat is oprecht wel een gemiste kans. Wat een prachtding.

1 like

Dit type universal geneve tri compax, ooit gevonden op vinted voor 450 euro, running condition, hoefde alleen ff de strap te verwisselen, want hij zat op een periode acurate stalen armband, maar ik twijfelde en googlede ff 10 minuten, en toen ik terug ging naar de advertentie, was ie al verkocht…ja dat is een gemiste kans van jewelste…

8 likes

Auw…:astonished:

2 likes

Oef, dat is echt een gemiste kans (fraai horloge)

2 likes

Kan een gemiste kans ook komen in de toekomst. Er staat wat moois in het blauw - maar wil eerst zelf wat verkopen- dus vrees dat mijn gemiste kans nog komt. :confused:

3 likes

Een vintage chrono van Richard, ik was nog niet zo lang begonnen met de hobby en vond hem mooi maar heel duur. Was achteraf gezien eigenlijk een koopje.

1 like

Nee gebruikt, kwam uit 2006 dus zo ongeveer 9 jaar oud destijds al. Ik heb geen idee wat deze nieuw deden destijds, maar wel meer dan dat denk ik.

2 likes