Wat is jouw ideale collectie onder de 10.000,- euro?

Lastig! Maar ik denk dat ik dit zou doen:

Twee super vintage horloges:

Heerlijke duiker, op rubber:

Deze als chrono:

En deze, gewoon omdat het (nog net) kan:

Moet net kunnen lukken voor 10.000 euro

10 likes

Deze 3.

En nog 3 euro over voor een ijsje.

8 likes

Frappant dat “onder de 10K” i.h.a. geïnterpreteerd wordt als “precies 9999,99 euro”

4 likes

Denk dat je ongeveer 1 a 2000 tekort gaat komen :sweat_smile:

3 likes

Yay :ice_cream:

• De Certina DS-2 uit de 70s die ik van mijn opa heb geërfd ong 150euro aan waarde
  • Mijn Seiko Sea Urchin die ik van mijn ouders heb gehad voor mijn 18e verjaardag destijds 180 voor betaald
  • Seamaster 212.30.41.20.03.001 3.5k?
  • Speedmaster reduced 3510.50.00 2.5k?
  • Sarb033 met een leuke strapcode band 650 euro
  • Een gemodde Vostok 710 120 euro
  • Yema Superman 1k
  • Seiko mini Turtle 350 euro?
  • Seiko 6139 pogue 650 euro?
  • ik denk dat ik de laatste 700 zou op maken aan banden, leuke AliExpress beaters… Etc.

Edit:
Die laatste 700 euro en de speedmaster zou ik ook zo omruilen voor een Tudor BB58, maar dat hangt van de dag af.

1 like

Goed punt. :sunglasses:

2 likes

Alles voor de hobby, hè! Je wilt toch niets laten liggen wat binnen bereik is.
En als de bubbel gebarsten is kopen we weer 3 Rolexen. :innocent:
En @Jurk, voor het goede doel is natuurlijk nog een ander budget. :+1:

1 like

6 likes

Gelukkig :laughing:

1 like

Denk dat ik het bij deze hou! Net niet onder de 10k.
Maar denk dat ze wel te vinden moeten zijn.
Wat denk jij @Blauwbeer

5 likes

:joy::joy::joy:

Leuk topic, over een vraag waar ik zelf wel eens over heb nagedacht. Voor sommigen is 10K niet zo spannend, voor de meesten denk ik toch een psychologische kaap om te ronden. Er is zoveel moois verkrijgbaar en voor elk budget, maar een kistje samenstellen voor 10K is natuurlijk altijd leuk om te doen, al is het maar virtueel. En dat dwingt ook tot het maken van keuzes.

Zelf zou ik max vier tot vijf horloges in de kist willen, anders worden het er teveel om te dragen en zouden ze te weinig polstijd krijgen. De keuze van vandaag kan morgen weer anders zijn omdat je elke dag zoveel moois voorbij ziet komen hier en elders op het web. Maar als ik vandaag zou mogen shoppen dan zouden het deze vier worden, waarvan er twee al daadwerkelijk in de kist liggen:

Rolex OP 39mm wit
Het eerste kwaliteitsuurwerk dat ik kocht vorig jaar voor een speciale gelegenheid en een die nooit de kist zal verlaten. Tijdloos design, perfecte maat en draagcomfort, Rolex kwaliteit en een allrounder waar je veel kanten mee op kunt (chique, casual, sportief). De kunst van het weglaten perfect toegepast.

Omega Seamaster SMPC zwart
Soms heb je een horloge al vaak voorbij zien komen maar valt ineens het kwartje. Dat had ik eerder dit jaar met de vorige generatie Omega Seamaster in zwart. Ineens bleef deze op het netvlies hangen. Ik hou van strakke vormgeving en cleane looks. Dat heeft deze topper in combinatie met een stoer uiterlijk. Met 41mm niet te fors voor een duiker. Begin dit jaar toegevoegd in de kist en zal voorlopig zeker blijven.

Het bovenstaande duo is een genot om dagelijks om de pols te slingeren en vult elkaar mooi aan. Daarmee zit ik op 7,5K. Met de 2,5K die overblijven zou het denk ik moeten lukken om de volgende twee toe te voegen:

Nomos Tangente 38mm wit
Nomos is een merk waar ik regelmatig naar kijk. Het merk is nog relatief jong maar heeft een eigen identiteit en biedt veel bang for buck. De Orion is prachtig maar omdat ik met de OP het dressy gedeelte prima heb afgevinkt zou ik kiezen voor de wat speelsere Tangente.

Halios Seaforth GMT blauw
Het vierde kussentje in de kist zou omarmd worden door de Halios Seaforth GMT met blauwe plaat. Dit voegt wat kleur toe, het leven is tenslotte niet alleen maar zwartwit. De versie met draaibare bezel vind ik stoerder dan de versie met vaste bezel en het afwisselen met diverse banden moet lukken met deze Halios.

Best een leuk kistje zo. Wat betreft merk naast gerenommeerd ook jong independent en microbrand. Wat betreft kleur tijdloos wit en zwart maar ook wat blauwe sunburst. Wat betreft functie een tijdloze allrounder, een duiker, een speelse daily en een GMT. Ik ben tevreden.

21 likes

Goede keuze ook :+1:

Het ‘mag niet’ want boven de grens van de opdracht… maar toch veel leden zien de Speedy + Sub + Beater als ideale combi.
Toch leuk om te zien! :+1:.

Helpt mij Iig in mijn verwerkingsproces met de Pepsi.
Dus dank!

Als de Sub dus niet mag. Dan is denk ik de OP in wit of Explorer wel second best :ok_hand:

4 likes

Graag gedaan! :+1:

Uiteindelijk is er geen foute keuze, alleen je eigen keuze. Zolang jij daar van geniet is die altijd goed. :sunglasses::sunny:

1 like

Helemaal mee eens. Het gaat er om wat iemand zelf leuk vindt. Tegelijkertijd zie je bij veel leden ‘the only way is up’… past misschien ook wel bij deze hobby.

Ik ben jaloers op de mensen die met ‘weinig’ tevreden zijn!

4 likes

vintage mechanische chrono, panda dial, 40mm, mooi ontwerp (makkelijk in t oog liggend + mooie details). Vind dat maar eens voor onder de 1.5k.

2 likes

Lastig. Ik heb er ook eentje gehad. Dat was de enige in Nederland. Als ik dit model goed bekijk en de foto’s vergroot, dan lijkt me dit een gemod exemplaar.

1 like

Ik distantieer mij van deze laster en onheuse aantijgingen… hoe kom je erbij dat dit een mod zou kunnen zijn!!! :face_with_symbols_over_mouth:

1 like

Je hebt gelijk, nu ik beter kijk: het is nog erger. De wijzerplaat is opgemaakt.

Dat haalt wel wat van de waarde af hoor. Bij een verkoop zul je dit er eerlijk bij moeten zetten. Het is lastig te zien, maar je zult me hierin moeten geloven. Sowieso ben ik de enige FOSH-expert op het forum, of zelfs hier te lande.

1 like