Wat is jouw ideale collectie onder de 10.000,- euro?

Hele mooie set. Iets te dressy voor mij met de OP en de Piepan.

Als ik zo ‘vrij’ mag zijn, waarom zou je niet gaan voor een 114060 en een connie?

Ik vind 7.5k voor een toolwatch eigenlijk gewoon te duur. Dan liever een OP die je op de leuke momenten en/of werk draagt en netjes kan houden. Voor onbezorgd zwemmen/feesten/bbqen/… is er dan de stoere Seiko van om en bij de 1k. En als mijn pols ‘metaalmoe’ is en heerlijk comfortabel op leer wil dragen, dan is er de Piepan. 34.5mm, zeer dun, je voelt niet eens dat je het ding draagt.

Na alles in overweging te hebben genomen is dit voor mij echt het ultieme setje.

De Connie kan trouwens evengoed een arrowhead model zijn, maar vintage Connie 1950-1960 sowieso.

2 likes

Vooropgesteld… het is een vrij ideale combinatie :slight_smile: .

Ik zou in mijn bovenstaande combinatie (114060 + Polerouter) wellicht nog een paar honderd euro overhouden voor een echte beater…

Denk dat de constellation en de polerouter vergelijkbaar dagen (polerouter is plat door het microtor uurwerk en 34-35.5 mm).

1 like

Zeker weten. Extreem comfortabel toch? :slight_smile:

Zeker. Ik ben wel van de vintage sizing :slight_smile: . Rondom 36mm :ok_hand:.

Al heb ik nu een 42mm vintage Rodania overgenomen voor de 60s/70s vibe.

1 like

Dat is wel een heel tof trio.

Welke Seiko is dat?

1 like

De nieuwe SPB143 :wink:
Erg fijne maat; 40,5mm diameter en 47mm lug to lug.

2 likes

Die ga ik eens snel bekijken!

U heeft onder een steen geleefd? :innocent::grimacing:

Maar zonder gekkigheid, een van de meest gehypte nieuwe horloges van de afgelopen tijd.

Altijd leuk om te dromen! Thanks @Bauhaus

Ik ben in ieder geval erg content met mijn Tissot Navigator en die komt er dus zeker in. Heerlijke vintage chrono met Lemania uurwerk en een prachtige wijzerplaat waar erg veel op gebeurd. Ik prijs hem maar even op €1500.

Omdat chrono’s toch mijn favoriete type zijn ook maar een moderne erbij. Een horloge uit dit segment zie ik er niet snel komen, maar op het dromenlijstje mag hij natuurlijk wel: De Speedmaster CK-2998. Gebruik voor €5000 wel te vinden?

Vintage dressy watch erbij. Een echte dresser is niets voor mij, maar een mooie time only hoort natuurljk in de collectie. De UG Polerouter is voor mij toch wel de ultieme. Ik ben erg content met mijn goud/zwarte, maar die van @Bauhaus zou ik graag willen toevoegen. Voor nu even mijn eigen fotomateriaal. Ik vrees dat ik hier ondertussen zo’n €1750 voor moet afschrijven van mijn budget.

En dan nog een mooi, wat meer sportief modern en eigenwijs horloge. De Nomos club neomatik atlantik. 2e hands wel voor €1750 te vinden.

4 likes

Altijd leuk om je creativiteit rond te laten gaan!
Ik heb een aantal dingen dat ik met dat geld zou kunnen doen:

De 3 piece collectie
De drie piece collectie mag gestart worden met niks minder dan de Rolex Oyster Perpetual 39mm White die met een beetje geduld voor €5400 aangeschaft kan worden. Deze zal dienen als een prachtig horloge voor mijn meer rustigere en nettere dagen maar zou zeker ook tegen de meer actievere activiteiten kunnen.

Hierna gaan wij verder met het volgende horloge van deze collectie, de Junghans Max Bill Chronoscope. Hierbij is ook mijn neiging in de complicaties covered. Dit mooie exemplaar kan aangeschaft worden voor maarliefst €1650.

Hierbij houden wij als laatst nog €2950 over waarmee wij nog een net horloge aan de collectie kunnen toevoegen. Ik zou hiervoor graag de Nomos Metro Date Power Reserve aanschaffen voor €2980. Ik weet zeker dat ik in mijn portemonee nog wel een extra €30 heb zitten.

De 2 piece collectie
Ik zou beginnen met de Rolex Explorer (214270). Deze vergt iets meer geduld bij de AD dan de OP maar is het wachten waart en kan daarom gehaald worden voor €6200. Hiermee kan ik lekker mijn avontuurlijke dagen vullen!

Hiernaast zou ik graag een prachtige Nomos willen toevoegen, de Nomos Tangomat GMT. Deze kan aangeschaft worden voor €3720 wat ons €80 speling geeft in ons budget. Deze mag de portemonee in en zal gebruikt worden voor een leuk etentje te financieren.

De 1 piece collectie
Ik mag nu uiteraard maar één horloge kiezen dus zal hierbij ook zeker moeten zorgen dat deze alles aan kan wat ik er tegen aan zal gooien. Hierbij moet ik twijfelen tussen de Rolex Submariner (114060) en de Panerai Submersible. Ik zit graag in beide kampen maar leun toch een klein beetje richting de sub omdat hij makkelijker te dragen valt. Hierbij zou ik blij zijn met één van beiden:
Het overgebleven geld hiervan mag lekker op de bank gehouden worden tot dat we weer eens leuk op vakantie mogen.

6 likes

Die 3 stuks en 2 stuks ideeën zijn niet verkeerd!

2 likes

Hier ben ik wel tevreden over. Hou je zelfs nog wat over

11 likes

Submersible als one watch collection :ok_hand: Dat is nog eens een originele insteek en je kan daar eigenlijk alle kanten mee op.

Ik vind de three piece wat wit, maar dat is natuurlijk smaakgebonden.

  • Rolex 1601 of 16014
  • speedmaster prof. 145.022 69
  • JLC 21002
  • Optioneel nog een casio A700WEM-7AEF als er wat euro’s overschieten als beater

(Voor de speedmaster twijfel ik nog om mogelijk een Heuer camaro (7220) in de plaats te zetten.)

Zou (voorlopig nog) net moeten lukken met 10K.

4 likes

Laten we deze oefening maar eens over doen. Deze keer met horloges die ik heel mooi vind, maar die er waarschijnlijk nooit gaan komen omdat ik ze niet vaak zou dragen:

  1. Anordain Model 2 fume (de blauwe of een andere kleur)

  2. Longines sector dial:

  3. Rolex datejust palm dial

Dit is waarschijnlijk enkel vandaag mijn keuze, maar ik zou er best tevreden mee zijn.

4 likes

Heb eerder vandaag deze drie geadviseerd als ideale aanvulling op de collectie. Maar voor mij zou deze, als ik opnieuw zou beginnen, eigenlijk wel de ideale 3-piece collection onder de 10K zijn.

Duiker.

GMT.

Dressy auto chrono.

]

7 likes

Zowaar een horloge die er effectief gekomen is. :sweat_smile:

Net 10k, moet kunnen.

8 likes

Hoe dan? Net gecontroleerd en de explorer (6800€) en de bb pro (3770€) zijn samen al +10000 voor list.

1 like