Wat is jouw lange termijn quest?

Ik ben momenteel voor mezelf aan het bepalen hoe ik mijn horloge verzameling graag zou willen zien op de lange termijn. Ik had tot voor kort een Breitling als doelstelling die ik onlangs aan heb kunnen schaffen. Daar ben ik super blij mee maar ik krijg van veel mensen om mij heen de vraag, wat nu?

Ik heb een doosje waar tien horloges in kunnen en dat is ook wel het streef aantal qua hoeveelheid (elke dag van de week iets anders en wat extra). Ik zit er ernstig over na te denken om van alle grote merken één horloge te willen verzamelen(Breitling, Omega, Rolex en de echt dure JLC, Patek, Vacheron), een andere gedachte is het sparen van complicaties (minute repeater, rattrapante, tourbillon, perpetual calendar).

Ik ben er nog niet uit maar ik was wel benieuwd of jullie misschien zo’n doelstelling of missie hebben voor jezelf, en wat dat dan is…

Nope, als ik echt iets leuks zie spaar ik ervoor of koop ik het. Dat is dan even een doel.

Ik zou gaan voor de complicaties
dan kun je het financieel tenminste nog
een beetje inperken tot de excentrieke merken
en toch een unieke verzameling opbouwen
en in jouw geval Geert misschien ook eens aan de Quartz (:smiley:

wat mij betreft verzamel ik puur voor mezelf ( uit nieuwsgierigheid naar functies maar ook als herinnering
aan iets of iemand e.d. )
wat ik leuk vind koop ik en als het even meezit draag ik,
een verzameling niet erg interessant voor de buitenwereld
maar voor mezelf een grabbelton waaruit ik naar believen kan kiezen zoals de wind waait waait m’n jasje.

mvg Gerard

Hmm…ik zou graag de verzameling Dirty Dozen compleet hebben, maar eerst maar eens beginnen met 1 haha. Het zal bij een droom blijven denk ik, omdat ik niet zo snel 500-600 euro over heb voor een horloge. Ik heb nu een paar dresswatches (handopwinder en automaat), een vintage chrono, vintage LCD, 2 vintage zakhorloges en een quartz toolwatch. Misschien leuk om daar nog een duiker bij te zoeken.

Bij mij verandert het spaarproject vaak. Maar als ik het geld voor een Pelagos zou hebben, dan zou dat hem worden als eerst. Of toch een Seiko Marinemaster… Of een Legend Diver? Of toch een mooie vintage Tudor Sub… voorlopig maar even sparen:+

Pfoe hé!

Jeager-LeCoultre Patek Philippe en Vacheron Constantin en complicaties noem je in één adem?::o

Dikke doelstelling!

Ik moet er niet aan denken want dan sta ik met 1 voet in m’n grafkist en met m’n andere op een bananenschil ben ik bang!:smiley:

Voor nu vindt ik de Sinn 103 ST met sexy plexy een Squale 50 Atmos en een vintage dresser meer dan genoeg op m’n lijst.

Groeten.

Noel.

Vintage1982 Schreef:

Hmm…ik zou graag de verzameling Dirty Dozen
compleet hebben,

Is dat een soort zelf samengestelde serie?

Nee google maar eens naar Dirty Dozen watches. De 12 merken die horloges mochten leveren aan het Britse ministerie van Defensie.

Mijn zoektocht komt altijd weer neer op dat ene ultieme horloge. Maarja aangezien die niet bestaat probeer ik het op max. drie á vier horloges te houden.

Eentje heb ik, een Rolex Explorer II.

En mijn doel is nu een Bremont:

Cliffhanger :smiley: : Er is nu een ultieme toolwatch naar me onderweg!

Ik bedoel dat toch echt gescheiden, er zal nooit een moment komen dat ik een Patek met tourbillon kan betalen. Maar een eenvoudig vintage horloge van Jaeger, PP of VC is op zich best een keer bereikbaar. En een tourbillon in een Chinees horloge kan tegenwoordig ook al voor een paar honderd euro, ik kwam laatst iemand tegen met zo’n horloge zonder dat hij wist wat een tourbillon was… :slight_smile:

http://www.ebay.co.uk/itm/W-W-W-Military-Watch-IWC-Omega-Grana-Longines-Cyma-JLC-Eterna-Buren-Vertex-/271151368980?pt=DE_Kleidung_Schmuck_Accessoires_Uhren_Armbanduhren&hash=item3f21e18b14&clk_rvr_id=672979336509

Vintage1982 Schreef:

Nee google maar eens naar Dirty Dozen watches. De
12 merken die horloges mochten leveren aan het
Britse ministerie van Defensie.

Ah okay. Weer wat geleerd :~
Zal zo eens kijken.

Dat zijn een hoop centjes! Niet verkocht hè?

Let wel, dat een vintage patek misschien te betalen zal zijn. maar de service kosten zijn behoorlijk hoog.

als je toch een luxe horloge wil zou ik zelf adviseren een automaat te kopen.

eerder een rolex automaat, dan een quartz breitling. dit omdat een automaat goedkoper te onderhouden is dan een quartz breitling. vervangen van het uurwerk is gewoon heel duur.

Overigens hoort er in iedere collectie een G-Shock thuis. Al is het maar vanwege de multi band zodat je je andere horloges op exact de juiste tijd kan zetten.

Je doelstelling is niet verkeerd maar of dit bereikbaar is ? ik kan niet in jouw portemonnee kijken .
Ik heb tot nu toe horloges gekocht die ik mooi vond een enkele bij ontvangst
ietwat tegen viel maar nog nooit iets verkocht .
Ik geniet van alle horloges die ik heb variërend van €60 tot bijna 10 k .
Inmiddels heb ik er 32 st .
Ik heb me laten meesleuren door dit leuke forum maar pas op .
Als ik opnieuw moest beginnen zouden mijn aankopen gerichter zijn .
Mijn advies is maak een keus wat je werkelijk wil en voor jou betaalbaar is .

GR Harry

Dit is aan Gschoots gericht neem ik aan?

mvg Melvin

Vintage1982 Schreef:

Dit is aan Gschoots gericht neem ik aan?

mvg Melvin

Klopt Melvin :slight_smile:

Ok, duidelijk. Hij stond bij mijn opmerking in de boomstructuur :wink:

Het is dan natuurlijk ook een streefdoel, en het hoeft ook niet morgen af te zijn. Ik ben wel benieuwd hoe jij gerichter te werk zou gaan als je het opnieuw kon doen.