Dit is mijn huidig duo. Ben er zeer tevreden mee.
Geweldig duo!
Nope, geen Japan only. Is de nieuwe ‘Gene Krantz’ limited edition, ook met zwarte wijzerplaat verkrijgbaar. Wel met het oude Seiko 5 logo…
Mooie zin! Precies zo voor te stellen qua beleving!
Zit daarnaast nog even te denken, mijn “advies” naar een ander zou meerdere kleuren zijn terwijl ik zelf deze set bijna alleen maar wissel en juist voor de lichte Santos ging omdat ik concludeerde dat ik die gewoon t liefst wou hebben.
Van tevoren had ik mijn zinnen gezet op een blauwe of groene plaat.
Lang verhaal kort, dit zou mijn set zijn (zeg ik nu);
Ps Keuze zonder emotie mee te wegen om het simpel te houden )
Ik heb geen robuuster horloge dan de SBGX en Shunbun. Ik zou die laatste goed kunnen gebruiken om mijn Marinemaster te vergruizen.
Eerlijk gezegd kom ik ook niet graag aan het strand. Althans, liever niet aan zandstrand. Rotsen zijn ok.
Bovendien, laten we mekaar geen mietje noemen, na wat jij allemaal met die SBGV239 hebt gedaan… Kom op.
Als ik vandaag moest kiezen zou ik deze houden. Neovintage en modern. Eentje voor iedere dag, eentje voor speciaal. Maar sowieso 2 Speedmasters. Deze stalen uit eind 80’s met tritium, long S & R en 1450 bracelet vind ik persoonlijk het beste wat de “standaard” Speedmaster te bieden heeft. En de Moonshine Panda de mooiste edelmetalen uit de huidige line-up.
Voor mijn ultieme “kleine” collectie is 2 is wel echt te weinig though Dan zou ik er nog deze aan toe willen voegen.
Ik snap je punt vanuit oogpunt van het materiaal, maar de krassen op de kast van zo’n glimmend sportief horloge doen bij mij toch altijd meer pijn dan van bij een duiker. Dat gezegd hebbende, ik heb zelf een duiker met zaratsu mee deze vakantie.
Valt mee hoor! Een keertje per ongeluk naar het sporten maar verder alleen op de gewone dagelijkse avonturen, niet in het water of op het strand. Maar hij (zij ?) zou het kunnen idd. Douchen doe ik er af en toe mee als het zo uitkomt en ik heb daarom ook de rubbertjes netjes laten vervangen door Seiko vorige jaar.
De Shunbun en SBGX zijn overwegend gebrushed, met glimmende accenten. Mensen onderschatten dat dat gewoon OP- of Explorer-esque sporthorloges zijn zonder verdere opsmuk of moeilijke polijstvlakken.
Jouw 44GS vertekent je beeld een beetje, want dat is de meest glimmende kast in die range. En zelfs die ervaar ik in z’n 36,5mm variant als sporthorloge pur sang. Overigens is het enige horloge wat ooit gelekt heeft onder water een duikhorloge. Een Seiko baby Tuna nota bene. Ik heb nog nooit een lek sporthorloge gehad (afkloppen).
Ik ervaar de tic dat je een duikhorloge nodig zou hebben voor een rondje strand of zwembad dan ook als psychologisch fenomeen.
Preaching truth.
De Omega Railmaster zou heel duidelijk bij de collectie horen om de simpele reden dat dit echt een prachtig horloge is.
Als tweede horloge zou ik kiezen voor de Omega Aqua Terra en dan de Quartz versie. Lekker gemakkelijk horloge voor dagelijks gebruik en uiteraard ook een fraai horloge om te zien.