ik heb geen verstand van (vintage) seikos, maar als je me had verteld dat dit ding 150 euro was had ik het ook meteen geloofd…
Dat had ik dus ook.
Ik denk dat ik met mijn 3 pièce collectie tevreden ben…
Deze is onderweg, een rebuy dus vandaar een oude foto. (hier had ik nog een tattoo op mijn hand)
deze heb ik nog maar staat te koop (hint😅)
Ik bedoelde niet alleen Seiko, maar probeer maar eens van wat voor merk dan ook iest te vinden met die eigenschappen voor dat geld
Dat kan ik niet geloven, je ziet toch dat het een super cool ding is?
Met 150 euro kan je van seiko alleen een youngtimer quartzje halen
die dial van de Sinn, is dat lichtval of is deze gemod?
Nee sorry. Zie het niet.
Wilde wel graag betalen voor die roestige Doxa.
Die is volledig origineel hoor (op de band na). dit is de mother of pearl versie in zwart. Bij de juiste lichtinval lijkt het alsof er een regenboog doorloopt.
Leuk! Alle drie verkocht toch?
Jazeker. Wat ik nu ervoor in de plaats heb gekocht is iets duurder.
nog nooit gezien, erg mooi
Nee, ik zie het echt niet.
Die eerste foto kan zo in een blaadje.
Leuk topic!
Ook een moeilijke keuze…
Als ik echt zou moeten kiezen dan zou het deze combinatie worden denk ik:
Tsja.
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen een collectie en een verzameling? Ik weet dat dat arbitrair is, maar verzamelingen zijn voor mij platte wiskundige gegevens waarbij gewoon sprake is van een groep. Collecties impliceren een mate van doordachtheid. De vraag is dus wie er hier een goede curator is binnen z’n budgettaire mogelijkheden.
Ik ga pogen je vraag te beantwoorden met de prijs die ik voor dingen betaald heb in gedachten. En ik ga het uit de eigen kist doen.
-
Luxere allrounders.
Ik heb twee horloges die allebei, afhankelijk van de band, bij een pak of een korte broek kunnen. Toegegeven, niet bij formele avondkleding, maar da’s voor mij geen ding. Tenue de ville is ook maar wat je er van maakt. Vandaag khaki shorts met een wit overhemd.Dus:
-
Dan de sport-, casual of duikhorloges.
-
Dan doe ik daar nog een paar liefhebber-horloges bij.
Als ik de nieuwprijs reken die ik betaalde kom ik precies uit. Grootvader’s Aristocrat was een erfstuk, die kostte me niks, maar gaat ook nooit weg.
GS en Seiko zijn een voorliefde van me. De vintage Lord Matic heeft charme en een zekere vintage warmte die me erg aanspreekt. De GS quartz met stalen band levert een klassiek stukje “grammar of design” vormtaal. De SARB is daar de beater-tegenhanger van.
Daarnaast houd ik van kleine seconde complicaties en horloges met een nautische uitstraling. Met nautisch bedoel ik geen duikhorloges, maar de Hamilton Navy Pioneer en toch de Nomos.
De Squale is de leukste mid-price duiker die ik ken. Gepolijst azuur is gewoon de shit. De Glycine Airman is de elegantste GMT oplossing die ik ken. De Alpinist is voor mij de ultieme field beater / explorer. De GS quartz met de canvas band is daar de dure tegenhanger van.
Allemaal 200m WR, allemaal onderscheidend ontwerp, allemaal gemaakt om te dragen.
Tot slot de kleuren: Donkerblauw, champagne, beige, groen, zilver en azuurblauw zijn mooi afwisselend. Ik kon het budget niet oprekken voor een zwarte duiker a 240 Euro, dus zwart valt af.
Als ik bij 10K nieuwwaarde moest afkappen was dat het. Zodra we het over de huidige straatwaarde gaan hebben ontstaat er een klap ruimte, en wordt de verzameling een derde groter.
Zeg het maar!
Mooie combinatie. Alleen een mooie 114270 voor dat geld wordt lastig ben ik bang
Krengen worden steeds duurder inderdaad… Dan maar een Oyster Perpetual 36 op Schiphol
Vanaf post 1 zit ik hier over na te denken en probeer ik vanuit.mijn eigen kist een setje te creëren van max 10k.
Niet te doen man!!
1 zekerheid is er, de ultieme basis waarmee je alles aan kan.
Helaas zet dit je wel direct op de 6k.
Ok, maar nu.
Er hoort een horloge in mijn collectie thuis waarmee ik kan,mag en wil bikkelen.
Het ultieme daarvoor is deze.
Ding kost je ook bijna 2k…
Zucht, tikken we de 8 al aan.
Om de 8 te bereiken mag ik dus ook een hebbe dingetje toevoegen.
Een mooi en zorgenloos horloge.
Eentje om zuinig op te zijn maar.als ze dan toch tegen eem hamer aanloopt is het niet erg… wel jammer.
Zo, nu zitten we echt rond die 8k.
Nu gaat het echt lastig worden.
Zelfs onmogelijk voor mij.
Met nog 2k te gaan en om variatie te behouden zou een duiker mooi zijn.
Maar welke? De Aquis ben ik verliefd op.
De colt hou ik van en en en en… dit kan ik niet want kijk die 65 eens lonken… zucht…
Ik kan dus niet kiezen wat te doen met de laatste ongeveer 2k…
Wacht eens even, die colt gaat flink over de 2k heen zie ik op de bon… mooi die kan al niet meer …tenzij ik…nee niet doen.
Colt, NEE.
Aquis of 65…??
Of handje vol goedkopere mooie keuzes maken, dat kan ook nog.
Ja hoor gaan we weer.
Om jullie niet volledig deel te laten nemen in mijn onmogelijke strijd hak ik knopen door.
De 65 vult de ideale collectie bij deze aan.
Fuck die prachtige Aquis dan???.
Nee, de 65 gaat het worden want die is veelzijdiger.
Deze kan op leer, op staal, netjes en casual .
Ja de 65 van om en nabij 2k gaat de boel op 10k zetten.
Alstu
Zucht wat een ellende dit…
Mijn moraal van dit topic is, MEER IS BETER!