Moest ik het even doen met horloges die ik nog niet in de collectie heb zitten.
Wat een tof horloge is dit toch ,alleen die datum he . Ik kan er niet aan wennen, had die nou nog op 6 uur gezeten dan kon ik er vrede mee hebben. ( of eigenlijk helemaal geen datum )
Same, maar heb tijdje geleden de vintage Heuer versie hiervan veel gezien en ook wel is een dagje gedragen en dat is echt een van de tofste chronografen die ik ken. Deze is wel keer binnen budget t.o.v. ~9k .
Over de Tank, dit is niet de Solo, die heeft een platte kast. Dit is de huidige Must in staal. Vind deze mooier dan de Solo en Solarbeat. Mooiere kast dan de platte Solo en mooiere uurmarkeringen dan de Solarbeat. Ik vind de zwarte wijzerplaat bij die nieuwe Must ook tof maar als enige dresser in de collectie zou ik dan graag voor de klassieke witte uitvoering gaan.
Damn. Die Seamaster wil ik er eigenlijk ook in.
Gooi ik de Sinn chrono eruit, mijn voorkeur ligt eigenlijk toch bij duikers.

Weinig variatie, maar wel 3 hele mooie duikers
Variatie is imho overrated. Ik weet waar ik van hou
Zo kom ik ongeveer aan 10K
Een Stalen Tudor Prince met zilveren plaat ( Tudor Prince Date Day 76214): ± 2,5 K EUR
Een speedy voor de bescheiden polsomtrek (Co-axial 38mm): ± 4,5K EUR
Een vintage chrono ± 2,5K EUR
En de duiker en tevens beater voor in het zwembad, op de fiets, in de douche… 350 EUR.
Een SKX013 zou ik niet kunnen missen, ook niet in de huidige collectie
Na de schitterende aankoop van @Fate_Amenable_To_Change een update op t sint lijstje. Groene CW eruit, Groene CM erin
Klaar
Met die Zenith en die Serica er bij denk ik alleen niet dat je onder de 10.000 uit gaat komen. De Zenith is 7000 ballen, de Serica 1300 en de Citizen, als je er al eentje kunt vinden, begint eens bij 2850 en gaat hoger als je 'm zelf uit Japan importeert. Ik waardeer de gedachte. En de verzameling.
Mijn ideale verzameling onder 10.000 ballen zou deze zijn:
Ik heb de eventueel gekregen kortingen meegerekend.
Alternatief:
Ik denk dat ik voor de bovenste set zou gaan. Maar ik weet wel donders goed hoe m’n verzameling voor 20.000 Euro er uit zou zien.
Goede korting dan.
Deze vriend
En deze vriend
Hoewel het nu lastig wordt om beide aan te schaffen en minder kwijt te zijn dan €10k, geloof ik.
De Tudor zou nog wel eens vervangen kunnen worden door een Planet Ocean, Seamaster 300 (evt Watchco) of 300m
Mwa dat gaat je net lukken.
Behalve als je
Oke, dan deze erbij
MoonSwatch omdat: Fomo
Maen: eerste eigen automaat (en gewoon echt een mooi ding)
Klassieke Seamaster: erfstuk van pa
Chrono biedt uitkomst.
Ben benieuwd hoeveel van de 2020 verzamelingen er nu nog zouden voldoen aan de 10k grens