Wat is jouw max Euro bedrag voor horloge aankoop online?

Ik was gisteren bij een juwelier in Den Bosch om iets op te halen.
Natuurlijk even leuk gekletst over mijn aankoop.
Hij vertelde dat hij tegenwoordig véél meer horloges online verkocht, gewoon direct via zijn websites zonder bezoek in zijn winkel. Hij zet professionele horloge foto’s op zijn websites.
Zelf verbaasde hij zich dat klanten gerust voor euro 5000 tot zelfs bijna euro 10.000 betalen voor een horloge dat zij nooit gezien of in handen hebben gehad.
Ik zelf koop ook online horloges, maar heb toch een beetje mijn grens liggen bij euro 500, altijd met creditcard, in verband met dekking tegen verlies, diefstal enzovoorts.
Misschien ben ik te voorzichtig?
Heb jij een euro grens voor (horloge) aankopen online. Met creditcard of anders?

Dat weet ik niet maar ik heb er geen enkel probleem mee zolang ik er vertrouwen in heb waar ik koop.
Van de week was voor mij het hoogste bedrag tot nog toe en dat was bij elkaar een €2500. Maar mijn aankopen zijn zo max tot €1400 voor 1 horloge tot nog toe. Ik heb de behoefte niet om duurdere modellen te kopen maar zou dat wel zo doen zonder enige twijfel.

En ik weet zeker dat dit soort bedragen ook door mensen op het forum online worden uitgegeven. Ook vanuit het buitenland besteld vermoed ik zomaar.

Zeg, wil je de volgende keer wel betalen en je bestelauto meenemen?
https://www.bd.nl/den-bosch-vught/sieraden-gestolen-bij-juwelier-pieter-jacobs-in-den-bosch-bestelauto-achtergebleven~ad8e8c9c/

1 like

Zo’n € 500 is bij mij ook wel de grens voor een online aankoop.

Wie is hij? Ik ben benieuwd.

Als antwoord op je vraag: ik heb geen grens, zolang ik niet het risico loop mijn inleg te verliezen. M.a.w. Ik zou geen moeite hebben met 10k online aftikken als ik weet dat het geld toch terugkomt als men alleen een doosje wortelen naar me toezend.

Ik heb via Chrono mijn SMPc gekocht. Dat was ook een leuk bedrag voor een Occassion horloge wat ik nooit in het echt zag :sunglasses:

2 likes

Heb een G-Shock a €700 en een Stowa a €1500 online gekocht zonder dat ik ze ooit heb gezien of gepast. Sommige merken gaan direct vanaf de fabrikant zonder tussen personen dan moet je wel.

Heb laatst een forumgenoot, een horloge op afstand verkocht en verzonden, voor net geen €6000. Gelukkig 2 tevreden partijen, maar spannend was het wel

1 like

@Drebin, in antwoord op jouw vraag:

https://www.horlogeforum.nl/t/wij-gingen-vanmiddag-naar-de-juwelier-om-een-rolex-te-kopen-en-toen-gebeurde-dit/206068/52
.
Wij, mijn vrouw en ik en onze hond ,waren donderdagmiddag van ca. 1700 tot 1730 in de zaak om onze aankoop op te halen (en per pin te betalen!).
Vrijdagmorgen om 05.00 uur was de inbraak.

Dat hoeft niet zo te zijn, natuurlijk. Genoeg mensen die bij een willekeurige juwelier gaan passen en vervolgens online de voordeligste koop uitzoeken. Aangezien je de wereldwijde garantie overal kunt inroepen, maakt het verkooppunt geen fluit uit.

Zonder passen in een winkel zal dat altijd onder de 500 euro zijn. Heb ik hem in de winkel wel ooit om gehad dan zou ik tot 2000 euro gaan. Alles daarboven maak ik er liever een leuke dag van bij een AD of verkopende liefhebber van het forum etc.

Is het bij een AD acceptabel duurder dan online, een kleine 100 euro, dan ga ik bij een 1000+ aankoop ook liever naar de AD dan online.

Mijn grens ligt bij de nul euro, lekker ophalen. Horloge liefhebbers zijn vaak erg toffe mensen en na aankoop of verkoop van een horloge zitten vaak leuke gesprekken en soms nog lang contact na aankoop /verkoop, niets zo leuk als met gelijk gestemde praten.

1 like

Zelf kopen/ophalen. Max €300, - via het net.

‘Buy the seller.’

Mijn grootste digitale horlogeaankoop was rond de €700, maar wel binnen dit forum.

Buiten dit forum: €600, aan een Brit die in Nederland beweerde te verblijven vanwege zijn werk als schipper, en die zijn berichten via Omegaforums (waar ik hem sprak) met een hele andere naam ondertekende dan de naam van de Paypal-rekening waar ik het geld op stortte. Euh, tja.

Het was 't wel nagelbijten wel waard voor deze klatser :wink:

2 likes

Dus als je een horloge van 2k+ aan jpu verkoopt kom je een dag over de vloer? Gezellig :slight_smile:

1 like

Tot mijn verbazing storte een arts uit Singapore EUR 5.500 op mijn rekening een paar jaar terug toen ik een horloge verkocht via Chrono24. Ik had er meer stress over dan hij volgens mij.

1 like

Jij verwachtte dat hij via C24 langs kwam?

Nee, ik zou zelf het horloge nooit gekocht hebben. Hij kende mij totaal niet en ik weigerde paypal.

Maar als je hem erop zet kan je dat toch verwachten? :face_with_raised_eyebrow:
Weigeren van paypal kan een alarmbel doen rinkelen, maar PP friend and fam geeft je verder als koper ook 0 bescherming.

Ik begrijp je niet. Het verbaasde mij dat hij dat risico nam.

1 like

Dat snap ik. Maar kopen van een particulier via c24 is toch altijd een risico? (Zelf geen ervaring mee, dus misschien kort door de bocht.) Zie daar iig nooit die c24 bescherming bij staan.

Ik zou overigens zelf ook nooit veel geld overmaken naar iemand zonder referenties oid. Dus daarin geef ik je gelijk!

Maar wat verwachtte je dan bij het te koop zetten? Dan zal iemand tpch dat risico.moeten nemen?

1 like