Leuk topic omdat de 10k inderdaad een bedrag is waar je wat mee kan doen zonder doodgegooid te worden met Rolex
Mijn horloges zitten er mooi onder qua aanschafprijs (3 nieuw, enkel de Oris is een inruil) en zijn voor mij 4 mooie merken waar je een leuke combinatie aan verhaal en charme hebt met value for money (voor zover dat kan binnen de luxe horlogewereld ). Even toelichten hoe ik ertoe gekomen ben, na een en ander geprobeerd te hebben.
Mijn BB58 is een aanwinst na lang weg en weer van SKX’en naar Oris naar IWC en ik moet zeggen… met de stalen band en kwaliteit die je krijgt in die afmetingen, is’t een perfecte allrounder voor elk weer en elke omstandigheid geworden. Ik kijk er hoe langer hoe minder naar qua krassen en hij loopt als een speer. Topstukje!
Voor de betere gelegenheden maar ook casual op velours. licht, dun en mooi uurwerkje met saffier caseback, zorgt voor een betaalbaar alternatief voor de haute horlogerie. Kwaliteit straalt ervan af
De “betaalbare” grail, een ontwerp die al sinds de jaren 60 meegaat en daardoor een moderne vintage. Echte vintage is niet helemaal voor mij, te delicaat. Deze vult voor mij die leegte heel mooi in. Mooi merk met een mooie geschiedenis
Ik heb altijd een zwak gehad voor Oris. Een van de weinige mainstream onafhankelijke zwitserse merken die betaalbaar blijven.
Voor mijn 58 had ik deze in zwart op staal, maar die deed het net niet voor mij… De Deauville op rubber vind ik het ideale horloge voor op vakantie of van die hete dagen zoals nu en zo heb ik toch weer een Oris erbij. Blijvertje!
Wensen? Er komt zeker een IWC en/of een JLC als next step of misschien endgame horloge, maar voorlopig ben ik meer dan tevreden na 4 jaar onrust. Ik merk dat ik hiermee de perfecte basis heb voor mezelf en dit past helemaal binnen de 10k