De Casio had ik vanaf mijn 12e. Jarenlang gedragen, met name tijdens het windsurfen, mountainbiken en weet ik wat. Helaas ergens in mijn latere leven vergeten waar ik hem heb gelaten. Heel vaak kijk ik naar het tweedehands aanbod, en hoe meer ik ernaar kijk hoe minder behoefte ik heb aan duurdere (betere?) horloges. Maar lukraak eentje van eBay trekken is toch niet hetzelfde als die oude van mijzelf terugvinden. Ik ben echter bang dat het die kant opgaat, want ik wil hem graag weer dragen. Dit horloge past me.
De Seastar heb ik pas net en ik moet nog even wachten tot ik hem geserviced heb voor dagelijks gebruik, al loopt hij feilloos. Ik had de Tissot vrijdag om en wilde hem eigenlijk niet meer af doen. Het is zo’n overtuigend horloge. Dit wordt mijn vintage voor (vrijwel) dagelijks gebruik en op reis.
Zodoende ben ik er wel uit: meer dan deze twee heb ik niet nodig. Puur hypothetisch dan hè…
Dat zou voor mij als dress watch de Glashütte Original Panomaticlunar in groen zijn en voor wat meer sporty de Zenith Chronomaster Original Reverse Panda.
Maar twee horloges? Kan dat? Haha! Als ik een reële keuze zou maken, zouden het denk ik deze twee zijn.
Wel gecombineerd met een hele partij bandjes om lekker te swappen.