Wat is jouw ideale collectie onder de 10.000,- euro?

Scheelt niet veel ehh! :stuck_out_tongue_closed_eyes::crazy_face:

2 likes

8 likes

Als ik opnieuw zou mogen beginnen met 10k als budget, dan zou het op dit moment zo eruit zien:
Longines Ultra Chon
afbeelding
Tudor BB Pro


Yema Speedgraf Chronograph

Isotope old radium bronze

12 likes

Bij mij is er wat veranderd in m’n hoofd.

  1. Een Santos.

  2. Een Baltic GMT

Dan heb ik nog 1900 Euro over, waarvan ik exact deze heb gekocht:

  1. De Seiko 1959 limted Alpinist
14 likes

Wat een lekker topic! Ik geloof op dit moment niet zo in een ‘3 piece’, dus het zal iets meer moeten worden. Als ik opnieuw moest beginnen zou ik, heel flauw, gewoon lekker weer mijn Nomos aanschaffen:

Er zijn dan nog 6500 pietermannen over, waarvan ik er dan misschien eerst maar eens 1850 stuksla op een mooie klassieke chrono, zoals de Hamilton Intra-Matic:

Resteren er 4650 knopen. Een duiker/beater wil ik niet missen. De Unimatic U1-F moet tegen inlevering van ongeveer 12 barkie te krijgen zijn:

De dan overschietende 2450 pegels zou ik gebruiken diversiteit en kleur toe te voegen. Bijvoorbeeld met een groene Alpinist, een blauwe Alpina en een zwarte Club:

Daarna heb ik als het goed is nog net voldoende op zak om wat kleurrijke NATO’s te scoren voor de Club en de Unimatic.

9 likes

Collectie zonder dresswatch:

Collectie met dresswatch:

6 likes

Dit zou mij ideale set zijn rond de 10k.
Wel een oud model speedy en de FXD voor list. Dan red je het net met een goede deal voor de tank must

Tank wel op leer maar die hadden ze niet toen ik hem paste

Ik wil dit nu ook echt zelf samenstellen.

16 likes

Daar zou ik ook prima mee kunnen leven, denk ik. Mooi!

Hierbij mijn bijdrage

1. Grand Seiko SBGA416

Duiker hoort erbij en voor mij is dit de perfecte duiker want GS afwerking en Spring Drive

En heb hem zelf ook #grailwatch

image

2. Longines Master Collection Moonphase Retrograde

Dit is mijn ideale dress watch. Complicaties die je in het hoger segment ziet.
Retrograde (4 keer!)
Moonphase
GMT (!!)

Als ik een ding mocht veranderen - iets anders verzinnen voor de romeinse cijfers.

3. Tisso PRX Automatic Chronograph

Daily beach to boardroom horloge met een Valjoux uurwerk?
Wat wil je nog meer?!

6 likes

Ik voorzie een Santos incoming - nog voor de kerst.

2 likes

Een alleskunner a 8k:

Een coole duiker om de boel op 10k af te ronden:

6 likes

Zo iets is wel leuk

4 likes

Denk zoiets

7 likes

One-piece collectie aanleggen bestaand uit een all-time classic die je altijd en overal bij om kan. En nooit meer wegdoen. :point_right: 16610

3 likes

Wat een goede kwaliteit foto :ok_hand:, eigen wristshot?

2 likes

Neen van google, het horloge is leuk, het hemd met het motief van het inpakpapier van de beenhouwer iets minder :stuck_out_tongue:

Ok toch een studiofoto dus :cowboy_hat_face:

Ik bekijk het hier op een grote laptop en de details en contrast van het horloge zijn (vrijwel) perfect. :+1:

Jammer genoeg is het plafond op €10.000 gesteld dus kan ik daar niet aan mee doen.
Maar mag wel een wensenlijst noemen:

Audemars Piguet
Blancpain
Chopard
IWC
JLC
Lange&Söhne
Patek Phillipe
Rolex
Vacheron Constantin

En eigenlijk nog veel meer, er is zoveel moois op de markt. Gelukkig mogen wij nog dromen :smile:

Kom op Freddy, je moet wel een beetje willen he? Topic is gestart door @Bauhaus die evenwel het grootste deel van zijn collectie opzij moest schuiven. Probeer je eens in te leven in de financiële mogelijkheden van ons arme stakkers
:man_mechanic::construction_worker_man: :man_factory_worker:

6 likes

Voor mij minimaal een 3 piece en met deze grens nog best lastig maar dit kan precies…

5 likes