Wat is jouw ideale dagelijkse horloge?

Dit is een fijn dagelijks horloge voor mij.

• is een Rolex, maar niet heel overdreven herkenbaar als een Rolex (anders dan een Jubilee en Fluted bezel, ook al is de laatstgenoemde veel sierlijker)
  • Datum
  • flinke powerreserve
  • redelijk plat
  • comfortabel door de mogelijkheid de band tot 5mm aan te passen.

Een ander perfect dagelijks horloge lijkt mij de nieuwe Speedmaster Saphire.

• Ik vind het horloge mooi staan onder een overhemd/polo/nette trui.
  • Een Omega komt sympathiek en dat is met bijvoorbeeld werk wel handig.
  • Het is niet per se herkenbaar als ‘‘duur horloge’’, maar meer als liefhebbershorloge. Dus mocht iemand dit horloge herkennen dan komt het gelijk leuk over.
  • Het uurwerk ziet er ontzettend mooi uit vanuit de saffieren caseback en kan je stiekem zelf gedurende de hele dag van genieten (handig als je je verveelt tijdens werk).
  • De nieuwe band is erg comfortabel.
  • En hij is natuurlijk ontzettend mooi om te zien!

Door het ontbreken van een datum, dikte en niet verstelbare band is het nét een iets minder dagelijks horloge dan de hiervoorgenoemde Datejust, maar als ik een dagelijks two piece collection zou aanhouden, dan zou het zonder twijfel de Datejust in combinatie met de Omega Speedmaster zijn :nerd_face:

19 likes

GW-S5600U-1JF (of een van z’n familieleden die hierboven zijn gepost :wink: )

• lichtgewicht (45 gram)
  • zonne-energie (dus voorlopig - >10-15 jaar (?)- geen batterijwissel nodig)
  • loopt altijd gelijk (iedere nacht radio sync met Multiband 6)
  • timer & stopwatch (gebruik ik vrijwel dagelijks)
  • 200 meter WR
  • bescherming tegen schokken (val van nachtkastje heeft ie iig overleefd :upside_down_face: )

Kortom: je hebt er geen omkijken naar, ideaal voor dagelijks gebruik :sunglasses:

8 likes

Maar wil je dit horloge ook langere tijd als dagelijks horloge dragen? Ik heb namelijk 0 gevoel bij het dragen van G-Shock horloges. Ze zijn ontzettend robuust en betrouwbaar, maar mijns inziens ontbreekt er wel een stuk emotie.

2 likes

Voor een daily vind ik emotie ook niet belangrijk. Het gaat voor mij vooral om onbezorgd een horloge te kunnen dragen, zonder na te denken eigenlijk, die altijd goed staat en mij kan vertellen hoe laat het is, welke dag het is etc…
Dit zorgt ervoor dat je gedurende de dag je energie kunt besteden aan dingen die (voor mij) echt belangrijk zijn zoals familie en werk en niet bezig hoeft te zijn met je linker pols. Zo bewaar ik ook de ‘specialere horlogers’ voor de ‘non-daily’ dagen, ook om het speciaal te houden.

Moet ook wel toegeven dat het vele thuiswerken hieraan bijdraagt. Zo wordt een kantoordag een uitje en gaat er zeker geen G-Shock om de pols :wink:

3 likes

Dat vind ik een logische uitleg, dank! :+1:

2 likes

Deze:

Hij blijkt verrassend goed te passen in het overgrote deel van mijn dagelijkse bezigheden. Had ik niet verwacht toen ik ‘m kocht maar deze krijgt veruit de meeste draagtijd.

16 likes

Ik denk deze heerlijk om te dragen.

3 likes

Deze Orient Kano wellicht ?
Ben je ook nog 's voor max. € 200,-- klaar…

Maar goed, meeste forummers hebben vast en zeker meerdere horloges, dus speelt de vraag naar een allrounder niet (of nauwelijks), denk ik zo.

2 likes

:slightly_smiling_face::+1:

21 likes

De grote broer van de Explorer! Uitstekende keuze. :ok_hand:

1 like

mee eens

zn oude (vieze zie ik) broer

13 likes

Stoere Rus, gebouwd als een tank en kost evenveel als bandje van goede kwaliteit.

7 likes

11 likes

Kijk ik pak dit topic even aan als gelegenheid om creatief te doen. Namelijk wat zou mijn ideale dagelijkse horloge zijn puur vanuit mn fantasie. Nou daar komt die dan:

Type: dresswatch

Een 14k of 18k geelgouden titanium legering kast. Waarvan naast de achterdeksel met een saffier glas en het ligt dome saffier aan de voorkant er verder geen onderdelen zijn. Dus geen lunette. 39 mm in diameter rond. De wijzerplaat 24k goud met daarop een laag solide bijna inktzwart grafiet. De uurmarkeringen goud opgelegd en de wijzers ook. Dauphine wijzers van geel goud met een strookje witgoud in het midden. Verder niks. Blijft denk ik oneindig lang mooi gezien de materialen maar zou voor mij ook veel te duur zijn. Wel mn ideale dagelijkse horloge als I bestond.

1 like

De emotie die ik erbij heb is voornamelijk onbezorgde blijdschap :slightly_smiling_face:

G-Shock squares vind ik geweldig stukjes ‘industrial design’ en leuke speledingen bovendien. Bij horloges uit het duurdere segment zou ik mij denk ik zorgen gaan maken over krassen, beschadigingen, diefstal etc. en daar heb ik weinig zin in. PS: Ik ben ter afwisseling wel aan het kijken voor een mechanisch/automatisch horloge maar dan niet al te prijzig (Seiko o.i.d. helaas heeft Casio geen automaten).

2 likes

16 likes

Voor mij de SARB033 :+1:t2:

12 likes

Als het uurwerk maar niet mechanisch is!

10 likes

SARB037 zou denk ik wel iedere dag om mogen. Al weet ik niet of ik ook dit model alweer te groot ga vinden… Maar deze zit wel altijd in achterhoofd. Dat dan weer wel.

1 like

Dagelijkse horloge. Dat was vroeger toen ik gewoon altijd dezelfde Seiko Quartz aan had. Tegenwoordig pas ik mijn horloge aan aan mijn gebruik. Op vakantie wil ik niks mechanisch. Op het werk wel. Bij tuinieren, zwemmen, klussen draag ik nooit een horloge. Hardlopen en fitness altijd de 5610.

2 likes